Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ters Yüz Öğrenme ve Bazı Uygulama Modelleri

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 39 - 50, 29.07.2018

Öz

Dünyadaki bilim ve
teknoloji alanındaki gelişmeler büyük bir hızla ilerlemektedir. Özellikle
teknolojinin gelişimi her alanda olduğu gibi eğitim alanını da etkilemektedir.
Son yıllarda öğrenme alanındaki ters yüz öğrenmenin dikkat çeken bir yaklaşım
olduğu anlaşılmaktadır. Ters yüz öğrenme (TYÖ), kısaca grup öğrenmesinden
ziyade bireysel öğrenmeyi merkeze alan bir pedagojik yaklaşım olarak
tanımlanabilir. Ters yüz
öğrenme, öğretmenin hazırladığı videolarla sunularak, öğretmen-öğrenci arasında
yüz yüze geçirilecek zamanın daha anlamlı ve zengin öğrenme oluşturmasını sağlamaktadır.
Bu öğrenmede, birçok yöntem, değişken, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları,
problem veya proje temelli öğrenme, sorgulayıcı öğrenme ve diğerleri bir araya
gelerek daha pratik bir uygulama yapılmaktadır. Bu öğrenmede her öğretmen ve
öğrenci için geçerli olan tek bir stratejide yoktur. Bu nedenle ters yüz
öğrenme, stillere, koşullara ve yöntemlere göre adapte edilebilir. Her öğretmen
ters yüz öğrenme şekillerini öğrencileri için bireyselleştirebilir. Bununla
beraber öğretmene de güçlü yanlarını gösterme fırsatı sunar. Bu çalışmada ters
yüz öğrenmenin tanımı, temel unsurları, içerik kategorileri, Bloom
taksonomisiyle uyumu ve birkaç model açıklanarak tartışılmıştır.  

Kaynakça

  • Akgün, M. & Atıcı, B. (2017). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 329-344.
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom; Reach every student, in every class, everyday. https://www.iste.org/resources/Product?ID=2285 adresinden 24.06.2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • Bishop, L, J. & Verleger, A. M. (2013). The flipped classroom: A survey of the research, 120th ASEE Annual Conference&Exposition. Franklyn. Atlanta, USA. June 23-26, Paper ID#6219.
  • Çakır, E. & Yaman, S. (2018). Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrencilerin Fen Başarısı ve Bilgisayarca Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), s. 75-99.
  • Çukurbaşı, B. & Kıyıcı, M. (2017). Öğretmen adaylarının ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik görüşlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), s. 87-102.
  • Ekmekçi, E. (2017). The flipped writing classroom in Turkish efl context: A comparative study on a new model. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 151-167.
  • Doğan, G. T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Durak, Y. H. (2017). Ortaokul öğrencileri için ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), s. 1056-1068.
  • Hutchings, M. & Quinney, A. (2015). The flipped classroom, disruptive pedagogies, enabling technologies and wicked problems: Responding to ‘the bomb in the basement’. The Electronic Journal of e-Learning, 13(2), s. 106-119.
  • Kara, O. C. (2016). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitim Dünyası, 45, s. 12-26.
  • Kardaş, F. & Yeşilyaprak, B. (2015). Eğitim ve Öğretimde Güncel Bir Yaklaşım: Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme (Flipped Learning) Modeli. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(2), s.103-121.
  • Kates, R. F., Byrd, D. M. & Haider, R. M. (2015). Every Picture tells a story: The power of 3 teaching method. Journal of Educators Online, 12(1), 189-211.
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters yüz sınıf modeline ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), s. 14-24.
  • Moravec, M., Williams, A., Aguilar-Roca, N. & O'Dowd. D. K. (2010). Learn before lecture: a strategy that improves learning outcomes in a large introductory biology class. CBE Life Sci Educ, 9(4), 473-481.
  • Sakar, D. & Sağır, U. Ş. (2017). Flipped classroom model in education. International Journal of SocialSciences and Education Research, 3(5), 1904-1916.
  • Sams, A. & Bergmann, J. (2015). Flip Your Classroom the Workbook: ISTE. ProQuest Ebook Central. Erişim gazi-ebooks adresinden 8.11.2016 tarihinde elde edilmiştir.
  • Sams, A. & Bergmann, J. (2014). Flipped Learning: International Society for Tech in Ed., ProQuest Ebook Central. Erişim gazi-ebooks adresinden 3.11.2016 tarihinde elde edilmiştir.
  • Sarıgöz, O. (2017). Ters yüz edilmiş sınıf modeli ile öğrenmeye ilişkin Analitik bir çalışma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 1-11.
  • Sarıkaya, A. D. (2017). Oyunlaştırılmış ters yüz sınıf modeline yönelik öğrenci görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), s. 114-132.
  • Temizyürek, F. & Ünlü, A. N. (2015). Dil Öğretiminde Teknolojinin Materyal Olarak Kullanımına BirÖrnek: “Flipped Classroom”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), s. 64-72.
  • Torun, F. & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), s. 20-29.
  • Tütüncü, N. & Aksu, M. (2018). A systematic review of flipped classroom studies in Turkish education. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(2), 207-229.
  • Urfa, M. (2018). Flipped classroom model and practical suggestions. Journal of Educational Technology & Online Learning, 1(1), 47-59.
  • Zainuddin, Z. & Halili, H. S. (2016). Flipped classroom research and trends from different fields of study. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(3), s. 313-340.

Flipped Learning and Some Application Models

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 39 - 50, 29.07.2018

Öz

Development of
technology has wide effects on everything also on education. In these years, it
the fact that flipped learning is an approach that draws attention in the field
of education. Flipped learning can be defined as an pedagogical approach which focuses
on individual learning more than group learning. Flipped learning provides more
meaningful and richer learning enviroments for the face to face time of
teacher-student by watching teacher- videos before the classes. Also there is
not a unique strategy for both teacher and student. For this reason flipped
learning can be adapted to teaching styles, conditions and methods. Every
teacher can personalize flipped learning styles for students. Also gives
teachers the opportunity of showing their strong abilities. In this study main
components and definition of flipped learning, its’ content categories, its’
adaptation with Bloom’s taxonomy and some application models will be expressed
and discussed.

Kaynakça

  • Akgün, M. & Atıcı, B. (2017). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 329-344.
  • Bergmann, J. & Sams, A. (2012). Flip your classroom; Reach every student, in every class, everyday. https://www.iste.org/resources/Product?ID=2285 adresinden 24.06.2018 tarihinde elde edilmiştir.
  • Bishop, L, J. & Verleger, A. M. (2013). The flipped classroom: A survey of the research, 120th ASEE Annual Conference&Exposition. Franklyn. Atlanta, USA. June 23-26, Paper ID#6219.
  • Çakır, E. & Yaman, S. (2018). Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrencilerin Fen Başarısı ve Bilgisayarca Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), s. 75-99.
  • Çukurbaşı, B. & Kıyıcı, M. (2017). Öğretmen adaylarının ters yüz edilmiş sınıf modeline yönelik görüşlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), s. 87-102.
  • Ekmekçi, E. (2017). The flipped writing classroom in Turkish efl context: A comparative study on a new model. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(2), 151-167.
  • Doğan, G. T. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
  • Durak, Y. H. (2017). Ortaokul öğrencileri için ters yüz öğrenme hazırbulunuşluk ölçeğinin türkçeye uyarlanması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), s. 1056-1068.
  • Hutchings, M. & Quinney, A. (2015). The flipped classroom, disruptive pedagogies, enabling technologies and wicked problems: Responding to ‘the bomb in the basement’. The Electronic Journal of e-Learning, 13(2), s. 106-119.
  • Kara, O. C. (2016). Ters yüz sınıf. Tıp Eğitim Dünyası, 45, s. 12-26.
  • Kardaş, F. & Yeşilyaprak, B. (2015). Eğitim ve Öğretimde Güncel Bir Yaklaşım: Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme (Flipped Learning) Modeli. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 48(2), s.103-121.
  • Kates, R. F., Byrd, D. M. & Haider, R. M. (2015). Every Picture tells a story: The power of 3 teaching method. Journal of Educators Online, 12(1), 189-211.
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters yüz sınıf modeline ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), s. 14-24.
  • Moravec, M., Williams, A., Aguilar-Roca, N. & O'Dowd. D. K. (2010). Learn before lecture: a strategy that improves learning outcomes in a large introductory biology class. CBE Life Sci Educ, 9(4), 473-481.
  • Sakar, D. & Sağır, U. Ş. (2017). Flipped classroom model in education. International Journal of SocialSciences and Education Research, 3(5), 1904-1916.
  • Sams, A. & Bergmann, J. (2015). Flip Your Classroom the Workbook: ISTE. ProQuest Ebook Central. Erişim gazi-ebooks adresinden 8.11.2016 tarihinde elde edilmiştir.
  • Sams, A. & Bergmann, J. (2014). Flipped Learning: International Society for Tech in Ed., ProQuest Ebook Central. Erişim gazi-ebooks adresinden 3.11.2016 tarihinde elde edilmiştir.
  • Sarıgöz, O. (2017). Ters yüz edilmiş sınıf modeli ile öğrenmeye ilişkin Analitik bir çalışma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 1-11.
  • Sarıkaya, A. D. (2017). Oyunlaştırılmış ters yüz sınıf modeline yönelik öğrenci görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), s. 114-132.
  • Temizyürek, F. & Ünlü, A. N. (2015). Dil Öğretiminde Teknolojinin Materyal Olarak Kullanımına BirÖrnek: “Flipped Classroom”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), s. 64-72.
  • Torun, F. & Dargut, T. (2015). Mobil öğrenme ortamlarında ters yüz sınıf modelinin gerçekleştirilebilirliği üzerine bir öneri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), s. 20-29.
  • Tütüncü, N. & Aksu, M. (2018). A systematic review of flipped classroom studies in Turkish education. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(2), 207-229.
  • Urfa, M. (2018). Flipped classroom model and practical suggestions. Journal of Educational Technology & Online Learning, 1(1), 47-59.
  • Zainuddin, Z. & Halili, H. S. (2016). Flipped classroom research and trends from different fields of study. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(3), s. 313-340.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları
Yazarlar

Halük Ünsal 0000-0002-8380-7007

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2018
Kabul Tarihi 30 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünsal, H. (2018). Ters Yüz Öğrenme ve Bazı Uygulama Modelleri. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 39-50.