Makarna, dünya genelinde popüler bir gıda maddesi olup, tüketicilerin alışkanlıklarını, tercihlerini etkileyen bir dizi faktöre tabidir. Bu makalede, tüketicilerin makarna tüketim alışkanlıklarını ve tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır. Veriler, İstanbul ilinde tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme metodu ile 400 tüketici ile yüz yüze gerçekleştirilen anketlerden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların çoğunluğu haftada 2-3 kez makarna tüketmekte olup, bu alışkanlığın genellikle çocukluk ve gençlik dönemlerine dayandığı ortaya çıkmıştır. Makarna tüketiminde, katılımcıların çoğunluğunun tercihini akşam yemeklerinden yana kullandığı belirlenmiştir. Ayrıca, sade ve tam buğday makarnaların diğer çeşitlere göre daha fazla tercih edildiği gözlemlenmiştir. Katılımcıların makarna tercihlerinde ekonomik faktörlerin önemli bir rol oynadığı saptanmıştır. Makarna satın alırken, katılımcıların en çok dikkat ettikleri unsurların sırasıyla marka, kalite ve besin değerleri olduğu tespit edilmiştir.
Pasta is a popular food item worldwide, subject to a variety of factors that influence consumers'habits and preferences. The article aims to identify the factors influencing consumers' pasta consumption habits and preferences. Data was obtained through face-to-face surveys with 400 consumers using the convenience sampling method in Istanbul, Turkey. According to the research results, the majority of participants consume pasta 2-3 times a week, and this habit is generally rooted in their childhood and youth. Regarding pasta consumption, it was found that most participants prefer it during evening meals. Additionally, plain and whole wheat pastas are observed to be more preferred than other varieties. Economic factors were determined to play a significant role in participants' pasta preferences. When purchasing pasta, participants primarily pay attention to brand, quality, and nutritional values, in that order.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 3 |