The aim of this study was to compare the Educable Mentally Retarded Children (EMR) and normally developed children in the area of visual and auditory reaction time. This study was carried out on boys 15 years old (30 EMR boys, 30 normal children). In this study, Bosco New Test 2000 Battary was used for obtaining reaction time measuremenets data. As a result of this study visual and auditory RT performance of EMR boys were found significantly lower than the nonretarded subjects (p<0.05). No significant difference between visual and auditory RT performance of EMR boys were found. In addition, nonretarded children's auditory RT was considerably greater than of visual RT performance.
Bu araştırmanın amacı, eğitilebilir zihinsel engelli çocukların (EZE) görsel ve işitsel reaksiyon sürelerini normal gelişim gösteren (NGG) yaşıtları ile karşılaştırılarak incelemektedir. Bu araştırma 15 yaş grubunda 60 erkek çocuk üzerinde yapılmıştır (30 EZE, 30 NGG). Araştırmada veri toplama aracı olarak BOSCO New Test 2000'nin reaksiyon süresi ölçüm bataryası kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, EZE erkek çocukların görsel ve işitsel reaksiyon süreleri NGG akranlarından önemli derecede düşük bulunmuştur (p<0.05). EZE erkek çocukların GRS ve İRS performansları arasındaki farklılık istatistiksel olarak önemli bulunmamıştır (p<0.05). Ancak, NNG erkek çocukların İRS performansları GRS'lerinden önemli derecede yüksek bulunmuştur (p<0.05).
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2000 |
Submission Date | March 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 5 Issue: 3 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.