In this study, in the district of Erzincan grapes grown cimin Üzümlü
production, marketing situation and problems are examined. The research
sample size was determined by full-count method with 62 producers were
surveyed in February - 2013. In the study, nearly half of the operators (46.77 %)
are at least 21 years engaged in viniculture and only 14.52 % viticulture
determined that there is any other agricultural activity . Business in agricultural
income derived from the production of nearly half of the bond is provided. Both
grape leaves in brine engaged in the production of both of these businesses do
viticulture evaluation of family labor as their most important reason has been
determined. Business conducted in all of the traditional systems and indigenous
vine viticulture are used. Property of the most important problems encountered
in marketing stage , the lack of association between the manufacturer and the
product is that it is difficult to maintain
Bu araştırmada Erzincan Üzümlü ilçesinde yetiştirilen cimin üzümü üretimi, pazarlama durumu ve sorunları incelenmiştir. Araştırmanın örnek hacmi tam sayım yöntemi ile belirlenmiş olup 62 üretici ile Şubat-2013 yılında anket yapılmıştır. Araştırmada işletmecilerin yaklaşık yarısının (%46,77) en az 21 yıldır bağcılıkla uğraştıkları ve sadece %14,52’sinin bağcılık dışında herhangi bir tarımsal faaliyette bulunmadıkları belirlenmiştir. İşletmelerde elde edilen tarımsal gelirin yaklaşık yarısı bağ üretiminden sağlanmaktadır. Hem üzüm hem de salamura yaprak üretimi yapan bu işletmelerin bağcılık yapmalarındaki en önemli neden aile işgücünün değerlendirilmesi olarak tespit edilmiştir. İşletmelerin tamamında geleneksel sistem bağcılık yapılmakta ve yerli asma fidanı kullanılmaktadır. İşletmelerin pazarlama aşamasında karşılaştıkları en önemli problemler; üreticiler arasında örgütlenmenin olmaması ve ürünün muhafazasının zor olmasıdır.
Diğer ID | JA87TK85UY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 9 |