This research examines how to measure the financial performances
of agriculture-based industrial enterprises. Firstly, it mentions the importance of
financial performance measurement and analysis, then moves to core variables
of performance measurement: reference values, profitability, liquidity, solvency
and key aspects of prolificacy based on ratios. After that, it’s emphasises the calculation of the ratios to evaluate an enterprise’s financial performance,
showing how reference values and ratio values can be compared. It also
mentions the importance of having the “right” database while making these
comparisons. Finally, it references a sample analysis of an agriculture-based
industrial enterprise operating in the flour sector. As a result, sample enterprise
is a very strong industrial enterprise based on agriculture related to the 2010-
2011 data. It’s recommended that the enterprise can compete with both national
and international markets by developing its marketing strategy.
Agriculture-based industrial enterprises Financial performance analysis
Bu çalışmada, tarıma dayalı sanayi işletmelerinde finansal performansın nasıl ölçülebileceği ve analiz edilebileceği konusu irdelenmektedir. İlkin finansal performans ölçümü ve analizinin neden önemli olduğuna değinilmekte, ardından finansal performansın ölçülebilmesi için ihtiyaç duyulan verilerin ana unsurları, referans değerler ve kârlılık, likidite, borç ödeme gücü ve verimliliğin anahtar ölçütleri olarak rasyolar üzerinde durulmaktadır. Daha sonra rasyoların hesaplanması ve bir işletmenin finansal performansının değerlendirilebilmesi için eldeki rasyo değerlerinin referans değerlerle karşılaştırılması konusu tartışılmakta ve sağlıklı veri tabanına olan ihtiyacın önemi vurgulanmaktadır. Son olarak da Amasya’da un sanayi sektöründe faaliyetini sürdüren bir tarıma dayalı sanayi işletmesinin örnek analizine yer verilmektedir. Araştırma sonucunda; örnek işletmenin 2010 ve 2011 yılı verilerine göre öz kaynak yapısı güçlü tarıma dayalı bir sanayi işletmesi olduğu belirlenmiştir. İşletmenin orta vadede rekabet şansını arttırabilmesi için pazarlama stratejisini geliştirmesi, yeni pazarlara ve hatta uluslararası pazarlara açılabilmesi gerektiği tespit edilmiştir.
Tarıma dayalı sanayi işletmeleri Finansal performans analizi .
Diğer ID | JA48ES99CN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 4 |