Bu çalışmada Türkiye'de özellikle kamu sektöründe son dönemde önemli sorunlarla karşı karşıya kalan Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının bir değerlendirmesi yapılmıştır. Bu çerçevede önce genel olarak Toplam Kalite Yönetimi ele alınmış, özel de ise Toplam Kalite Yönetimi-kalite ilişkisi, Toplam Kalite Yönetiminin temel unsurları, ilkeleri, amacı, özellikleri, gelişimi ve yararları incelenmiştir. Ardından kamu kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimi konusu ele alınmıştır. Bu çerçevede kamu hizmetlerinde kalite, kamu kuruluşlarında Toplam Kalite Yönetimini gerektiren nedenler, Toplam Kalite Yönetiminin kamu sektöründe uygulanmasının şartları, Toplam Kalite Yönetimine geçişte yaşanan sorunlar, Toplam Kalite Yönetiminin Türkiye'deki gelişimi, Türk kamu sektöründe uygulanabilirliği, kamu kuruluşlarında uygulanma süreci ve Türkiye'deki geleceği değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda Toplam Kalite Yönetiminin gerek özel sektörde gerekse kamu sektöründe hizmet sunumunda etkinlik ve verimlilik sağladığı ve tüm kuruluşların bu yönteme geçebilmek için çaba harcaması gerektiği tezi doğrulanmıştır.
Diğer ID | JA48AH45HB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 3 |