İşletmeler, kar amacı gütsünler ya da gütmesinler, büyük ölçekli ya da küçük ölçekli olsunlar, ülkelerindeki ve dünyadaki ekonomik, demografik ve sosyo-politik gelişmeler doğrultusunda değişmek ve yeniden yapılanmak durumunda kalmaktadırlar. İşletmelerin varlığını sürdürmesi ve rekabet avantajını koruyabilmesi için bu gelişmelere, değişim ve yeniden yapılanma aracılığı ile uyum sağlayabilmesi gereklidir. Bu konuda yöneticilere büyük görevler düşmektedir. Değişimin gerekliliği ve değişim sürecinin uygulanacağı fikrinin organizasyondaki tüm birimler tarafından da kabul görmesi sağlanmalıdır. Yeniden yapılanma, değişimi ve organizasyonların rekabet avantajını artıracak yeni yapıların arayışı içine girilmesini gerektirmektedir. Değişime ve yeniden yapılanmaya inanan ve bunu uygulayabilen kurumlar, sadece kendi ülkelerinin hükümetlerini değil diğer ülkelerin hükümetlerini bile etkileyebilecek ve kontrol altına alabilecek bir güce sahip olmaya başlamışlardır. Arçelik, değişim ve yeniden yapılanma adına başarılı adımlar atmıştır. 2001 yılında Türkiye ve dünyadaki ekonomik krize rağmen Arçelik, büyük bir hız ve istikrarla değişmiş, büyümeye devam etmiş ve yurtdışından pek çok ödül almıştır. Arçelik, kriz dönemini şirket satın almalarla ve yeniden yapılanmayla fırsata çevirmiştir.
Diğer ID | JA77SH53TV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 3 |