Mesleki İngilizce
eğitimi inkar edilemeyecek bir öneme sahiptir. Meslek Yüksekokullarında eğitim
gören öğrenciler ilk akademik yılda genel İngilizce dersi almakta ve ikinci
yılda ise İngilizce eğitimlerini Mesleki İngilizce dersi ile sonlandırmaktadır.
Mesleki İngilizce dersi ile son bulan bu eğitim öğrencileri mesleki kariyerlerine
hazırlamada büyük bir önem taşımaktadır.
Teorik açıdan,
Mesleki İngilizce dersinin öğrencilerin mesleki kariyerlerine olan katkısı
açıkça görülmektedir. Fakat, bu katkının pratikte gerçekleşip gerçekleşmemesi
çeşitli faktörlere bağlıdır ve bunların en önemlilerinin biri de Mesleki
İngilizce dersine karşı öğrencilerin tutumlarıdır. Bahsedilen tutumları
etkileyen de birçok faktör bulunmaktadır.
Bu çalışmanın amacı
Mesleki İngilizce dersine karşı öğrencilerin tutumlarını araştırmaktır. Bu
amacı gerçekleştirmek için "Mesleki İngilizce Dersine Karşı Öğrencilerin
Tutumları" başlıklı anket Erzincan Üniversitesi Sağlık Meslek
Yüksekokulu'nda eğitim alan 67 öğrenciye uygulanmıştır. Sonuçlar ise detaylı
bir şekilde ele alınacaktır.
Bu çalışmanın
öğrencilerin mesleki kariyerlerindeki verimliliklerini arttırmak için Erzincan
Üniversitesi Sağlık Meslek Yüksekokul' undaki Mesleki İngilizce dersinin
kalitesini arttırması beklenmektedir.
Öğrencilerin Tutumları Mesleki İngilizce Dersi Mesleki Kariyer Sağlık Meslek Yüksekokulu Erzincan Üniversitesi
It is inevitable to deny the significance of professional English education. The students attending Vocational Schools have general English course in their first year and in the second year they end their English education with professional English course. It plays a crucial role in preparing students for their vocational career.
Theoretically the contribution of professional English course to the vocational career of the students is visible. However, whether this contribution in practice comes true or not depends on various factors and one of the most significant is the attitudes of the students towards professional English course. There are lots of factors affecting the aforementioned attitudes of the students.
The aim of this study is to research on the attitudes of the students towards professional English course. To carry out the aim of this study, the questionnaire "Attitudes of Students towards Professional English Course" will be conducted on 67 students studying at Vocational School of Health Services of Erzincan University and the results will be discussed in detail.
This study is expected to contribute to the improvement of quality of professional English course in Erzincan Vocational School of Health Services to increase the productivity of vocational career of the students.
Attitudes of Students Professional English Course Vocational Career Vocational School of Health Services Erzincan University
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |