Islamophobia literally means "fear of Islam". It means hatred, discrimination, enmity and hatred towards Muslims. As a result of the attack on the twin towers in America on September 11, 2001, the religion of Islam and Muslims became one of the priority topics of the media around the world. The concept of Islamophobia also entered into a rapid circulation on a global scale after this action. The media is the most important propaganda tool in the spread of the concept of Islamophobia. Racist activities aiming to marginalize Muslims in general, especially in the religion of Islam, continue increasingly in the written press, audio-visual media and social media, which are also called new media. In this study, firstly the concept of islamophobia and then the role of the media in the production of islamophobia will be tried to be explained with examples.
İslamofobi, kelime anlamı olarak "İslam korkusu" demektir. Müslümanlara karşı duyulan nefret, ayrımcılık, düşmanlık ve kin gütme anlamına gelir. 11 Eylül 2001 tarihinde Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ikiz kulelere yapılan saldırı sonucu, İslam dini ve Müslümanlar dünya çapında medyanın öncelikli konularından birisi haline gelmiştir. İslamofobi kavramı da bu eylemden sonra küresel çapta hızlı bir dolaşıma girmiştir. İslamofobi kavramının yaygınlaşmasında medya en önemli propaganda aracıdır. Hem yazılı basın hem görsel işitsel medya hem de yeni medya olarak da adlandırılan sosyal medya da genelde İslam dini özelde ise Müslümanları ötekileştirmeye yönelik ırkçı faaliyetler artarak devam etmektedir. Bu çalışmada öncelikle islamofobi kavramı daha sonra islamofobinin üretilmesinde medyanın rolü örnekler ile açıklanmaya çalışılacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |