BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVOLUTION OF MARKETING MIX ELEMENTS

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 165 - 186, 01.06.2006

Öz

PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 1, 165 - 186, 01.06.2006

Öz

Değişken bir çevrede faaliyet gösteren işletmelerin başarılı olabilmeleri için hedef pazarın ihtiyaç ve isteklerini göz önünde bulundurmaları gerekir. Bu da işletmelerin, tüketici ihtiyaç ve isteklerini karşılayabilmek için pazarlama karmalarını etkin bir şekilde planlamaları ile gerçekleşebilmektedir. McCarthy tarafından 1960’lı yıllarda ortaya atılmış olan pazarlama karması elemanları, ürün (product), fiyat (price), tutundurma (promotion), dağıtım (place), işletmeler tarafından bir silah olarak kullanılmıştır. Ancak zamanla 4P olarak ifade edilen bu pazarlama karması elemanlarının hizmetler için yeterli olmadığı görülmüş ve hizmetlere yönelik olarak genişletilmiş pazarlama karması 7P, ürün (product), fiyat (price), tutundurma (promotion), dağıtım (place), fiziksel ortam (physical evidence), katılımcılar (participants), süreç yönetimi (process management), önerilmiştir. 1990’lı yıllarda da pazarlamada ortaya çıkan yeni anlayışlar ve paradigmalar çerçevesinde pazarlama karması elemanlarını tamamen müşteri odaklı bakış açısı içinde yansıtan4C, müşteri değeri (customer value), müşteri maliyeti (customer cost), müşteri iletişimi (customer communication) ve müşteri uygunluğu (customer convenience), Lauterborn tarafından ortaya atılmıştır. Bu çalışmada, pazarlama karması elemanları 4P’den 4C’ye kadar tarihsel bir gelişim içinde incelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA75TN45FF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selay Ilgaz Sümer Bu kişi benim

Zeliha Eser Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ilgaz Sümer, S., & Eser, Z. (2006). PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 165-186.
AMA Ilgaz Sümer S, Eser Z. PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2006;8(1):165-186.
Chicago Ilgaz Sümer, Selay, ve Zeliha Eser. “PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2006): 165-86.
EndNote Ilgaz Sümer S, Eser Z (01 Haziran 2006) PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8 1 165–186.
IEEE S. Ilgaz Sümer ve Z. Eser, “PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 165–186, 2006.
ISNAD Ilgaz Sümer, Selay - Eser, Zeliha. “PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 8/1 (Haziran 2006), 165-186.
JAMA Ilgaz Sümer S, Eser Z. PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8:165–186.
MLA Ilgaz Sümer, Selay ve Zeliha Eser. “PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2006, ss. 165-86.
Vancouver Ilgaz Sümer S, Eser Z. PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARININ EVRİMİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006;8(1):165-86.