BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of NUTRITION CULTURE DIEFFERENCES ON FEMALE CONSUMERS' FOODSTUFFS BUYING BEHAVIOR

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 3, 53 - 71, 01.12.2005

Öz

BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 3, 53 - 71, 01.12.2005

Öz

Toplumsal gelişim ve değişimler, insanların yaşam koşullarını büyük ölçüde etkilemekte; yaşam koşullarındaki bu değişimler beslenme kültürünün de değişmesine neden olmaktadır. Ülkemizde bir ilden başka bir ile göç veya evlenme vb. nedenlerle taşınan bayan tüketiciler kendi yöresel beslenme kültürlerini ve gıda ürünleri satın alma davranışlarını yaşadıkları yeni şehirlere de taşımaktadırlar. Beslenme kültüründeki farklılıkların bayan tüketicilerin gıda ürünleri satın alma davranışları üzerindeki etkilerinin incelendiği bu çalışmanın ilk bölümünde, kültür kavramından ve kültürel farklılıkların tüketicilerin gıda ürünleri satın alma davranışları üzerindeki etkilerinden bahsedilmektedir. İkinci bölümde ise Mersin’in merkez ilçelerinde yaşayan ve farklı beslenme kültürüne sahip olan bayanların gıda ürünleri satın alma davranışlarının da farklı olup-olmadığını incelemek amacıyla bir pilot uygulama gerçekleştirilmiş, 800 bayan ile yüz-yüze görüşme yöntemi kullanılarak anketler yapılmıştır. Araştırmanın hipotezleri, Bağımsız iki grup t-testi yardımı ile test edilmiştir. Gruplar arasında geleneksel yemekleri pişirme, geleneksel yemekleri pişirme sıklığı değişkenleri açılarından önemli farklılıklar bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, bayan tüketicilerin gıda ürünleri alışverişi yaptıkları mekanlar ve en çok satın aldıkları gıda maddeleri açısından da gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YH75EP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Şahin Bu kişi benim

Burcu Şefika Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şahin, A., & Özer, B. Ş. (2005). BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 53-71.
AMA Şahin A, Özer BŞ. BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2005;7(3):53-71.
Chicago Şahin, Ayşe, ve Burcu Şefika Özer. “BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2005): 53-71.
EndNote Şahin A, Özer BŞ (01 Aralık 2005) BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7 3 53–71.
IEEE A. Şahin ve B. Ş. Özer, “BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, ss. 53–71, 2005.
ISNAD Şahin, Ayşe - Özer, Burcu Şefika. “BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7/3 (Aralık 2005), 53-71.
JAMA Şahin A, Özer BŞ. BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2005;7:53–71.
MLA Şahin, Ayşe ve Burcu Şefika Özer. “BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, 2005, ss. 53-71.
Vancouver Şahin A, Özer BŞ. BESLENME KÜLTÜRÜNDEKİ FARKLILIKLARIN BAYAN TÜKETİCİLERİN GIDA ÜRÜNLERİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2005;7(3):53-71.