Bu çalışmanın amacı,
yetişkinlerin, özel yeteneklilik hakkındaki farkındalık düzeylerine ilişkin
çoktan seçmeli sorulardan oluşan geçerlik ve güvenirlik açısından yeterli bir
başarı testi geliştirmektir. Çalışma grubunu özel yetenekli çocuklara sahip 134
ebeveyn oluşturmuştur. Çalışmada 32 maddelik ilk soru havuzu, uzman görüşleri
ve deneme uygulaması neticesinde 29’a düşürülmüştür. Genel uygulama neticesinde
veriler analiz edilmiş ve 29 çoktan seçmeli maddeden 9 tanesi testten
çıkarılmıştır. Çıkarma işleminde kazanımların dağılımlarına dikkat edilmiştir.
Elde edilen veriler bir bilgisayar program ile analiz edilmiştir. Güvenirlik
düzeyini belirlemek için iç tutarlılık yöntemlerinden biri olan
Kuder-Richardson yöntemi uygulanmış ve başarı testinin güvenirlik katsayısı
.70; ortalama güçlük indeksi .59; ortalama ayırıcılık indeksi .50 bulunmuştur.
Sonuç olarak, özel yetenekli öğrencilerin ebeveynlerine yönelik geçerlik ve
güvenirlik düzeyi açısından yeterli bir başarı testi geliştirilmiştir. Başarı
testinin özel yeteneklilerle ilgili farkındalık eğitimlerinde kullanılabileceği
ve alanda çalışan kişilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |