Rise in competition brought up the value submission concept for the
achievement. Value management efforts became important with this concept. In
the current study it was emphasized that benefit and cost dimensions had to be
discussed interactively to manage them value submitting process. For this
purpose data which were gathered through a survey related to consumers’
automobile preference were analyzed. Findings were executed that endured cost
dimensions vary for excepted benefit and the cost dimension is not just monetary
cost. One of other important findings was that expected utility and endured cost
dimensions may differentiate by the socio-demographic variables.
Customer Value Perceived Customer Value Customer Value Management
Rekabetteki artış, başarı için müşteriye değer sunma anlayışını gündeme getirmiştir. Bu anlayışla birlikte müşteriye sunulan değerin yönetilmesi çabaları önem kazanmıştır. Çalışmada değer sunum sürecinin yönetimi için fayda ve maliye boyutlarının etkileşimli olarak ele alınmasının gerekliliğine vurgu yapılmıştır. Bu amaçla tüketicilerin otomobil tercihine ilişkin uygulanan alan araştırması ile elde edilen veriler analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar, beklenen fayda boyutları için katlanılan maliyet boyutlarının farklılaştığını ve maliyet boyutunun sadece parasal maliyet olmadığını ortaya koymuştur. Beklenen fayda ve katlanılacak maliyet boyutlarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılaşabildiği ise diğer önemli bulgulardandır.
Müşteri Değeri Algılanan Müşteri Değer Müşteri Değeri Yönetimi
Diğer ID | JA27RC58YM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 9 |