BibTex RIS Kaynak Göster

Olympic Games And Sports Sponsorship

Yıl 2001, Cilt: 21 Sayı: 3, - , 01.09.2001

Öz

Olympic games, the means of peace between people and nations are beeing held every four years, regardless of religion, language, race, culture, and traditional understandings of the nations. All the sportsman and woman want to compete in olympic games and represent his/her country. The biggest objective is to wiıı and be successful in a civilized way. Olympic games are expensive and it is an organization requires high cost. Developed countries can afford to pay this cost. As a result countries, which can pay the cost, will introduce themselves, increase tourism income, and have some modem sports facilities. Hosting countries share the expenses of sports organizations with business companies. In this article countries where olympic games were held, effects of olympics on the political, cultural and economic areas and sponsorship are examined.

Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu

Yıl 2001, Cilt: 21 Sayı: 3, - , 01.09.2001

Öz

İnsanlar ve ülkeler arasında barışın sağlanabilmesi için yüz yıllarca sporun bir araç olduğu olimpiyat oyunları, her dört yılda bir din, dil, ırk ve renk ayırımı yapmadan kültürlerin, adetlerin ve örflerin alış-veriş vasıtası olagelmiştir. Bütün elit sporcuların arzusu olimpiyat oyunlarında yarışmak ve ülkesini temsil etmektir. En başarılı olmak, olimpiyat şampiyonu olmak en büyük özlemdir. Ama gaye sportmence yarışmaktır. Olimpiyat oyunları, dünya çapında sporcu, gazeteci, televizyoncu, spor adamı ve seyircilerin katılımı ile pahalı ve maliyeti yüksek bir spor organizasyonudur. Kalkınmış ülkeler ancak bu maliyeti kaldırabilmekte, bu da ev sahibi ülkelerin tanıtımı, turizm faaliyetlerinin artması ve modem spor tesislerinin kazanılmasını sağlamaktadır. Spor organizasyonlarının maliyetini Olympic games, the means of peace between people and nations are beeing held every four years, regardless of religion, language, race, culture, and traditional understandings of the nations. All the sportsman and woman want to compete in olympic games and represent his/her country. The biggest objective is to wiıı and be successful in a civilized way. Olympic games are expensive and it is an organization requires high cost. Developed countries can afford to pay this cost. As a result countries, which can pay the cost, will introduce themselves, increase tourism income, and have some modem sports facilities. Hosting countries share the expenses of sports organizations with business companies. In this article countries where olympic games were held, effects of olympics on the political, cultural and economic areas and sponsorship are examined. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Güçlü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güçlü, M. (2001). Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3).
AMA Güçlü M. Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. GEFAD. Eylül 2001;21(3).
Chicago Güçlü, Mehmet. “Olimpiyat Oyunları Ve Spor Sponsorluğu”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, sy. 3 (Eylül 2001).
EndNote Güçlü M (01 Eylül 2001) Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 3
IEEE M. Güçlü, “Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu”, GEFAD, c. 21, sy. 3, 2001.
ISNAD Güçlü, Mehmet. “Olimpiyat Oyunları Ve Spor Sponsorluğu”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/3 (Eylül 2001).
JAMA Güçlü M. Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. GEFAD. 2001;21.
MLA Güçlü, Mehmet. “Olimpiyat Oyunları Ve Spor Sponsorluğu”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 3, 2001.
Vancouver Güçlü M. Olimpiyat Oyunları ve Spor Sponsorluğu. GEFAD. 2001;21(3).