BibTex RIS Kaynak Göster

CONSUMER SATISFACTION AND COMPLAINT BEHAVIOUR IN FURNITURE SECTOR: A STUDY IN KARABÜK

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 121 - 138, 01.06.2006

Öz

MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 121 - 138, 01.06.2006

Öz

Tüketici bilincinin ve rekabetin artması; tüketici memnuniyetini sağlamada, satın alma sonrası tüketici davranışının yönetimini daha da önemli kılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin satın aldıkları mobilya ürünleri ile ilgili tatmin durumlarını ve tatminsizlik halinde nasıl bir şikayet davranışı sergilediklerini belirlemektir. Karabük ilinden mobilya satın alan tüketicilerle yapılan anket sonuçlarına göre, tüketicilerin % 37.2’si, ürünlerde karşılaştıkları problemler nedeniyle tatminsizlik yaşamıştır. Tatminsizlik karşısında tüketicilerin büyük çoğunluğu, ürünü satın aldıkları perakendeciye başvurmuştur. Perakendeciye başvuran tüketicilerin % 52’si, problemine çözüm bulamamıştır. Bu durumdaki tüketicilerin % 37.6’sı özel şikayet ve % 36.6’sı kamusal şikayet davranışı göstermektedir. Şikayette bulunmayan tüketicilerin buna gösterdikleri en önemli neden, şikayetin durumu düzelteceğine inanılmamasıdır. Şikayet davranışını etkileyen tek unsur, karşılaşılan problemin önem derecesidir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87DM58KP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Resul Usta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Usta, R. (2006). MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 121-138.
AMA Usta R. MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2006;8(1):121-138.
Chicago Usta, Resul. “MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2006): 121-38.
EndNote Usta R (01 Haziran 2006) MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 1 121–138.
IEEE R. Usta, “MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 121–138, 2006.
ISNAD Usta, Resul. “MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/1 (Haziran 2006), 121-138.
JAMA Usta R. MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8:121–138.
MLA Usta, Resul. “MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2006, ss. 121-38.
Vancouver Usta R. MOBİLYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: KARABÜK İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8(1):121-38.