BibTex RIS Kaynak Göster

HOW MARKETING MIXES ARE EVALUATED FOR GOODS AND SERVICES BY CONSUMERS? A DESCRIPTIVE RESEARCH

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 3, 111 - 132, 01.12.2006

Öz

PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 3, 111 - 132, 01.12.2006

Öz

Son yıllarda, tüketicilerin istek ve beklentileri değişmesi sonucu, farklı özellikler gösteren mal ve hizmetler için pazarlama karması elemanları yetersiz bir hale gelmiştir. Bu da tüketicilerin ve pazarlama yöneticilerinin pazarlama karması elemanlarının öncelik sıralamasında farklılıklara neden olmaktadır. Bu çalışmada, pazarlama karmasına elemanlarına tüketiciler açısından yaklaşılmış; mal ve hizmet satın alırken pazarlama karması elemanlarının hangilerinin öncelikli olarak yer aldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada anket tekniğinden yararlanılmıştır. Anketler, 461 kişilik bir örneklem grubuna uygulanmış ve araştırma kapsamında mal ve hizmetlerdeki pazarlama karması elemanlarının öncelik sıralamasının yanında cinsiyet ve yaş gibi demografik faktörlerin bu elemanlar üzerindeki etkisi hakkında çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuçlar pazarlama karmalarının öncelikli olarak mal için ürün, fiyat, sunum, tutunduıma ve dağıtım şeklinde sıralandığım gösterirken, hizmet için sunum, ürün, tutundurma, dağıtım vefiyat olarak sıralandığını göstermiştir. Bunun yanında, cinsiyet değişkeni hem mal hem de hizmet için pazarlama karmaları üzerinde farklılık gösterirken, yaş değişkeninin mal için farklılık göstermediği fakat restoran için farklılık gösterdiği bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73TF27ZR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeliha Eser Bu kişi benim

Selay Ilgaz Sümer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eser, Z., & Ilgaz Sümer, S. (2006). PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(3), 111-132.
AMA Eser Z, Ilgaz Sümer S. PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2006;8(3):111-132.
Chicago Eser, Zeliha, ve Selay Ilgaz Sümer. “PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 3 (Aralık 2006): 111-32.
EndNote Eser Z, Ilgaz Sümer S (01 Aralık 2006) PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 3 111–132.
IEEE Z. Eser ve S. Ilgaz Sümer, “PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 3, ss. 111–132, 2006.
ISNAD Eser, Zeliha - Ilgaz Sümer, Selay. “PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/3 (Aralık 2006), 111-132.
JAMA Eser Z, Ilgaz Sümer S. PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8:111–132.
MLA Eser, Zeliha ve Selay Ilgaz Sümer. “PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 3, 2006, ss. 111-32.
Vancouver Eser Z, Ilgaz Sümer S. PAZARLAMA KARMASI MAL VE HİZMETLER İÇİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN NASIL DEĞERLENDİRİLİR? BETİMLEYİCİ BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8(3):111-32.