BibTex RIS Kaynak Göster

Analysis of Benefit and Cost Interaction in Customer Value PerceptionSample on Automobile Preference

Yıl 2014, Sayı: 9, 26 - 44, 01.12.2014

Öz

Rise in competition brought up the value submission concept for the
achievement. Value management efforts became important with this concept. In
the current study it was emphasized that benefit and cost dimensions had to be
discussed interactively to manage them value submitting process. For this
purpose data which were gathered through a survey related to consumers’
automobile preference were analyzed. Findings were executed that endured cost
dimensions vary for excepted benefit and the cost dimension is not just monetary
cost. One of other important findings was that expected utility and endured cost
dimensions may differentiate by the socio-demographic variables.

Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği

Yıl 2014, Sayı: 9, 26 - 44, 01.12.2014

Öz

Rekabetteki artış, başarı için müşteriye değer sunma anlayışını gündeme getirmiştir. Bu anlayışla birlikte müşteriye sunulan değerin yönetilmesi çabaları önem kazanmıştır. Çalışmada değer sunum sürecinin yönetimi için fayda ve maliye boyutlarının etkileşimli olarak ele alınmasının gerekliliğine vurgu yapılmıştır. Bu amaçla tüketicilerin otomobil tercihine ilişkin uygulanan alan araştırması ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar, beklenen fayda boyutları için katlanılan maliyet boyutlarının farklılaştığını ve maliyet boyutunun sadece parasal maliyet olmadığını ortaya koymuştur. Beklenen fayda ve katlanılacak maliyet boyutlarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşabildiği ise diğer önemli bulgulardandır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27RC58YM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eyup Akın Bu kişi benim

Yılmaz Seçgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Akın, E., & Seçgin, Y. (2014). Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi(9), 26-44.
AMA Akın E, Seçgin Y. Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. GBAD. Aralık 2014;(9):26-44.
Chicago Akın, Eyup, ve Yılmaz Seçgin. “Müşteri Değeri Algısında Fayda Ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, sy. 9 (Aralık 2014): 26-44.
EndNote Akın E, Seçgin Y (01 Aralık 2014) Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 26–44.
IEEE E. Akın ve Y. Seçgin, “Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”, GBAD, sy. 9, ss. 26–44, Aralık 2014.
ISNAD Akın, Eyup - Seçgin, Yılmaz. “Müşteri Değeri Algısında Fayda Ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi 9 (Aralık 2014), 26-44.
JAMA Akın E, Seçgin Y. Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. GBAD. 2014;:26–44.
MLA Akın, Eyup ve Yılmaz Seçgin. “Müşteri Değeri Algısında Fayda Ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği”. Gaziosmanpaşa Bilimsel Araştırma Dergisi, sy. 9, 2014, ss. 26-44.
Vancouver Akın E, Seçgin Y. Müşteri Değeri Algısında Fayda ve Maliyet Etkileşiminin Analizi-Otomobil Tercihi Örneği. GBAD. 2014(9):26-44.