BibTex RIS Kaynak Göster

Production and Marketing’s Problems, Structural Characters of Flour and Flour Product Industry in the Region Central District of Kocaeli

Yıl 2013, Sayı: 2, 41 - 59, 01.06.2013

Öz

In this study, social and economic structure and the
manufacturing/marketing approach of flour and flour-based products
companies in Central District of Kocaeli have been researched. The scope
of the research comprises 93 of the 198 firms in the central county of
Kocaeli province. According to the results of the research, the legal status of
63% of these companies is that of private individual firms. 70% of them use
modern technologies. 74% of the companies report a seasonal increase in
production during the winter months. 77% engage in production planning,
19% of them at full capacity. Among these companies, 96% set their
production system according to the principles of the balance of supply and
demand. The high costs involved in the procurement of raw material,
adversely affects 87% of them. 79% of the companies researched; claim to
be affected by unfair competition in their marketing activities. Their
expectations from the State are: education/training, simplification and ease
in bureaucratic procedures and financial loans. As a result of this research, it
has been found out that the majority of the companies involved in the flour
and flour-based products sector in the central county of Kocaeli province,
are not operating at full capacity along with the findings that raw material
costs are high and that there is a lack of qualified labour. These problems
can be solved by generating State policies whereby the training/educational
level of the workforce is increased and the required incentives pertaining to
the flour and flour-based products sector are adopted.

Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları

Yıl 2013, Sayı: 2, 41 - 59, 01.06.2013

Öz

Bu araştırmada, Kocaeli Merkez İlçedeki un ve unlu ürün üretimi yapan firmaların kuruluşları, sosyal, ekonomik yapıları ile üretim ve pazarlama yaklaşımları incelenmiştir. Bu araştırma, Kocaeli ili Merkez İlçedeki 198 firmanın 93’ü ile yapılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; un ve unlu ürün üretimi yapan firmaların hukuki yapıları ağırlıklı olarak %63 oranında özel kişi işletmesidir. İşletmelerin %70’i modern teknoloji kullanmaktadır. Üretimde dönemsel artışın olduğunu belirtenlerin %74’ü bu artışın kış aylarında olduğunu belirtmektedir. İşletmelerin %77’si üretim planlaması yapmaktadır. Tam kapasite üretim yapanlar ise %19’dur. İşletmelerin %96’sı, üretim sistemini arz-talep dengesine göre belirlemektedir. İşletmelerin %87’si, hammadde temininde fiyat yüksekliğinden dolayı sorun yaşamaktadırlar. Pazarlama konusunda, haksız rekabet nedeniyle, işletmelerin % 79’u sıkıntı yaşamaktadır. İşletmelerin devletten beklentileri arasında eğitim, bürokratik işlemlerde kolaylık sağlanması ile kredi ve finans konuları öne çıkmaktadır. Çalışmada, Kocaeli Merkez İlçedeki un ve unlu ürünler sanayisinde üretim yapan firmaların çoğunun tam kapasite ile çalışamadıkları, hammadde fiyatının yüksekliği ve nitelikli iş gücü bulanamadığı görülmüştür. Bu sorunların çözümü için eğitim seviyesinin yükseltilmesi, devletin gerekli destekleri işletmelere sağlaması, un ve unlu ürünler sanayisini teşvik edici politikalar geliştirilmesi gerektiği söylenebilir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98BB42JV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Kızılaslan Bu kişi benim

Ö. Faruk Kösal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızılaslan, H., & Kösal, Ö. F. (2013). Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi(2), 41-59.
AMA Kızılaslan H, Kösal ÖF. Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları. GBAD. Haziran 2013;(2):41-59.
Chicago Kızılaslan, Halil, ve Ö. Faruk Kösal. “Kocaeli Merkez İlçede Un Ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim Ve Pazarlama Sorunları”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, sy. 2 (Haziran 2013): 41-59.
EndNote Kızılaslan H, Kösal ÖF (01 Haziran 2013) Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 2 41–59.
IEEE H. Kızılaslan ve Ö. F. Kösal, “Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları”, GBAD, sy. 2, ss. 41–59, Haziran 2013.
ISNAD Kızılaslan, Halil - Kösal, Ö. Faruk. “Kocaeli Merkez İlçede Un Ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim Ve Pazarlama Sorunları”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 2 (Haziran 2013), 41-59.
JAMA Kızılaslan H, Kösal ÖF. Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları. GBAD. 2013;:41–59.
MLA Kızılaslan, Halil ve Ö. Faruk Kösal. “Kocaeli Merkez İlçede Un Ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim Ve Pazarlama Sorunları”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, sy. 2, 2013, ss. 41-59.
Vancouver Kızılaslan H, Kösal ÖF. Kocaeli Merkez İlçede Un ve Unlu Ürünler Sanayisinin Yapısal Özellikleri, Üretim ve Pazarlama Sorunları. GBAD. 2013(2):41-59.