Dünyadaki bilim ve
teknoloji alanındaki gelişmeler büyük bir hızla ilerlemektedir. Özellikle
teknolojinin gelişimi her alanda olduğu gibi eğitim alanını da etkilemektedir.
Son yıllarda öğrenme alanındaki ters yüz öğrenmenin dikkat çeken bir yaklaşım
olduğu anlaşılmaktadır. Ters yüz öğrenme (TYÖ), kısaca grup öğrenmesinden
ziyade bireysel öğrenmeyi merkeze alan bir pedagojik yaklaşım olarak
tanımlanabilir. Ters yüz
öğrenme, öğretmenin hazırladığı videolarla sunularak, öğretmen-öğrenci arasında
yüz yüze geçirilecek zamanın daha anlamlı ve zengin öğrenme oluşturmasını sağlamaktadır.
Bu öğrenmede, birçok yöntem, değişken, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları,
problem veya proje temelli öğrenme, sorgulayıcı öğrenme ve diğerleri bir araya
gelerek daha pratik bir uygulama yapılmaktadır. Bu öğrenmede her öğretmen ve
öğrenci için geçerli olan tek bir stratejide yoktur. Bu nedenle ters yüz
öğrenme, stillere, koşullara ve yöntemlere göre adapte edilebilir. Her öğretmen
ters yüz öğrenme şekillerini öğrencileri için bireyselleştirebilir. Bununla
beraber öğretmene de güçlü yanlarını gösterme fırsatı sunar. Bu çalışmada ters
yüz öğrenmenin tanımı, temel unsurları, içerik kategorileri, Bloom
taksonomisiyle uyumu ve birkaç model açıklanarak tartışılmıştır.
Development of
technology has wide effects on everything also on education. In these years, it
the fact that flipped learning is an approach that draws attention in the field
of education. Flipped learning can be defined as an pedagogical approach which focuses
on individual learning more than group learning. Flipped learning provides more
meaningful and richer learning enviroments for the face to face time of
teacher-student by watching teacher- videos before the classes. Also there is
not a unique strategy for both teacher and student. For this reason flipped
learning can be adapted to teaching styles, conditions and methods. Every
teacher can personalize flipped learning styles for students. Also gives
teachers the opportunity of showing their strong abilities. In this study main
components and definition of flipped learning, its’ content categories, its’
adaptation with Bloom’s taxonomy and some application models will be expressed
and discussed.
Flipped learning Flipped classrooms Learning approach Personalized learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |