Ürün konumlandırma; işletmenin ürününü tüketicilerin kafasında rakip ürünlerden farklı bir yere yerleştirmek üzere yaptığı çalışmaların bütünüdür. Konumlandırma kavramı, sadece ürün hakkında değil aynı zamanda işletme hakkında tüketicilerin ne düşündüğünü de kapsamaktadır. Rekabetçi üstünlük sağlayabilmek amacıyla işletmelerin ürünlerini tüketicilerin gözünde farklı bir yerde konumlandırma çabaları yoğunluk kazanmaktadır. Ürün konumlandırma amacıyla kullanılabilecek yöntemlerden en etkilisi algılama haritalarıdır. Algılama haritaları; ”çeşitli ürün veya markaların tüketicilerin zihninde işgal eden konumlarını göstermekte kullanılan görsel bir araç” olarak tanımlanabilmektedir. Algılama haritaları yardımıyla işletme ürününün özellikleri, boyutlar halinde ortaya konabilmekte ve bu boyutlar açısından tüketicilerin o ürünü nasıl algıladıkları belirlenebilmektedir. Bu sayede işletmeler kendi oluşturmuş oldukları konum ile tüketici zihnindeki konum arasındaki farklılıkları görerek ürün üzerinde revizyona gidebilmektedirler. Algılama haritalarının işletmeler açısından özel önemi, pazarı karar vericiye görsel olarak sunmasından kaynaklanmaktadır.Bu çalışmanın amacı; çikolatalı gofret sektörünün durumunu ve bu sektörde hizmet gösteren firmaların hangi pazarlama stratejilerine ağırlık vermeleri gerektiğini tespit etmektir. Buradan hareketle yüz yüze anket yöntemi kullanılarak tüketicilerin ürünleri nasıl algıladıkları belirlenecektir.
Diğer ID | JA48NG62SB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2 |