Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Attitudes of the Students of the Faculty of Sport Sciences Towards Traditional Sports

Yıl 2024, Cilt: 29 Sayı: 4, 248 - 257, 31.10.2024
https://doi.org/10.53434/gbesbd.1506795

Öz

Turkish culture has existed in a wide geography and continues to exist. Another integral part of Turkish culture is traditional sports. The aim of this research is to examine the attitudes of the Faculty of Sports Sciences students towards traditional sports in terms of some demographic variables. The sample consists of 323 students between the ages of 18-37 studying in different departments of the Sports Sciences Faculties of Kahramanmaraş Sütçü İmam University and Kyrgyzstan-Türkiye Manas University. Quantitative research method was used in the research and the research design is descriptive scanning. The Attitude Towards Traditional Sports Scale developed by Evli, Koçak and Evli (2021) was used as the data collection tool. Data were analyzed using a statistical software package. The significance level was accepted as p<0.05. To determine the tests to be used in the study, normality distributions, skewness and kurtosis values of the variables were examined. After determining that the data showed normal distribution, Independent Sample t-test was performed for comparisons between paired groups and ANOVA test was performed for comparisons between more than two groups. LSD test was used as a from Post-Hoc test to defterine he difference betsen mültipleks grupsa. In addition, the effect sizes of the results obtained from the variables on the groups were also determined. In the research findings, it was determined that the average attitude score towards traditional sports was at a moderate level. As a result, it was determined that there were significant differences between the groups in terms of the variables of university, academic success status, department, class and place of birth in the overall scale and its sub-dimensions.

Kaynakça

  • Adam, A. M. (2020). Sample size determination in survey research. Journal of Scientific Research and Reports, 26(5), 90-97.
  • Ağırmatlı H. ve Begiç H.N. (2019, Ekim). Şanlıurfa Siverek‘de kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel sporlarımızdan “at yarışı, cirit ve deve güreşi” üzerine bir çalışma. VIII Türk Halklarının Geleneksel Spor Oyunları Kongresi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Kahramanmaraş Belediyesi Yayını/Kahramanmaraş.
  • Ak, D. (2015). Olimpiyat oyunlarının ev sahibi kente etkileri açısından değerlendirilmesi. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(1), 1-19.
  • Atılgan, D., Türkçapar, Ü. ve Tükel, Y., (2019). Türk halklarının geleneksel spor oyunlarından cirit. Türk Halklarının Geleneksel Spor Oyunları Sempozyumu VIII., 16-18 Ekim 2019, Kahramanmaraş/Türkiye.
  • Bronikowska, M. ve Groll, M. (2015). Definition, classification, preservation and dissemination of traditional sports & games in Europe. Tafisa Recall, Games of the Past, Sports for Today, 1-10.
  • Bronikowska, M., Petrovic, L., Horvath, R., Hazelton, L., Ojaniemi, A., Alexandre, J. ve Silva, C. F. (2015). History and cultural context of traditional sports and games in selected European countries. Tafisa Recall, Games of the Past, Sports for Today, 1-19.
  • Büyüköztürk Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, J. (2013). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Newyork: Academic press.
  • Cohen, L., Manion, L ve Morrison, K. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri. (Çev. Ed.: E. Dinç, K. Kıroğlu). [Research Methods in Education]. Pegem Akademi.
  • Ćurčić, N., Bjeljac, Ž. ve Brankov, J. (2020). Rural Olympiads as promoters of old folk sports and games. Contemporary Issues in Tourism, 23.
  • Çakıcı, C. ve Güler, O. (2014, Nisan). Büyük spor organizasyonlarına ev sahipliği yapmaya değer mi? ekonomik beklentiler ve turizm açısından bir değerlendirme. Doğu Akdeniz Sempozyumu ss:37-50, Doğu Akdeniz/Mersin.
  • Dever, A. ve İslam, A. (2015). Tarihsel süreç içerisinde Türk kültüründe spor algısı. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 46- 61.
  • Esen, M. A. (2008). Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değeri ve unutulmaya yüz tutmuş Ahıska oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 357-367.
  • Evli, F., Koçak, Ç. V. ve Evli, M. (2021). Geleneksel sporlara yönelik tutumların ölçülmesi: ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası Beden Eğitimi Spor ve Teknolojileri Dergisi, 2(1), 29-38.
  • Fişne, M., Bardakçı, S. ve Karagöz, Y. (2017). Ata sporumuz güreşe yönelik günümüzdeki toplumsal bakışın değerlendirilmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 28-42.
  • Franzoı, S. L. (2003). Socialpyschology. (Third Edition). Boston: Mc GrawHill.
  • Güler H. (2022). Dijital oyun e-spor ve geleneksel sporların karşılaştırılması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(3), 315-326.
  • Güven, Ö. (1999). Türklerde spor kültürü. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayını. s,5.
  • Hazar, Z., Demir, G., Namlı, S. ve Türkeli, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 320–332.
  • Islam, R. W. ve Hasan, B. (2023). The influence of traditional sports invitation on ınterest in learning physical education junior high school students in jayapura city. ACTIVE: Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation, 12(2), 187-193.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum algı iletişim. (5. Basım) İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Jianzhong, X. (2004). Impacts of sports and health course standards on the psychological health of students. PE Teachers, (3), 61-63.
  • Karahüseyinoğlu M. F. (2007). Küreselleşme ve geleneksel Türk sporları. İstanbul: Hürriyet Yayınları.
  • Karahüseyinoğlu, M. F. (2008). Geleneksel Türk sporlarındaki modern spor yansımaları. Sport Sciences, 3(3), 130-137.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kırel, Ç. (2004). Tutum ve tutum değişimi. S. Ünlü, (Ed.), Sosyal Psikoloji içinde (s. 69-82) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Korkmaz, A. ve Kızanlıklı, M. M. (2023). Geleneksel spor oyunlarının turizme etkileri üzerine bir araştırma: Kırgızistan örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 1193-1208.
  • Küçükibiş, H. F., Özkurt, B., Sirkeci, H. ve Öztürk, O. (2022). Geleneksel oyun ve geleneksel çocuk oyunlarının eğitim-öğretim programlarındaki yeri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1422-1436.
  • Safiye, Z. ve Nalcıoğlu, B. (2019, Ekim). Geleneksel sporların ve oyunların müzelenmesi. VIII Türk Halklarının Geleneksel Spor Oyunları Kongresi, kongresinde sunulan bildiri, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Kahramanmaraş Belediyesi Yayını/Kahramanmaraş.
  • Savur, H. (2019). Ata yurttan ana yurda çocuk oyunlarının yolcuğu Taşeli yöresi çocuk oyunları üzerine bir değerlendirme. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-8.
  • SPSS, I. (2020). IBM SPSS statistics for windows. Version 27.0. Armonk, New York, USA: IBM Corp.
  • Şam, C. T., Bayram, M. ve Taşdemir, N. (2021). Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Ağrı ili Hamur ilçesi örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 131-146.
  • Tokmak, A., Aktaş, V. ve İlhan, G. O. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin geleneksel sporlara yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 5(2), 289-310.
  • Turhan, F. H., İnce, U., Aydogmus, M. ve Yalçın, İ. (2021). Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 19-32.
  • Tükel Y., Atılgan D. ve Temel A. S. (2019, Ekim). Günümüzde geleneksel Türk okçuluğu. Türk halklarının geleneksel spor oyunları. VIII kongresinde sunulan bildiri, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Kahramanmaraş Belediyesi Yayını/Kahramanmaraş.
  • Türkçapar, Ü., Atılgan, D. ve Öztürk, O. (2023, Ekim). Rekreatif etkinliklere katılan bireylerin geleneksel sporlara yönelik tutumlarının incelenmesi. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100.Yıl Dönümü Münasebetiyle XII. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Spor Oyunları Sempozyumu, Bişkek 2023.
  • Türkiye Geleneksel Spor Dalları Federasyonu (2024). Erişim tarihi: 26.09.2024 Erişim adresi: https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye_Geleneksel_Spor_Dallar%C4%B1_Federasyonu
  • Türkmen, M., Doğan, V. ve Doğan, A. (2011, Eylül). Sempozyum açılış konuşması. Kahramanmaraş Uluslararası Karakucak ve Kısa Şlavar Güreş Sempozyum Kitapçığı, Kahramanmaraş Belediyesi/Kahramanmaraş.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Bartın.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A. ve Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.
  • Yavuz, C. ve Yücel, A. S. (2019). Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 2050-2058.
  • Yetişgin, M. (2007). Tarih, coğrafya ve sosyo-kültürel ortamın Türk kimliğinin gelişmesine etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi 2(1), 37-68.

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Geleneksel Sporlara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 29 Sayı: 4, 248 - 257, 31.10.2024
https://doi.org/10.53434/gbesbd.1506795

Öz

Türk kültürü geniş bir coğrafyada var olmuş ve varlığını da sürdürmeye devam etmektedir. Yine Türk kültürünün ayrılmaz parçalarından biri de geleneksel sporlardır. Bu araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin geleneksel sporlara yönelik tutumlarının bazı demografik değişkenler bakımından incelenmesidir. Örneklem, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ile Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesinde Spor Bilimleri Fakültelerinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 18-37 yaş aralığında 323 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup araştırma deseni betimsel taramadır. Veri toplama aracı olarak Evli, Koçak ve Evli (2021), tarafından geliştirilmiş olan Geleneksel Sporlara Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler istatistiki yazılım paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada kullanılacak testlerin belirlenmesi için değişkenlere ilişkin normallik dağılımları çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiştir. Verilerin normal dağılım gösterdiğinin tespit edilmesi üzerine ikili gruplar arasındaki karşılaştırmalar için Independent Sample t-testi, ikiden fazla gruplar arasındaki karşılaştırmalar için ANOVA testi yapılmıştır. Çoklu guruplar arasındaki farklılığın tespiti için Post-Hoç testlerinden LSD testi yapılmıştır. Ayrıca değişkenlerin gruplar üzerinde elde edilen sonuçların etki büyüklükleri de belirlenmiştir. Araştırma bulgularında geleneksel sporlara yönelik tutum puanı ortalamalarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak ölçek geneli ve alt boyutlarda üniversite, akademik başarı durumu, bölüm, sınıf ve doğduğu yerleşim yeri değişkenleri bakımından gruplar arasında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

Etik Beyan

Bu araştırma, Sütçü İmam Üniversitesi Tıbbi araştırmalar Etik Kurulu’nun 18.03.2024 tarih ve 2024 – 02 sayılı kararı ile etik açıdan uygun bulunmuştur.

Teşekkür

Araştırma kapsamında yazarlar olarak araştırmanın örneklemini oluşturan katılımcılara teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Adam, A. M. (2020). Sample size determination in survey research. Journal of Scientific Research and Reports, 26(5), 90-97.
  • Ağırmatlı H. ve Begiç H.N. (2019, Ekim). Şanlıurfa Siverek‘de kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel sporlarımızdan “at yarışı, cirit ve deve güreşi” üzerine bir çalışma. VIII Türk Halklarının Geleneksel Spor Oyunları Kongresi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Kahramanmaraş Belediyesi Yayını/Kahramanmaraş.
  • Ak, D. (2015). Olimpiyat oyunlarının ev sahibi kente etkileri açısından değerlendirilmesi. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(1), 1-19.
  • Atılgan, D., Türkçapar, Ü. ve Tükel, Y., (2019). Türk halklarının geleneksel spor oyunlarından cirit. Türk Halklarının Geleneksel Spor Oyunları Sempozyumu VIII., 16-18 Ekim 2019, Kahramanmaraş/Türkiye.
  • Bronikowska, M. ve Groll, M. (2015). Definition, classification, preservation and dissemination of traditional sports & games in Europe. Tafisa Recall, Games of the Past, Sports for Today, 1-10.
  • Bronikowska, M., Petrovic, L., Horvath, R., Hazelton, L., Ojaniemi, A., Alexandre, J. ve Silva, C. F. (2015). History and cultural context of traditional sports and games in selected European countries. Tafisa Recall, Games of the Past, Sports for Today, 1-19.
  • Büyüköztürk Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cohen, J. (2013). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Newyork: Academic press.
  • Cohen, L., Manion, L ve Morrison, K. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri. (Çev. Ed.: E. Dinç, K. Kıroğlu). [Research Methods in Education]. Pegem Akademi.
  • Ćurčić, N., Bjeljac, Ž. ve Brankov, J. (2020). Rural Olympiads as promoters of old folk sports and games. Contemporary Issues in Tourism, 23.
  • Çakıcı, C. ve Güler, O. (2014, Nisan). Büyük spor organizasyonlarına ev sahipliği yapmaya değer mi? ekonomik beklentiler ve turizm açısından bir değerlendirme. Doğu Akdeniz Sempozyumu ss:37-50, Doğu Akdeniz/Mersin.
  • Dever, A. ve İslam, A. (2015). Tarihsel süreç içerisinde Türk kültüründe spor algısı. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(5), 46- 61.
  • Esen, M. A. (2008). Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel değeri ve unutulmaya yüz tutmuş Ahıska oyunları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 357-367.
  • Evli, F., Koçak, Ç. V. ve Evli, M. (2021). Geleneksel sporlara yönelik tutumların ölçülmesi: ölçek geliştirme çalışması. Uluslararası Beden Eğitimi Spor ve Teknolojileri Dergisi, 2(1), 29-38.
  • Fişne, M., Bardakçı, S. ve Karagöz, Y. (2017). Ata sporumuz güreşe yönelik günümüzdeki toplumsal bakışın değerlendirilmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(1), 28-42.
  • Franzoı, S. L. (2003). Socialpyschology. (Third Edition). Boston: Mc GrawHill.
  • Güler H. (2022). Dijital oyun e-spor ve geleneksel sporların karşılaştırılması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(3), 315-326.
  • Güven, Ö. (1999). Türklerde spor kültürü. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayını. s,5.
  • Hazar, Z., Demir, G., Namlı, S. ve Türkeli, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 320–332.
  • Islam, R. W. ve Hasan, B. (2023). The influence of traditional sports invitation on ınterest in learning physical education junior high school students in jayapura city. ACTIVE: Journal of Physical Education, Sport, Health and Recreation, 12(2), 187-193.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum algı iletişim. (5. Basım) İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınevi.
  • Jianzhong, X. (2004). Impacts of sports and health course standards on the psychological health of students. PE Teachers, (3), 61-63.
  • Karahüseyinoğlu M. F. (2007). Küreselleşme ve geleneksel Türk sporları. İstanbul: Hürriyet Yayınları.
  • Karahüseyinoğlu, M. F. (2008). Geleneksel Türk sporlarındaki modern spor yansımaları. Sport Sciences, 3(3), 130-137.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kırel, Ç. (2004). Tutum ve tutum değişimi. S. Ünlü, (Ed.), Sosyal Psikoloji içinde (s. 69-82) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Korkmaz, A. ve Kızanlıklı, M. M. (2023). Geleneksel spor oyunlarının turizme etkileri üzerine bir araştırma: Kırgızistan örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 1193-1208.
  • Küçükibiş, H. F., Özkurt, B., Sirkeci, H. ve Öztürk, O. (2022). Geleneksel oyun ve geleneksel çocuk oyunlarının eğitim-öğretim programlarındaki yeri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1422-1436.
  • Safiye, Z. ve Nalcıoğlu, B. (2019, Ekim). Geleneksel sporların ve oyunların müzelenmesi. VIII Türk Halklarının Geleneksel Spor Oyunları Kongresi, kongresinde sunulan bildiri, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Kahramanmaraş Belediyesi Yayını/Kahramanmaraş.
  • Savur, H. (2019). Ata yurttan ana yurda çocuk oyunlarının yolcuğu Taşeli yöresi çocuk oyunları üzerine bir değerlendirme. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-8.
  • SPSS, I. (2020). IBM SPSS statistics for windows. Version 27.0. Armonk, New York, USA: IBM Corp.
  • Şam, C. T., Bayram, M. ve Taşdemir, N. (2021). Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Ağrı ili Hamur ilçesi örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 23(4), 131-146.
  • Tokmak, A., Aktaş, V. ve İlhan, G. O. (2023). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin geleneksel sporlara yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Avrasya Spor Bilimleri ve Eğitim Dergisi, 5(2), 289-310.
  • Turhan, F. H., İnce, U., Aydogmus, M. ve Yalçın, İ. (2021). Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumları. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(2), 19-32.
  • Tükel Y., Atılgan D. ve Temel A. S. (2019, Ekim). Günümüzde geleneksel Türk okçuluğu. Türk halklarının geleneksel spor oyunları. VIII kongresinde sunulan bildiri, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ve Kahramanmaraş Belediyesi Yayını/Kahramanmaraş.
  • Türkçapar, Ü., Atılgan, D. ve Öztürk, O. (2023, Ekim). Rekreatif etkinliklere katılan bireylerin geleneksel sporlara yönelik tutumlarının incelenmesi. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100.Yıl Dönümü Münasebetiyle XII. Uluslararası Türk Halkları Geleneksel Spor Oyunları Sempozyumu, Bişkek 2023.
  • Türkiye Geleneksel Spor Dalları Federasyonu (2024). Erişim tarihi: 26.09.2024 Erişim adresi: https://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrkiye_Geleneksel_Spor_Dallar%C4%B1_Federasyonu
  • Türkmen, M., Doğan, V. ve Doğan, A. (2011, Eylül). Sempozyum açılış konuşması. Kahramanmaraş Uluslararası Karakucak ve Kısa Şlavar Güreş Sempozyum Kitapçığı, Kahramanmaraş Belediyesi/Kahramanmaraş.
  • Varol, R. (2017). Üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumları ve kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair görüşlerinin incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı, Bartın.
  • Yapıcı, E. C., Alpullu, A. ve Mametkulyyev, Y. (2022). Ortaokul ve lise öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 39-53.
  • Yavuz, C. ve Yücel, A. S. (2019). Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 2050-2058.
  • Yetişgin, M. (2007). Tarih, coğrafya ve sosyo-kültürel ortamın Türk kimliğinin gelişmesine etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi 2(1), 37-68.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Egzersiz Psikolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Davut Atılgan 0000-0002-8475-4488

Onur Öztürk 0000-0002-7630-6861

Ünal Türkçapar 0000-0002-4205-6446

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 28 Haziran 2024
Kabul Tarihi 14 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 29 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Atılgan, D., Öztürk, O., & Türkçapar, Ü. (2024). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Geleneksel Sporlara Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Journal of Physical Education and Sport Sciences, 29(4), 248-257. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1506795

Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi yılda dört kez (Mart, Haziran, Eylül, Aralık) yayımlanan bilimsel ve hakemli bir dergidir.