BibTex RIS Kaynak Göster

Development Of The Higher Education In Turkey

Yıl 2001, Cilt: 21 Sayı: 1, - , 01.03.2001

Öz

Higher education institutions are generally received as the institutions which undertake some responsibilities for society. To meet the necessity of the qualified person, to provide the cultural transmission from one generation to another and to contribute to the solution of the problems of the society through scientific researches are accepted as the main responsibilities of the higher education institutions. As the social functions of universities, academies and the schools of higher education are very important, the public opinions has always taken an interest in these institutions. The problems of the higher education have been frequently discussed in the society. These discussions which express the aspiration and request of the society have paved a way for the changes and the reforms in the university system in general. Before the foundation of the Turkish Republic, the first seculYükseköğretim, Yükseköğretim Reformları, Üniversite.Higher Education, Higher Education Reform Acts, Universty. Tam Metin

Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi

Yıl 2001, Cilt: 21 Sayı: 1, - , 01.03.2001

Öz

Yükseköğretim kurumları, genel anlamda, toplumun yüksek düzeydeki insangücü gereksinimini karşılamak, kültürün kuşaktan kuşağa aktarılmasını sağlamak, bilimsel araştırmalar yoluyla toplum sorunlarının çözüme kavuşturulmasında yardımcı olmak görevlerini üstlenmiş kurumlar olarak kabul edilmektedir. Önemli toplumsal rolleri nedeniyle, üniversiteler, akademiler ve yüksekokullar ülkemizde de, kamuoyunun sürekli ilgi ve duyarlılığını çekmiş, yükseköğretimin sorunları kamuoyunda sık sık tartışılmıştır. Toplumsal özlem ve istekleri dile getiren bu tartışmalar, zaman zaman üniversite düzeninde değişiklik ve reform girişimlerine yol açmıştır. Cumhuriyet öncesi ilk laik yükseköğretim kurumlarının kurulması 1773 yılına rastlamaktadır. 18. ve 19. yy da kuruHigher education institutions are generally received as the institutions which undertake some responsibilities for society. To meet the necessity of the qualified person, to provide the cultural transmission from one generation to another and to contribute to the solution of the problems of the society through scientific researches are accepted as the main responsibilities of the higher education institutions. As the social functions of universities, academies and the schools of higher education are very important, the public opinions has always taken an interest in these institutions. The problems of the higher education have been frequently discussed in the society. These discussions which express the aspiration and request of the society have paved a way for the changes and the reforms in the university system in general. Before the foundation of the Turkish Republic, the first seculYükseköğretim, Yükseköğretim Reformları, Üniversite.Higher Education, Higher Education Reform Acts, Universty. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülsün Atanur Baskan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baskan, G. A. (2001). Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1).
AMA Baskan GA. Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi. GEFAD. Mart 2001;21(1).
Chicago Baskan, Gülsün Atanur. “Türkiye De Yükseköğretimin Gelişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, sy. 1 (Mart 2001).
EndNote Baskan GA (01 Mart 2001) Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 1
IEEE G. A. Baskan, “Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi”, GEFAD, c. 21, sy. 1, 2001.
ISNAD Baskan, Gülsün Atanur. “Türkiye De Yükseköğretimin Gelişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (Mart 2001).
JAMA Baskan GA. Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi. GEFAD. 2001;21.
MLA Baskan, Gülsün Atanur. “Türkiye De Yükseköğretimin Gelişimi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 1, 2001.
Vancouver Baskan GA. Türkiye de Yükseköğretimin Gelişimi. GEFAD. 2001;21(1).