Bu araştırmanın amacı; Gençlik ve Spor il
Müdürlerinin görev ve sorumluluklarını yerine getirirken kullandıkları
yöneticilik ve liderlik becerilerinin ortaya konularak değerlendirilmesidir.
Araştırma; Türkiye’nin 81 ilindeki Gençlik ve Spor il Müdürlüklerinde il
Müdürlüğü görevi yapan yöneticileri kapsamaktadır. 81 Gençlik ve Spor il
Müdürüne anket gönderilmiş, bunlardan 72’si eksiksiz olarak geri dönmüştür. Araştırmada
kullanılan verilerin analizi bir paket istatistik programıyla; kişisel
bilgilerin tespitinde frekans (f) ve yüzde dağılımları (%), yöneticilerin
liderlik ve yöneticilik becerilerine ilişkin değerlendirmeler ortalama ve
standart sapma, bu beceriler arasındaki istatiksel anlamda farklılığın
olup-olmadığı ise "iki Ortalama Arasındaki Farkın Anlamlılık Testi"
(t Testi) ile belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda Gençlik ve Spor il
Müdürlerinin; Yetki Verme (x=4.470) ve Değerlere Saygı (x=4.388) becerilerinin,
yöneticilik becerilerinden ise Kavramsal (x=4.444) ve insan ilişkileri
(x=4.333) becerilerinin en yüksek ortalamalara sahip olduğu, bütün yöneticilik
ve liderlik becerilerinin toplam ortalamalarının ise birbirine çok yakın olup
bunların arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Yöneticilik Becerileri Liderlik Becerileri Yönetsel Liderlik Spor Gençlik ve Spor il Müdürlüğü
The aim
of this study is to identify the managerial and leadership skills of the Local
Directors of Youth and Sports. This study includes, Local Directors who work in
the 81 Local Directorates of Youth and Sport in Turkey. Questionnaires were
sent to 81 Local Directors and 72 of the questionnaires have been returned without
any missing. The data obtained were analysed by a statistics package programme.
Personal information was analysed through frequence (f) and percentage
distribution (%). Their administrative and leadership skills are analysed by
means of mean values and standard deviations. T-test were used to determine the
statistically significant relations across skills of the subjects. The findings
show that Empowerment (x=4.470) and Value Congruence (x=4.388) among the
leadership skills are significant for the subjects. It is also found that among
administrative, Conceptual (x=4.444) and Human Relation (x=4.333) skills has
higher mean value. On the other hand, it is concluded that there is no
statistically significant differences among the subjects' administrative and
leadership skills.
Adminstrative Skills Leadership Skills Managerial leadership Sport Local Directorate of Youth and Sports
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2005 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2005 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.