Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

USING LEVEL OF GENERAL LEARNING STRATEGIES OF SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORT STUDENTS

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 2, 13 - 28, 15.04.2008

Öz

This research has been
made to identify how often the School of Physical Education and Sports students
using the general learning strategies; if the learning strategies used by
students differentiate according to the gender and the branch of the sports. The
universe of the research have been composed of 730 first and second education
students of Selçuk University, School of Physical Education and Sport; Physical
Education and Sports Teacher, Sports Management and Coaching Education
Department. It has been tried to reach the total of the universe, but there
were absent students and unwilling students to join the questionnaire and the
research has been applied to 446 students. In the research as data collecting
instrument has been used personal information form developed by the researcher
and "The Evaluation Scale of General Learning Strategies" developed
by Öztürk (1995). In the analysis of the data, Mann Whitney U, Kruskal
Wallis-H, t-test and One Way Variance Analysis (ANOVA) have been used and the
significance level has been taken as (p < 0.05). In the result of the
research it has been determined that the students often use from the general
learning strategies, attention, repetition, giving meaning, fixing mind, memory
and the strategy of the cognition and they sometimes use affective strategies.
It has been also determined that some of the learning strategies used by the
students differentiate according to the gender and the branch of the sports
done by them. 

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (1998). Etkili Öğrenme Öğretme. 2.Baskı, izmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Akkoyunlu, A. (2003). Ortaöğretim 10. Sınıf Öğrencilerinin Seçtikleri Alanlara Göre, Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Akademik Başarıları Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, izmir.
  • Altunay, U. ve Güngör, A. (2005). Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30 Eylül. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli. 752-756.
  • Arslantas, M. (2001). Ortaöğretim Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Derry, J. (1992). Öğrenme Stratejilerinin işe Koşulması. Babadoğan, C. (Çev.). Ankara: MEB Yayınları.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GENEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ

Yıl 2008, Cilt: 13 Sayı: 2, 13 - 28, 15.04.2008

Öz

Bu araştırma, Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda okuyan öğrencilerin genel öğrenme stratejilerini
hangi sıklıkta kullandıklarını belirlemek; cinsiyet ve yaptıkları spor
branşlarına göre öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin farklılaşıp
farklılaşmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
evrenini, 2007-2008 eğitim-öğretim güz yarıyılında Selçuk Üniversitesi Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor
Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi Bölümü'nde okumakta olan 730 1. ve 2.
öğretim öğrencisi oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış fakat
uygulama yapıldığı anda mevcut olmayan öğrenciler ile ankete katılmak istemeyen
öğrencilere anket uygulanamadığından araştırma 446 öğrenci üzerinde
yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından
geliştirilen kişisel bilgi formu ve Öztürk (1995) tarafından geliştirilen
"Genel Öğrenme Stratejileri Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır.
Verilerin analizinde Mann Whitney U, Kruskal Wallis-H, t-testi ve Tek Yönlü
Varyans Analizi (Anova) kullanılmış, anlamlılık düzeyi (p < 0.05) olarak
alınmıştır. Araştırma sonucunda, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinin genel öğrenme stratejilerinden dikkat, tekrar, anlamlandırma,
zihne yerleştirme, hatırlama ve bilişi yönetme stratejilerini
"sıklıkla", duyuşsal stratejileri ise "ara sıra"
kullandıkları belirlenmiş ve öğrencilerin kullandıkları bazı öğrenme
stratejilerinin cinsiyete ve yaptıkları spor branşlarına göre anlamlı
farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (1998). Etkili Öğrenme Öğretme. 2.Baskı, izmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Akkoyunlu, A. (2003). Ortaöğretim 10. Sınıf Öğrencilerinin Seçtikleri Alanlara Göre, Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Akademik Başarıları Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, izmir.
  • Altunay, U. ve Güngör, A. (2005). Öğretmen Adaylarının Okuduğunu Anlama Stratejilerini Kullanma Düzeyleri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30 Eylül. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli. 752-756.
  • Arslantas, M. (2001). Ortaöğretim Öğrencilerinin Ders Çalışma Alışkanlıkları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Derry, J. (1992). Öğrenme Stratejilerinin işe Koşulması. Babadoğan, C. (Çev.). Ankara: MEB Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

HAKAN SALİM Çağlayan

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2008
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çağlayan, H. S. (2008). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GENEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DÜZEYLERİ. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 13-28.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.


Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.