Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULLARINA BAŞVURAN ADAY ÖĞRENCILERIN OKULA GİRİŞ AMAÇLARI, OKULLARIN ÖĞRENCİ SEÇME KRİTERLERI VE OKULLARIN AMAÇLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2001, Cilt: 6 Sayı: 2, 39 - 50, 04.04.2001

Öz

Bu çalışma, Ankara'da Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının sınavlarına girecek olan aday öğrencilerin bu
okullara giriş amaçları ile yine bu öğrencilerin öğrenci seçme kriterleri ve
okulların amaçları ile ilgili görüşlerinin ortaya konulmasını amaçlamıştır.
Çalışmaya Ankara'daki üç üniversitenin spor yüksekokullarına başvuran 270 erkek
ve bayan öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı
olarak bir anket uygulanmıştır. Veriler SPSS paket programında analiz edilmiş,
frekans dağılımları ve yüzde değerleri bulunmuştur. Ayrıca se­çeneklerin önem
dereceleri çıkartılmış ve her biri belli bir ağırlık verilerek her seçenek için
toplam bir sıralama elde edilmiştir. Ayrıca bazı sorulara verilen cevaplar
arasındaki ilişki kaykare testi ile anlamlılık düzeyi (p< 0.05) düzeyinde
bakılmıştır. Bu testin varsayımları karşılayamadığı durumlarda çapraz tablo
üzerinden açıklamalar yapılmıştır.
 
Çalışma sonucunda; aday
öğrencilerin BESYO'larına giriş amaçlarında "Sporu sevdiği için"
tercih edenler birin­ci, "Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği mesleğini
sevenler" ikinci, "Ailesinin teşviki" ile girenler üçüncü sırada
yer almıştır. Aday öğrencilerin BESYO'larının amaçlarına ilişkin görüşlerinde,
"BESYO'larını sadece Beden Eğitimi Öğretmeni yetiştiren kurum"
oldukları birinci, "BESYO'larının Türk Sporuna Spor Yöneticisi yetiştiren
ku­rumlar" oldukları ikinci ve "BESYO'larının Türk spor politikasını
yönlendiren kurumlar" olduğu ise üçüncü sırada yer almıştır. Çalışmada
aday öğrencilerin giriş kriterlerine ilişkin görüşlerinin önem sıralamasında
"BESYO'larına girişte dayanıklılık kriterlerine önem verilmesini"
tercih edenler birinci, "Sürat testi kriterlerine önem verilme­sini"
tercih edenler ikinci, "Beceri-koordinasyon kriterlerine önem
verilmesini" tercih edenler ise üçüncü önem sırasında tercih etmişlerdir.
Aday öğrencilerin BESYO' farına giriş kriterlerinin ağırlıklarına ilişkin
görüşlerinde "Sürat testinin katkısı", birinci, "Spor
branşlarının katkısı" ikinci ve; "Dayanıklılık testinin katkısı"
ise üçüncü sı­rada belirtilmiştir.
 
Bulgular Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokullarına başvuran aday öğrencilerin sporu ve öğretmenlik mesleğini
sevdikleri için tercih ettikleri, BESYO'nun amaçlarına ilişkin görüşlerinde
ise, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren bir kurum olarak
belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Açıkada, C, Beden Eğitiminden, Spor Eğitimine, Sporda Yeni Felsefeler, Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor, II. Ulusal Sempozyumu,16-18 Aralık 1993, Sayfa: 50-71.
  • Ankara Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınav Klavuzu,1999.
  • Bakır, M., Personel Politikası Yaklaşımı ile Beden Eğitimi ve Spor Bölümleri için Bilimsel Re-Organizas-yon Teklifi, Spor Bilimleri Kongresi I, Hacettepe- Ankara,1991 ,Sayfa:197-201.
  • Gökmen, H., Gençlerin gelişmelerinde Beden Eğitiminin Rolü (Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Gelişmede), Orta Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, Ankara.TED yayını,1988, Sayfa:59-68.
  • Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınav Klavuzu,1999.

THE OPINIONS OF CANDIDATE STUDENTS ABOUT THE AIMS OF APPLYING TO THE SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS, THE STUDENT SELECTION CRITERIA AND PURPOSES OF THESE SCHOOLS

Yıl 2001, Cilt: 6 Sayı: 2, 39 - 50, 04.04.2001

Öz

This study investigates the opinions of the candidate students about the
aims of applying to the school of physical education and sports and the
opinions about the schools purposes together with the student selection
criteria 270 female and male students who were applied to these universities
namely the school of physical education and sports of Ankara University, Gazi
University and Hacettepe University, School of Sports Scien­ces and Technology
are volunteerly participated in this study. The Questionnaire was applied to
obtain the data in five parts. The data of the research has been evaluated by
SPSS program and they have been interpreted in tables by means of frequency and
percentage values
As a result of this study; purposes of the candidate students applying
the school of physical education and s-ports; the first one is "They like
sport", the second one is "they like the physical education and
sports education teaching career" and the third one is the "families
encouragement" .The candidate students' opinion about the school purposes;
the first one is "the school of physical education and sports is the
organizations that they only educate the physical education teachers", the
second one is" the school of physical education and sports is educating
the sport management to the Turkish sport" and the third one is" the
school of physical and sports is the organizations that they are direct the
Turkish sports politics". According to the opinions of the candidate stu­dents
about the selection criteria; first one is "endurance test" the
second one is " sprint test is ", the third one is "skill
coordination is " in this research. According to the opinions of the
candidate students about how the se­lection criteria of the students must be,
the first one is"sprint", the second one is "branch of
sports"and the third one is "endurance test".
 
The results of this study shows,that the candidate students are applying
to the school of physical education and sports, because; they like sports and
teaching professions, secondly the opinion of the candidate students about the
school of physical education and sports purposes is" the organization in
which they educate the physical educators and sport teachers".

Kaynakça

  • Açıkada, C, Beden Eğitiminden, Spor Eğitimine, Sporda Yeni Felsefeler, Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor, II. Ulusal Sempozyumu,16-18 Aralık 1993, Sayfa: 50-71.
  • Ankara Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınav Klavuzu,1999.
  • Bakır, M., Personel Politikası Yaklaşımı ile Beden Eğitimi ve Spor Bölümleri için Bilimsel Re-Organizas-yon Teklifi, Spor Bilimleri Kongresi I, Hacettepe- Ankara,1991 ,Sayfa:197-201.
  • Gökmen, H., Gençlerin gelişmelerinde Beden Eğitiminin Rolü (Fiziksel, Psikolojik ve Sosyal Gelişmede), Orta Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Sorunları, Ankara.TED yayını,1988, Sayfa:59-68.
  • Gazi Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınav Klavuzu,1999.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevin Gündüz Bu kişi benim

Hakan Sunay

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2001
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündüz, N., & Sunay, H. (2001). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULLARINA BAŞVURAN ADAY ÖĞRENCILERIN OKULA GİRİŞ AMAÇLARI, OKULLARIN ÖĞRENCİ SEÇME KRİTERLERI VE OKULLARIN AMAÇLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 39-50.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.