BibTex RIS Kaynak Göster

A Questionnaire Evaluation About the Conscious of History of the Undergraduate Students at the Social Studies Teaching Department

Yıl 2001, Cilt: 21 Sayı: 2, - , 01.06.2001

Öz

This questionnaire is applied to the fourth year students who are at social studies teaching department in order to test their conscious and knowledge on history. After the students 2 answers have been carefully examined, it is seen that the history knowledge they got from the primary, secondary and high school has continued up to now with little difference. It can be stated that the courses they have taken at the university may contribute to the democracy process, however, at the knowledge level, they thicken the surface level, not the deep level. In brief, it is too early to claim that the students who participated in the questionnaire have adequate knowledge to graduate. The solution to overcome this problem is to give acceleration to the education to make it more qualitative.

Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi

Yıl 2001, Cilt: 21 Sayı: 2, - , 01.06.2001

Öz

Sosyal Bilgiler son sınıf öğrencilerine tarih bilinci ve tarih bilgisi üzerine yapılan anket çalışmasında, öğrencilerimizin verdiği cevaplar gözden geçirildiğinde görülmektedir ki; üniversite öncesi eğitim kurumlarından aldıkları tarih bilgisi çok az değişiklikler göstererek günümüze kadar gelmektedir. Üniversitede almış/almakta oldukları tarih derslerinin ancak demokratikleşme sürecine olumlu katkıda bulunduğu, bilgi düzeyinde ise derinliğine değil yüzeysel katmanı kalınlaştıran çizgide kaldığı söylenebilir. Kısaca, sosyal bilgilerin mezun olma aşamasındaki öğretmen adaylarının tarihle ve tarih ilminin formasyonu ile bütünleşmiş olduklarını söylemek için henüz çok erkendir. Bu alandaki eksikleri gidermenin yolu ise nitelikli ve kaliteli eğitime hız vThis questionnaire is applied to the fourth year students who are at social studies teaching department in order to test their conscious and knowledge on history. After the students 2 answers have been carefully examined, it is seen that the history knowledge they got from the primary, secondary and high school has continued up to now with little difference. It can be stated that the courses they have taken at the university may contribute to the democracy process, however, at the knowledge level, they thicken the surface level, not the deep level. In brief, it is too early to claim that the students who participated in the questionnaire have adequate knowledge to graduate. The solution to overcome this problem is to give acceleration to the education to make it more qualitative. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Kürşat Gökkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gökkaya, A. K. (2001). Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2).
AMA Gökkaya AK. Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. GEFAD. Haziran 2001;21(2).
Chicago Gökkaya, A. Kürşat. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, sy. 2 (Haziran 2001).
EndNote Gökkaya AK (01 Haziran 2001) Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 2
IEEE A. K. Gökkaya, “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”, GEFAD, c. 21, sy. 2, 2001.
ISNAD Gökkaya, A. Kürşat. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/2 (Haziran 2001).
JAMA Gökkaya AK. Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. GEFAD. 2001;21.
MLA Gökkaya, A. Kürşat. “Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 2, 2001.
Vancouver Gökkaya AK. Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Lisans Tarih Bilinci Üzerine Bir Anket Değerlendirmesi. GEFAD. 2001;21(2).