BibTex RIS Kaynak Göster

A VISUAL TOOL AT THE PRODUCT POSITIONING: A DEMONSTRATION AT WAFER SECTOR AND PERCEPTUAL MAPS

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 103 - 115, 01.12.2006

Öz

ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 103 - 115, 01.12.2006

Öz

Ürün konumlandırma; işletmenin ürününü tüketicilerin kafasında rakip ürünlerden farklı bir yere yerleştirmek üzere yaptığı çalışmaların bütünüdür. Konumlandırma kavramı, sadece ürün hakkında değil aynı zamanda işletme hakkında tüketicilerin ne düşündüğünü de kapsamaktadır. Rekabetçi üstünlük sağlayabilmek amacıyla işletmelerin ürünlerini tüketicilerin gözünde farklı bir yerde konumlandırma çabaları yoğunluk kazanmaktadır. Ürün konumlandırma amacıyla kullanılabilecek yöntemlerden en etkilisi algılama haritalarıdır. Algılama haritaları; ”çeşitli ürün veya markaların tüketicilerin zihninde işgal eden konumlarını göstermekte kullanılan görsel bir araç” olarak tanımlanabilmektedir. Algılama haritaları yardımıyla işletme ürününün özellikleri, boyutlar halinde ortaya konabilmekte ve bu boyutlar açısından tüketicilerin o ürünü nasıl algıladıkları belirlenebilmektedir. Bu sayede işletmeler kendi oluşturmuş oldukları konum ile tüketici zihnindeki konum arasındaki farklılıkları görerek ürün üzerinde revizyona gidebilmektedirler. Algılama haritalarının işletmeler açısından özel önemi, pazarı karar vericiye görsel olarak sunmasından kaynaklanmaktadır.Bu çalışmanın amacı; çikolatalı gofret sektörünün durumunu ve bu sektörde hizmet gösteren firmaların hangi pazarlama stratejilerine ağırlık vermeleri gerektiğini tespit etmektir. Buradan hareketle yüz yüze anket yöntemi kullanılarak tüketicilerin ürünleri nasıl algıladıkları belirlenecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48NG62SB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Baş Bu kişi benim

Metehan Tolon Bu kişi benim

Aydın Koçak Bu kişi benim

Selma Kalyoncuoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baş, M., Tolon, M., Koçak, A., Kalyoncuoğlu, S. (2006). ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(2), 103-115.
AMA Baş M, Tolon M, Koçak A, Kalyoncuoğlu S. ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2006;8(2):103-115.
Chicago Baş, Mehmet, Metehan Tolon, Aydın Koçak, ve Selma Kalyoncuoğlu. “ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 2 (Aralık 2006): 103-15.
EndNote Baş M, Tolon M, Koçak A, Kalyoncuoğlu S (01 Aralık 2006) ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 2 103–115.
IEEE M. Baş, M. Tolon, A. Koçak, ve S. Kalyoncuoğlu, “ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 2, ss. 103–115, 2006.
ISNAD Baş, Mehmet vd. “ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/2 (Aralık 2006), 103-115.
JAMA Baş M, Tolon M, Koçak A, Kalyoncuoğlu S. ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8:103–115.
MLA Baş, Mehmet vd. “ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 2, 2006, ss. 103-15.
Vancouver Baş M, Tolon M, Koçak A, Kalyoncuoğlu S. ÜRÜN KONUMLANDIRMADA GÖRSEL BİR ARAÇ: ALGILAMA HARİTALARI VE ÇİKOLATALI GOFRET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8(2):103-15.