Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE PERCEPTIONS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS ABOUT COMPETENCY LEVELS OF MEASUREMENT-EVALUATION SUBJECT IN THE NEW PRIMARY SCHOOL TEACHING PROGRAM

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 1, 25 - 40, 15.01.2009

Öz

The aim of this survey is
to define the perceptions of Physical Education (P.E) teachers about the
competency levels of measurement-evaluation subject in the new primary school
teaching program. The research has descriptive quality and scanning model has
been used. In order to gather the data of the perceptions of P.E teachers about
the competency levels of measurement-evaluation subject; a questionnaire,
consisting of three sub-dimensions ("the selection for the measurement
tool" 19. item
α=,898, "the
practice of the implementation" (10 item)
α=,923, "the evaluation of the data" (14 item) α=,943 and "general
sufficiency" (43 item)
α=,963
has been prepared. The survey consists of 170 P.E teachers working at schools
of three central districts of Konya (Karatay, Meram, Selçuklu). The practice of
this consists of 102 P.E teachers working at primary schools of three central
districts of Konya (Karatay, Meram, Selçuklu). As a result of this survey; the
perceptions of P.E teachers about the competency levels of
measurement-evaluation subject in the new primary school teaching program seem
to be between "sufficient" and "partially sufficent". The
partially sufficient measurement technique to be prepared according to the
whole P.E teachers in P.E classes is; student’s product file, control list and
rubric (classification scale). The partially sufficient the measurement
technique to be prepared for the practice of the implementation is; the
implementation of techniques to be used in student’s product file, the
implementation of control list, the implementation of rubric. The partially
sufficient the measurement technique to be prepared for the evaluation of the
data is; the evaluation of the rubric and grading the rubric results. Teachers
see themselves most capable about the subject "exam", which is a
traditional method. They tend to see themselves more inadequate for the
alternative assessment and measurement techniques known as the necessity of the
new program, compared with the traditional techniques.

Kaynakça

  • 1. Adıyaman, Y. (2005). İlköğretim 4., 6. ve 8. Sınıflarında Türkçe Dersine Giren Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İlköğretim Anabilim Dalı, Afyonkarahisar.
  • 2. Airasian, P.W. (1994). Classroom Assessment. Second Edition, McGraw Hill Inc, New York.
  • 3. Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99-114.
  • 4. Daniel, L. G. ve King, D. (1998). A Knowledge and use of Testing and Measurement Literac of Elementary and Secondary Teachers. Journal of Educational Research, 91 (6), 331-344.
  • 5. Eğri, G. (2006). Coğrafya Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Yapabilme Yeterliliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ ÖLÇME-DEĞERLENDİRME KONUSUNDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 1, 25 - 40, 15.01.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı,
beden eğitimi öğretmenlerinin yeni ilköğretim programındaki ölçme-değerlendirme
konusundaki yeterlilik düzeylerine ilişkin algılarını belirlemektir. Araştırma
betimsel nitelikte olup tarama modeli kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin
ölçme-değerlendirme konusundaki yeterlilik düzeylerine ilişkin algıları hakkındaki
verileri toplamak amacıyla 3 alt boyuttan ("ölçme aracının seçilmesi"
19 madde
α=,898, "uygulamanın
yapılması" (10 madde)
α=,923,
"verilerin değerlendirilmesi" (14 madde)
α=,943) ve (43 madde) "genel yeterlilik" α=,963 olmak üzere toplam 43 maddeden
oluşan bir anket formu hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Konya il
merkezinde bulunan 3 merkez ilçede
(Karatay, Meram, Selçuklu) ilköğretim okulunda görev yapan 170 beden eğitimi öğretmeni
oluşturmaktadır. Örneklemini ise, Konya il merkezinde bulunan 3 merkez ilçede
(Karatay, Meram, Selçuklu) ilköğretim okulunda görev yapan 102 beden eğitimi öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, beden eğitimi öğretmenlerinin yeni ilköğretim
beden eğitimi programındaki ölçme-değerlendirme konusundaki yeterlilik
düzeylerine ilişkin algılarına ait cevapların büyük çoğunluğunun
"yeterli" ile "kısmen yeterli" arasında olduğu görülmektedir.
Tüm beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersinde "ölçme aracının
seçilmesi" konusunda kısmen yeterli hissettikleri ölçme değerlendirme
teknikleri; öğrenci ürün dosyası, kontrol listesi ve rubrik (derecelendirme
ölçeği) hazırlamadır. "Uygulamanın Yapılması" konusunda kısmen
yeterli hissettikleri ölçme değerlendirme teknikleri; öğrenci ürün dosyasında
kullanılacak teknikleri uygulama, kontrol listesi uygulama, rubrik uygulamadır.
"Verilerin Değerlendirilmesi" konusunda ise kısmen yeterli hissettikleri
ölçme değerlendirme teknikleri; rubrik değerlendirme, rubrik sonuçlarını nota
çevirmedir. Öğretmenler kendilerini en çok geleneksel yöntemler olarak adlandırılan
sınav türlerinde yeterli görmektedirler. Alternatif değerlendirme yöntemleri
olarak da bilinen yeni programın gerektirdiği ölçme değerlendirme tekniklerinde
(performansa dayalı) geleneksel yöntemlere göre kendilerini daha yetersiz
görmektedirler.

Kaynakça

  • 1. Adıyaman, Y. (2005). İlköğretim 4., 6. ve 8. Sınıflarında Türkçe Dersine Giren Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İlköğretim Anabilim Dalı, Afyonkarahisar.
  • 2. Airasian, P.W. (1994). Classroom Assessment. Second Edition, McGraw Hill Inc, New York.
  • 3. Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99-114.
  • 4. Daniel, L. G. ve King, D. (1998). A Knowledge and use of Testing and Measurement Literac of Elementary and Secondary Teachers. Journal of Educational Research, 91 (6), 331-344.
  • 5. Eğri, G. (2006). Coğrafya Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Yapabilme Yeterliliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Faruk Şirin Bu kişi benim

Hakan Salim Çağlayan Bu kişi benim

Alparslan İnce Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2009
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2017
Kabul Tarihi 3 Kasım 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şirin, E. F., Çağlayan, H. S., & İnce, A. (2009). THE PERCEPTIONS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS ABOUT COMPETENCY LEVELS OF MEASUREMENT-EVALUATION SUBJECT IN THE NEW PRIMARY SCHOOL TEACHING PROGRAM. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 14(1), 25-40.

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.