Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPORT SPONSORSHIP AS A MEANS OF SUSTAINMENT

Yıl 1999, Cilt: 4 Sayı: 3, 63 - 68, 15.07.1999

Öz

The sponsorship Which is a new concept aimed to be clarified in this study, it was focused on the misunderstanding resulting from the interference with puplic raelations and advertisement, thus Similarities and differences were put forward. Begining of the T.V. advertisment and advences of the T.V. sponsorships were studied which are the two main reasons that made spor sponsorship come in to the power as a big market. The support of the globally spreading visual medya to sport and uses of the marketing advantages by sponsoring the olimpics and olimpic sportsmen and women in this world's greatest sport organization was also studied. Finally, reasons why the companies prefer to get involve were studied.

Kaynakça

  • Kazancı, Metin (1996);" Halkla İlişkiler" A. Ü. İletişim Fakültesi yayınları, Ankara.
  • Klatell, A. David, Marcus, Norman (1996), "Inside Big- Time sports: Television, MoneyS The Fans" New York.
  • Lock, Friederich (1988), Kunstsponsoring: Ein Spannungsfeldzwischen Unternehmen, Künstlerin und Gesellschaft, Wiesbaden, dt. Univ. Verl.
  • Naisbitt, John ve Patricia Aburdune (1990): Megatrends 2000, çev: Erdal Güven, Form yay, Istanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (1998), "Halkla İlişkiler Nedir", Beta Basım Yayım Dağıtım.

BİR TUTUNDURMA ARACI OLARAK SPOR SPONSORLUĞU

Yıl 1999, Cilt: 4 Sayı: 3, 63 - 68, 15.07.1999

Öz

Bu çalışmada, yeni bir kavram olan sponsorluk tanımına açıklık getirilmektedir. Halkla ilişkiler ve reklam ile karıştırılmasından kaynaklanan yanlış anlamalara dikkat çekilerek, benzer yönleri ve ayrımı ortaya konmuştur. Büyük bir pazar haline gelen spor sponsorluğunun bir güç olarak ortaya çıkmasının iki önemli nedeni olan televizyonda reklamların başlaması ve televizyon sponsorluğunun gelişmesine değinilmiştir. Globalleşen görsel medyanın spora verdiği destek ile sponsorların Olimpiyatlara ve Olimpik sporculara sponsorluk yaparak dünyanın en büyük spor olayının bir araya gelmesinden doğan pazarlama avantajı­nı kullanmaları incelenmiştir. Reklamla kalabalıklaşan medya ortamından sıyrılan ve medyada haber olarak yer alan işletmelerin sporu tercih etme nedenleri ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Kazancı, Metin (1996);" Halkla İlişkiler" A. Ü. İletişim Fakültesi yayınları, Ankara.
  • Klatell, A. David, Marcus, Norman (1996), "Inside Big- Time sports: Television, MoneyS The Fans" New York.
  • Lock, Friederich (1988), Kunstsponsoring: Ein Spannungsfeldzwischen Unternehmen, Künstlerin und Gesellschaft, Wiesbaden, dt. Univ. Verl.
  • Naisbitt, John ve Patricia Aburdune (1990): Megatrends 2000, çev: Erdal Güven, Form yay, Istanbul.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (1998), "Halkla İlişkiler Nedir", Beta Basım Yayım Dağıtım.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hülya Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 1999
Gönderilme Tarihi 17 Mart 2017
Kabul Tarihi 15 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Coşkun, H. (1999). SPORT SPONSORSHIP AS A MEANS OF SUSTAINMENT. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 4(3), 63-68.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.