Araştırmanın amacı, 1999-2000 sezonunda Güreş Eğitim
Merkezlerine alınmak üzere seçme sınavına katılan, 11-13 yaş arası, 276 erkek
çocuk güreşçi adayının, sınavlar sonucunda kazanan (n:100) ve kaybedenler
(n:176) arasında karşılaştırma yapılması, sınav sisteminde uygulanan testlerin,
seçme sınavında etkinlik düzeylerinin araştırılmasıdır. Kazanan ve kaybeden
çocuk güreşçilerin, sınavlar içersindeki test sonuçları değerlendirilmiş, elde
edilen sonuçlara göre, Güreş Eğitim merkezlerine yetenekli sporcu kazandırmak
amacıyla uygulanan tüm testlerin (Güreş il Puanı, Güreş Bölge Puanı, 800 m
Koşu, 30 m Koşu, Esneklik, Yazılı ve Sözlü Mülakat) yetenekli güreşçi belirlemede
etkili oldukları söylenebilir. Ancak, yetenek seçimi sırasında uygulanan
testlerin, kazananların belirlenmesindeki etkinliği, bulgularımız ve
önerilerimiz doğrultusunda yapılacak bazı ilavelerle, daha da uygun ve etkili
hale getirilmeyi beklemektedir. Genel olarak, bütün kazanan ve kaybeden
adayların verileri arasında istatistik olarak anlamlı sonuçlar elde edilmiştir
(P<0,01). Güreş il puanlarının istatistik olarak anlamlı olmasına karşın,
kazananların belirlenmesinde etkisiz kaldığı (% 2) görülmektedir. Güreş bölge
puanları kazananları belirlemede etkisinin (% 51) çok yüksek olmasına rağmen,
bu iki puanlama sisteminin de güreş müsabakaları sonuçlarına göre verildiği göz
önüne alındığında, kazananları belirlemede aralarındaki bu fark çelişki meydana
getirmektedir. Bütün bunların yanında kaybeden güreşçi adaylarının güreşten
küstürülmemesi için çareler aranmalı, çocuklara umut vermek ve güreşten
uzaklaştırmamak için, kaybedenlere yeni fırsatlar tanınmalı veya yeteneklerine
göre farklı spor alanlarına yönlendirilebilmelidir
The purpose of this
investigation, was to compare the scores of winners (n:100) and losers (n:176)
of 276 male wrestlers aged 11-13 years old who were participated in wrestler
selection for wrestling training centers in 1999-2000 season; and the tests
applied in this selection system was investigated with respect to their efficiency.
According to test results of winner and loser child wrestlers obtain from
exams, it can be said that all of the applied tests (wrestling city score,
wrestling area score, 800 and 30 running, flexibility, written and oral exam) in
determining the talented sportsman for wrestling training centers were
effective. But, the effectiveness of tests used in these exams can be improved
if some changes are made in these tests according to direction of our proposals
under the lights of the results of this study. In general, there were
statistically significant differences between all winner and loser wrestlers
(p<0.01). Despite being statistically significant, the city wrestling scores
were not effective (2 %) in determining the winners. Despite the fact that the
wrestling area scores was highly (51%) effective in determination of the
winners, since these two scores are provided according to results of wrestling
these difference between two scores in determination of winners are conflicting.
Beside all these results, some solutions should be seek to protect the
disgruntled of candidate wrestlers from wrestling, the loser child wrestlers
should be encouraged and new opportunities should be given, or they should be
directed to different sports according to their abilities.
Wrestling Ability Talent Identification Mental and Motor Tests
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2003 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2003 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.