Hizmet sektörü bilgi,
teknoloji, küreselleşme ve iletişimin hızlı gelişimi ile bugün önemli bir
konumdadır. Hizmetlerin soyut olması, heterojen olması ve standardizasyonunun
zor olması gibi sebeplerden dolayı müşteri beklenti ve algılarının tespit
edilmesi bir hayli güçtür. Sağlık sektörü birincil ihtiyaçlarımıza dönük, her
zaman varlığını sürdürecek bir alandır. Bu yüzden bu alanda belli bir kalite
standardının yakalanması ve müşteri tatminin sağlanması son derece gereklidir.
Araştırmanın temel amacı, Niğde ilinde hizmet sunan 10
aile sağlığı merkezinde müşteri konumundaki hastaların sağlık hizmetlerinden
beklentilerini ve bu hizmetlere yönelik algılarını tespit etmektir. Ayrıca
sunulan hizmetin müşteri memnuniyet derecesini ölçmek ve hastaların cinsiyet, yaş,
eğitim, sosyal güvence ve gelir durumları gibi demografik özelliklerinin
beklenti ve algılamalar üzerine etkilerini ortaya koymaktır.
Çalışmada A. Parasuraman, V.A. Zeithaml ve L.L. Berry
tarafından geliştirilen Servqual ölçeği kullanılmıştır. Servqual ölçeği bir
ankettir. Uygulamada 500 katılımcıya anket yapılmıştır. Analiz sonucunda,
boyutlar Servqual puanlarına göre yüksekten düşüğe doğru empati, güvenilirlik,
güvence, heveslilik, fiziksel değerler şeklinde sıralanmıştır. Hesaplanan
Servqual puanı hizmet kalitesinin oldukça yüksek olduğunu göstermektedir.
Hizmet Kalitesi Sağlık Hizmetleri Kalitesi Servqual Kalite Yönetimi Algılanan Hizmet Kalite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 3 |