Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Opinions of English Teachers on Inclusion Education Practices: Amasya Province Example

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 39 - 65, 31.03.2024

Öz

Inclusive education is implemented for students who have received a special education diagnosis and learn alongside their peers. Inclusion education practices can be found in all types and levels of educational institutions. Within the scope of this application, students receiving education can be provided with support education services and additional education in special education institutions. Inclusion education is provided by the teacher who enters the inclusion student class. Assessment and evaluation activities are tailored for each student in this group. This situation brings some challenges for the teacher in terms of time and application. How teachers manage this process and determine the impact of the application will provide in-depth information about inclusion education practices. In this way, it is possible to minimize the shortcomings in the application and generalize the successful aspects. Based on this view, the study aims to reveal the opinions of English teachers with inclusion students in their classes on inclusion education practices. The research was designed within the framework of the phenomenology design, which is one of qualitative research. The study group consists of eight English teachers. Semi-structured interviews were conducted to collect data. The data were analyzed with descriptive analysis method. The study results showed that English teachers found their undergraduate education inadequate; they participated in in-service training or did some personal work to increase their competence; some prepared individual plans to implement the lessons and made special studies for the students. In addition, it was concluded that there were no problems in the mainstreaming education process in general, but parents were not sufficiently informed and disinterested, and there were some problems that made the implementation difficult.

Kaynakça

  • Agran, M., Snow, K. ve Swaner, J. (1999). A survey of secondary level teachers’ opinions on community-based instruction and inclusive education. Journal of the Association for Persons with Severe Disabilities, (24), 58–62.
  • Ağaoğlu, A. ve Bavlı, B. (2023). Teaching english as a foreign language: technology integration in testing and assessment. E-International Journal of Educational Research, 14(1), 1-19. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1124944
  • Aküzüm, C. ve Akbulut, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik algıları ile kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 74-91.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi.
  • Anılan, H. ve Kayacan, G. (2015). Sınıf öğretmenlerinin gözüyle kaynaştırma eğitimi gerçeği. Bartın University Journal of Faculty of Education , USOS 2015- Özel Sayı, 74-90.
  • Avramidis, E. ve Norwich, B. (2002). Teachers’ attitudes towards integration/inclusion: A review of literature. European Journal of Special Needs Education, 17(2), 129–147.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2023). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (34. baskı). Pegem Akademi.
  • Claud, N. (1994). Special education needs of second language students. F. Genesee (Ed.). Educating second language children. (s. 243-277). Cambridge University Press.
  • Collier, V. P. ve Thomas, W. P. (1989). How quickly can immigrants become proficient in school English? Journal of Educational Issues of Language Minority Students, 5, 26-38.
  • Çankaya, Ö. (2010). İlköğretim 1. kademede kaynaştırma eğitimi uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Çulha, S. (2011). Zihinsel yetersizliği olan ilköğretim kaynaştırma öğrencilerineyabancı dil öğretiminde eşzamanlı ipucuyla sunulan bireysel destek eğitimin etkililiği Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Demir, E. ve Usta, M. (2019). Kaynaştırma eğitimine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ilinde bir araştırma. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 80-98.
  • Deniz, E. ve Çoban, A. (2019). Kaynaştırma eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 734-761. https://doi.org/10.17755/esosder.448379
  • Devecioğlu, G., Zorluoğlu, S. L. ve Doğru, M. (2022). Özel gereksinimli öğrencilere fen konularının eğitsel oyunla öğretilmesi hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 60-71. https://doi.org/10.17556/erziefd.795465
  • Elverici, A. E. (2021). Yabancı dil öğretmenlerinin farklı gelişim gösteren çocukların yabancı dil eğitimi üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Biruni Üniversitesi, İstanbul.
  • Ergin, M. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik görüşleri. Turkish Studies-Education, 17(1), 73-90. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.52149
  • Forlin, C. (2010). Developing and implementing quality inclusive education in Hong Kong: Implications for teacher education. Journal of Research in Special Educational Needs, 10(3), 177–184.
  • Friend, M. (2006). Contemporary perpectives for school professionals. Pearson Education.
  • Gidlund, U. (2018). Teachers’ attitudes towards including students with emotional and behavioural difficulties in mainstream school: A systematic research synthesis. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 17(2), 45-63.
  • Güleryüz, B. (2014). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine karşı olan görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi]. Zonguldak.
  • Güleryüz, B. ve Özdemir, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 53-63.
  • Gürgür, H. ve Hasanoğlu Yazçayır, G. (2019). Türkiye’de kaynaştırma eğitimine yönelik öğretmenlerin görüşlerine odaklanılmış lisansüstü eğitim tezlerinin sentezlenmesi: meta- etnografik bir çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 845-872.
  • Kaya, İ. (2017). Türkiye’deki ortaokullarda yabancı dil olarak İngilizce derslerinde kaynaştırma eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kniveton, B. H. (2004). A study of perceptions that significant others hold of the inclusion of children with difficulties in mainstream. Educational Studies, 30(3), 331-343.
  • Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2005). Otistik bir çocuğun yabancı dil öğrenimine ilişkin örnek olay incelemesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (14), 401-427.
  • Krashen, S., ve Biber, D. (1998). On course: Bilingual education’s success in California. California Association for Bilingual Education.
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2018a). İngilizce dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://meb.ai/UUpEovw
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2018b). Ortaöğretim ingilizce dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://meb.ai/UFqJYcT
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2018c). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. http://meb.ai/U2RBhxK
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2021). İlköğretim kurumları (ilkokul ve ortaokul) haftalık ders çizelgesi. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://meb.ai/moyGuk
  • Oldfield, J. L. R. (2009). Attitudes towards an inclusion classroom: A qualitative metasynthesis study from 1997-2007. Doctoral Dissertion, University of Phoenix, USA.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Patton, M. L. (2010). Proposing empirical research: A guide to the fundamentals. Pyrczak Publishing.
  • Ratleff, J. E. (1989). Instructional strategies for cross-cultural students with special education needs. Resources in Special Education.
  • Sakiz, H. ve Woods, C. (2014). From thinking to practice: school staff views on disability inclusion in Turkey. European Journal of Special Needs Education, 29(2), 135-152.
  • Scruggs, T. E. ve Mastropieri, M. A. (1996). Teacher perceptions of mainstreaming/inclusion 1958-1995: A research synthesis. Exceptional Children, 63(1), 59-74.
  • Soodak, C. L., Poodell, D. M. ve Lehman, L. R. (1998). Teacher, student and school attributes as predictors of teachers‟ responses to inclusion. The Journal of Special Education, 31(4), 480–497.
  • Smith, T., Polloway, E., Patton, J. ve Dowdy, C. (2006). Teaching students with special needs in inclusive settings. Allyn and Bacon.
  • Snyder, R. F. (1999). Inclusion: A qualitative study of inservice general education teachers’ attitudes and concerns. Education, (120), 173-182.
  • Şahbaz, Ü. (2007). Normal öğrencilerin kaynaştırma sınıflarına devam eden engelli öğrenciler hakkında bilgilendirilmelerinin engellilerin sosyal kabul düzeylerine etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, (26), 199-208.
  • Şahbaz, Ü. (2008). Kaynaştırma hakkında doğru bildiğimiz yanlışlar. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, (18), 28-30.
  • Şahbaz, Ü. ve Peker, S. (2008,). Comparison of school counselors’ views on inclusion in different cities. 2nd International Conference on Special Education “Sharing Knowledge and Experience Around the World”, June 18-21, Muğla: Turkey.
  • Topçuoğlu, F., Topçuoğlu, S., Türk, M. ve Çalışkan, T. (2023). Kaynaştırma eğitiminde öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi: Anaokulu öğretmenleri üzerine bir araştırma. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(5), 602-613. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1221
  • Wolke, D., Woods, S., Bloomfield, L. ve Karstadt, L. (2002). The association between direct and relational bullying and behaviour problems among primary school children. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 41(8), 989- 1002.
  • Wood, J. W. (2002). Adapting instruction to accommodate students in inclusive settings (4th ed.). Pearson Education.
  • Van Reusen, A. K., Shosho, A. R. ve Bonker, K. S. (2000). High school teacher’s attitudes toward inclusion. High School Journal, 84(2), 7-20.
  • Vaughn, S., Schumm, J. S., Jallad, B., Slusher, J. ve Samuell, L. (1996). Teachers views of inclusion. Learning Disabilities Research ve Practice, (11), 96-106.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Kurt, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri: Amasya ili örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(31), 633-642.
  • Zeybek, Ö. (2015). İlköğretim okullarındaki ingilizce öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

İngilizce Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Amasya İli Örneği

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 1, 39 - 65, 31.03.2024

Öz

Kaynaştırma eğitimi, özel eğitim tanısı alan ve akranları ile birlikte öğrenim gören öğrenciler için uygulanır. Her tür ve kademedeki eğitim kurumlarında kaynaştırma eğitimi uygulamalarına rastlanmaktadır. Bu uygulama kapsamında eğitim alan öğrencilere, destek eğitim hizmeti ve özel eğitim kurumlarında da ayrıca eğitim verilebilmektedir. Kaynaştırma eğitimi, kaynaştırma öğrencisinin dersine giren öğretmen tarafından verilir. Ölçme ve değerlendirme faaliyetleri bu gruptaki her bir öğrenci için özel olarak hazırlanır. Bu durum öğretmene zaman ve uygulama açısından bazı zorlukları beraberinde getirmektedir. Öğretmenlerin bu süreci nasıl yönettikleri ve uygulamanın etkisinin belirlenmesi, kaynaştırma eğitimi uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi edinilmesini sağlayacaktır. Bu sayede uygulamadaki aksaklıkların en aza indirilmesi ve başarılı yönlerinin yaygınlaştırılması sağlanabilir. Bu görüşten hareketle çalışmanın amacı, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan İngilizce öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi uygulamalarına yönelik görüşlerini ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Araştırma nitel araştırma desenleri arasında yer alan olgubilim deseni çerçevesinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu sekiz İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmada İngilizce öğretmenlerinin lisans eğitimlerini yetersiz buldukları, bu konudaki yeterliliklerini artırmak için hizmet içi eğitimlere katıldıkları veya kişisel olarak bazı çalışmalar yaptıkları, derslerin uygulanmasında bireysel olarak plan hazırlamanın yanı sıra öğrenciye özel çalışmalar yaptıkları sonucu elde edilmiştir. Ayrıca kaynaştırma eğitimi sürecinde genel olarak sorun yaşanmadığı ancak velilerin yeterince bilgi sahibi olmadığı ve ilgisiz davrandıkları, uygulamayı zorlaştıran bazı sorunların yaşandığı yönünde sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Agran, M., Snow, K. ve Swaner, J. (1999). A survey of secondary level teachers’ opinions on community-based instruction and inclusive education. Journal of the Association for Persons with Severe Disabilities, (24), 58–62.
  • Ağaoğlu, A. ve Bavlı, B. (2023). Teaching english as a foreign language: technology integration in testing and assessment. E-International Journal of Educational Research, 14(1), 1-19. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1124944
  • Aküzüm, C. ve Akbulut, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilik algıları ile kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 74-91.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi.
  • Anılan, H. ve Kayacan, G. (2015). Sınıf öğretmenlerinin gözüyle kaynaştırma eğitimi gerçeği. Bartın University Journal of Faculty of Education , USOS 2015- Özel Sayı, 74-90.
  • Avramidis, E. ve Norwich, B. (2002). Teachers’ attitudes towards integration/inclusion: A review of literature. European Journal of Special Needs Education, 17(2), 129–147.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2023). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (34. baskı). Pegem Akademi.
  • Claud, N. (1994). Special education needs of second language students. F. Genesee (Ed.). Educating second language children. (s. 243-277). Cambridge University Press.
  • Collier, V. P. ve Thomas, W. P. (1989). How quickly can immigrants become proficient in school English? Journal of Educational Issues of Language Minority Students, 5, 26-38.
  • Çankaya, Ö. (2010). İlköğretim 1. kademede kaynaştırma eğitimi uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Çulha, S. (2011). Zihinsel yetersizliği olan ilköğretim kaynaştırma öğrencilerineyabancı dil öğretiminde eşzamanlı ipucuyla sunulan bireysel destek eğitimin etkililiği Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Demir, E. ve Usta, M. (2019). Kaynaştırma eğitimine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri: Karaman ilinde bir araştırma. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 80-98.
  • Deniz, E. ve Çoban, A. (2019). Kaynaştırma eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(70), 734-761. https://doi.org/10.17755/esosder.448379
  • Devecioğlu, G., Zorluoğlu, S. L. ve Doğru, M. (2022). Özel gereksinimli öğrencilere fen konularının eğitsel oyunla öğretilmesi hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 60-71. https://doi.org/10.17556/erziefd.795465
  • Elverici, A. E. (2021). Yabancı dil öğretmenlerinin farklı gelişim gösteren çocukların yabancı dil eğitimi üzerine görüşlerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Biruni Üniversitesi, İstanbul.
  • Ergin, M. (2022). Beden eğitimi öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik görüşleri. Turkish Studies-Education, 17(1), 73-90. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.52149
  • Forlin, C. (2010). Developing and implementing quality inclusive education in Hong Kong: Implications for teacher education. Journal of Research in Special Educational Needs, 10(3), 177–184.
  • Friend, M. (2006). Contemporary perpectives for school professionals. Pearson Education.
  • Gidlund, U. (2018). Teachers’ attitudes towards including students with emotional and behavioural difficulties in mainstream school: A systematic research synthesis. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 17(2), 45-63.
  • Güleryüz, B. (2014). Sınıf öğretmenleri ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine karşı olan görüşlerinin belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi]. Zonguldak.
  • Güleryüz, B. ve Özdemir, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma eğitimine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(3), 53-63.
  • Gürgür, H. ve Hasanoğlu Yazçayır, G. (2019). Türkiye’de kaynaştırma eğitimine yönelik öğretmenlerin görüşlerine odaklanılmış lisansüstü eğitim tezlerinin sentezlenmesi: meta- etnografik bir çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 845-872.
  • Kaya, İ. (2017). Türkiye’deki ortaokullarda yabancı dil olarak İngilizce derslerinde kaynaştırma eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kniveton, B. H. (2004). A study of perceptions that significant others hold of the inclusion of children with difficulties in mainstream. Educational Studies, 30(3), 331-343.
  • Koçbeker, B. N. ve Saban, A. (2005). Otistik bir çocuğun yabancı dil öğrenimine ilişkin örnek olay incelemesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (14), 401-427.
  • Krashen, S., ve Biber, D. (1998). On course: Bilingual education’s success in California. California Association for Bilingual Education.
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2018a). İngilizce dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://meb.ai/UUpEovw
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2018b). Ortaöğretim ingilizce dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://meb.ai/UFqJYcT
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2018c). Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. http://meb.ai/U2RBhxK
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB. (2021). İlköğretim kurumları (ilkokul ve ortaokul) haftalık ders çizelgesi. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. http://meb.ai/moyGuk
  • Oldfield, J. L. R. (2009). Attitudes towards an inclusion classroom: A qualitative metasynthesis study from 1997-2007. Doctoral Dissertion, University of Phoenix, USA.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Patton, M. L. (2010). Proposing empirical research: A guide to the fundamentals. Pyrczak Publishing.
  • Ratleff, J. E. (1989). Instructional strategies for cross-cultural students with special education needs. Resources in Special Education.
  • Sakiz, H. ve Woods, C. (2014). From thinking to practice: school staff views on disability inclusion in Turkey. European Journal of Special Needs Education, 29(2), 135-152.
  • Scruggs, T. E. ve Mastropieri, M. A. (1996). Teacher perceptions of mainstreaming/inclusion 1958-1995: A research synthesis. Exceptional Children, 63(1), 59-74.
  • Soodak, C. L., Poodell, D. M. ve Lehman, L. R. (1998). Teacher, student and school attributes as predictors of teachers‟ responses to inclusion. The Journal of Special Education, 31(4), 480–497.
  • Smith, T., Polloway, E., Patton, J. ve Dowdy, C. (2006). Teaching students with special needs in inclusive settings. Allyn and Bacon.
  • Snyder, R. F. (1999). Inclusion: A qualitative study of inservice general education teachers’ attitudes and concerns. Education, (120), 173-182.
  • Şahbaz, Ü. (2007). Normal öğrencilerin kaynaştırma sınıflarına devam eden engelli öğrenciler hakkında bilgilendirilmelerinin engellilerin sosyal kabul düzeylerine etkisi. Eurasian Journal of Educational Research, (26), 199-208.
  • Şahbaz, Ü. (2008). Kaynaştırma hakkında doğru bildiğimiz yanlışlar. İlköğretmen Eğitimci Dergisi, (18), 28-30.
  • Şahbaz, Ü. ve Peker, S. (2008,). Comparison of school counselors’ views on inclusion in different cities. 2nd International Conference on Special Education “Sharing Knowledge and Experience Around the World”, June 18-21, Muğla: Turkey.
  • Topçuoğlu, F., Topçuoğlu, S., Türk, M. ve Çalışkan, T. (2023). Kaynaştırma eğitiminde öğretmen yeterliliklerinin incelenmesi: Anaokulu öğretmenleri üzerine bir araştırma. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 6(5), 602-613. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1221
  • Wolke, D., Woods, S., Bloomfield, L. ve Karstadt, L. (2002). The association between direct and relational bullying and behaviour problems among primary school children. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 41(8), 989- 1002.
  • Wood, J. W. (2002). Adapting instruction to accommodate students in inclusive settings (4th ed.). Pearson Education.
  • Van Reusen, A. K., Shosho, A. R. ve Bonker, K. S. (2000). High school teacher’s attitudes toward inclusion. High School Journal, 84(2), 7-20.
  • Vaughn, S., Schumm, J. S., Jallad, B., Slusher, J. ve Samuell, L. (1996). Teachers views of inclusion. Learning Disabilities Research ve Practice, (11), 96-106.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, M. ve Kurt, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri: Amasya ili örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(31), 633-642.
  • Zeybek, Ö. (2015). İlköğretim okullarındaki ingilizce öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi (Diğer)
Bölüm Özel Eğitim
Yazarlar

Hacer Ermiş Yılmaz 0000-0002-7498-9910

Muhammet Yılmaz 0000-0002-7285-7121

Erken Görünüm Tarihi 30 Mart 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 19 Mayıs 2023
Kabul Tarihi 29 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ermiş Yılmaz, H., & Yılmaz, M. (2024). İngilizce Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Amasya İli Örneği. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 39-65.