Mobil
ödeme uygulamaları oldukça yeni, ancak hızla gelişen bir teknoloji olarak
akademisyenlerin ve uygulayıcıların yeni yeni dikkatini çekmektedir. Kitleler
tarafından kabul edilebilmesi için öncelikle mobil ödeme uygulama
teknolojisinin kullanımı ile ilgili risklerin anlaşılması gerekmektedir. Bu
çalışma, mobil ödeme uygulamalarıyla ilgili tüketicilerin algıladığı riskleri
anlamaya çalışırken, aynı zamanda yeniliklerin adaptasyonu eğrisindeki erken
benimseyenler ve son benimseyenler arasındaki farkları da araştırmaya yönelik
bir girişimdir. Bu amaçlara ulaşmak için, teknoloji kabul modeli (TAM) üzerinde
üç risk faktörünü, yani finansal risk, gizlilik riski ve güvenlik riski,
yansıtan bir araştırma modeli geliştirilmiştir. Oluşturulan model yapısal
eşitlik modellemesi kullanılarak, 133 erken benimseyen ve 105 geç benimseyen
tüketicilerden oluşan bir veri kümesiyle ampirik olarak test edilmiştir.
Sonuçlar, mobil ödeme uygulamalarını kullanmak konusunda erken benimseyen
tüketicilerin ve geç benimseyen tüketicilerin farklı risk algılamaları olduğunu
ortaya koymaktadır. Bu sonuca ek olarak, mobil ödeme uygulamalarını kullanımına
yönelik tutumları ve kullanma niyetleri, erken benimseyen tüketiciler ve geç
benimseyen tüketiciler için farklı faktörlerden etkilenmektedir.
Erken Benimseyenler Geç Benimseyenler Mobil Ödeme Uygulaması Teknoloji Kabul Modeli Risk
Mobile payment apps are rather a new, but a quickly
developing technology which newly takes attention of the academicians and
practitioners. In order for them to be accepted by the masses, first of all, risks that are related to the use of technology should be understood.
This study is an attempt to understand the related risks with the mobile
payment apps while differentiating between early adopters and laggards. To do this, a research model that reflects
the three risk factors, namely financial,
privacy and security risk, are developed on the technology acceptance model
(TAM). The model is empirically tested by structural equation modeling with a
dataset of 133 early adopters and 105 laggards. The results imply that there
are different perceptions of risks of early adopters and laggards in m-payment
app use. Additionally, their attitude toward the app use and their intention to
use the mobile payment apps are dependent
on different factors for early adopters and laggards.
Early Adopters Laggards Mobile Payment App Technology Acceptance Model Risk
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 3 |