Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı’na yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre tespit etmektir. Tarama modelinde olan araştırmanın nicel örneklemini maksimum çeşitliliği sağlayan 894 sosyal bilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler üzerinde; frekans ve yüzdeler, aritmetik ortalama, t testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak analiz yapılmıştır. Araştırma sonunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; insan hakları, sosyal adalet, eşitlik, dünyanın ortak yaşam olduğu algısı, yeryüzü kaynaklarının verimli kullanılması konularının Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda daha fazla yer alması yönünde bir tutum içerisinde oldukları belirlenmiştir.
Küresel eğitim Küreselleşme Küresel bağlantılar öğrenme alanı
The purpose of this research is to determine investigate the attitudes of study Social Studies
Curriculum for Social Studies teacher candidates to determine their attitudes towards Global
Connections Learning Space based on several variables. Sample of quantitative research survey
model that ensures maximum diversity constitutes 894 social studies teachers. The analysis of
quantitative data using SPSS statistical software package is used. On the data; frequencies and
percentages, mean, t‐test and analysis is performed using one‐way analysis of variance
techniques. Social Studies teacher candidates at the end of the research; human rights, social
justice, equality, the world's perception of that common life, an attitude towards taking more
space in the Social Studies Curriculum issues of efficient use of the earth's resources is
determined that the flasher.
Global education Globalization Global connections learning space
Diğer ID | JA84DB64TG |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2 |