Entry modes entry strategies interbational markets smeS small business
Bu çalışmada, Ankara’da Ostim’de bulunan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ) yabancı pazarlara açılmada kullandıkları doğrudan ihracat, sektörel dış ticaret şirketleri ile dolaylı ihracat, stratejik işbirlikleri, ortak girişim oluşturma, yurt içi ve yurt dışı fuarlara katılma, elektronik ticaret stratejileri incelenmiş ve yabancı pazarlara açılmada yaşadıkları zorluklar tespit edilmiştir. Veriler ve bilgiler, literatür taraması ve OSTİM’de CE işaretinin iliştirilmesinin gerekli olduğu sektörlerde çalışan 89 KOBİ yöneticisi ile yapılan anket ile elde edilmiştir. Çalışma kapsamına alınan KOBİ’lerin yabancı pazarlara girmede yeterince problemlerinin olduğu, doğrudan ihracat, SDTŞ ile ihracat, stratejik işbirliği ve ortak girişim stratejilerini kullanmadıkları, bununla birlikte yabancı işletmelerle işbirliği yapmayı istedikleri, çok azının ihracat yaptığı ve ihracat yapanların da elektronik ticareti kullandığı belirlenmiştir. Elektronik ticaret gittikçe yabancı pazarlara girmenin normal bir yolu olarak kullanılmaktadır. KOBİ’1er, yabancı işletmelerle işbirliği yaparak, fuarlara katılarak ve elektronik ticareti kullanarak, yabancı pazarlarda daha iyi imkânlara sahip olabilirler. Dış Ticaret Müsteşarlığı, KOSGEB gibi kuruluşların KOBİ’lere yönelik eğitim programları yürütmelerine, çeşitli konularda destek olmalarına rağmen, KOBİ’lerin büyük bir kısmının bu desteklerden, eğitimden yararlanmadıkları, değişiklikleri ve bilgilendirme toplantılarını takip etmedikleri belirlenmiştir.
Giriş şekli giriş stratejileri uluslararası pazarlar KOBİ'ler küçük işletmeler
Diğer ID | JA22MP34SP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 3 |