BibTex RIS Kaynak Göster

FOREIGN MARKET ENTRY STRATEGIES FOR SMES

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 3, 179 - 204, 01.12.2004

Öz

KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 3, 179 - 204, 01.12.2004

Öz

Bu çalışmada, Ankara’da Ostim’de bulunan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ) yabancı pazarlara açılmada kullandıkları doğrudan ihracat, sektörel dış ticaret şirketleri ile dolaylı ihracat, stratejik işbirlikleri, ortak girişim oluşturma, yurt içi ve yurt dışı fuarlara katılma, elektronik ticaret stratejileri incelenmiş ve yabancı pazarlara açılmada yaşadıkları zorluklar tespit edilmiştir. Veriler ve bilgiler, literatür taraması ve OSTİM’de CE işaretinin iliştirilmesinin gerekli olduğu sektörlerde çalışan 89 KOBİ yöneticisi ile yapılan anket ile elde edilmiştir. Çalışma kapsamına alınan KOBİ’lerin yabancı pazarlara girmede yeterince problemlerinin olduğu, doğrudan ihracat, SDTŞ ile ihracat, stratejik işbirliği ve ortak girişim stratejilerini kullanmadıkları, bununla birlikte yabancı işletmelerle işbirliği yapmayı istedikleri, çok azının ihracat yaptığı ve ihracat yapanların da elektronik ticareti kullandığı belirlenmiştir. Elektronik ticaret gittikçe yabancı pazarlara girmenin normal bir yolu olarak kullanılmaktadır. KOBİ’1er, yabancı işletmelerle işbirliği yaparak, fuarlara katılarak ve elektronik ticareti kullanarak, yabancı pazarlarda daha iyi imkânlara sahip olabilirler. Dış Ticaret Müsteşarlığı, KOSGEB gibi kuruluşların KOBİ’lere yönelik eğitim programları yürütmelerine, çeşitli konularda destek olmalarına rağmen, KOBİ’lerin büyük bir kısmının bu desteklerden, eğitimden yararlanmadıkları, değişiklikleri ve bilgilendirme toplantılarını takip etmedikleri belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22MP34SP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilber Ulaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ulaş, D. (2004). KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(3), 179-204.
AMA Ulaş D. KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2004;6(3):179-204.
Chicago Ulaş, Dilber. “KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2004): 179-204.
EndNote Ulaş D (01 Aralık 2004) KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 3 179–204.
IEEE D. Ulaş, “KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 3, ss. 179–204, 2004.
ISNAD Ulaş, Dilber. “KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/3 (Aralık 2004), 179-204.
JAMA Ulaş D. KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6:179–204.
MLA Ulaş, Dilber. “KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 3, 2004, ss. 179-04.
Vancouver Ulaş D. KOBİ’LERİN YABANCI PAZARLARA AÇILMADA KULLANDIKLARI STRATEJİLER. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2004;6(3):179-204.