In this study, we aimed to investigate pre-service elementary school
classroom teachers’ views about effective family involvement in children
education. The study used case study method to find the necessary answers for
overall research aim. A total of 172 pre-service classroom teachers were enrolled
in the study. A questionnaire with open-ended questions was used to collect the
data from the pre-service teachers. The data obtained from the pre-service
teachers was analyzed by using descriptive analysis technique and the findings
were presented under each open-ended question that the pre-service teachers
answered in the questionnaire form. In the light of the findings, we gave some
recommendations for all stakeholders in education.
Family child child education parent involvement pre-service teachers
Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının ailelerin çocuklarının eğitim süreçlerine etkin katılımlarına yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma betimsel bir durum saptaması niteliğindendir. Çalışma sürecine sınıf öğretmenliği bölümünde okuyan 172 öğrenci dâhil edilmiştir. Çalışmada veri toplamak amacı ile açık uçlu sorulardan oluşan anket formu kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarından elde edilen veriler üzerinde betimsel analizler gerçekleştirilmiş ve öğretmen adaylarının her bir açık uçlu soruya vermiş olduğu cevaplar, o soru başlığı altında sunulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda gerekli önerilerde bulunulmuştur.
Diğer ID | JA56BS58DM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 5 |