Bu çalışma ile Silifke- Mut (Mersin) 1.kısım karayolu projesinde yer alan T1-A tünelinin mühendislik jeolojisi incelenmiş, tünelin jeolojik modellemesi yapılarak, tünel kazı ve destek sınıflaması belirlenmiştir. Tünel iki tüp şeklinde projelendirilmiş olup sol tüp uzunluğu 2865 m sağ tüp uzunluğu 2835 m’dir. Tünel güzergâhında genel olarak; erken-orta Miyosen yaşlı Mut formasyonuna ait kireçtaşı, killi kireçtaşı, marn ve killi kumtaşı birimler gözlenmektedir. Bu birimlerin sahip olduğu özelliklerin destek sistemi ile olan ilişkisi mühendislik jeolojisi perspektifinden ayrıntılı olarak incelenerek, tünel güzergâhında yapılan sondajlar ve laboratuvar deneyleri ile kazı çalışmaları irdelenerek tünelin içindeki birimlerin mühendislik davranışları karşılaştırılmıştır. Tünel güzergahındaki kayaçların mühendislik özellikleri, elde edilen sondaj verileri incelenmiş ve arazi gözlemleri yapıldıktan sonra üç ayrı kaya kütle sınıfı belirlenmiştir. Bu kesimlerde ayrı ayrı RMR ve Q sınıflaması yapılarak, NATM destek sınıfına göre 1. Kısım için C2, ikinci kısım için B3 ve 3. Kısım için B2 klasları elde edilmiştir.
Bu makale Mevlüt Çetinkaya'nın Yüksek Lisans tezinden yararlanılarak hazırlanmıştır.
In this study, the engineering geology of the T1-A tunnel in the Silifke-Mut (Mersin) 1st section motorway project was examined, the geological modeling of the tunnel were made and the tunnel excavation and support classification were determined. The tunnel is designed as two tubes and the left tube length is 2865 m, the right tube length is 2835 m. In general, on the tunnel route; Limestone, clayey limestone, marl and clayey sandstone units belonging to the early-middle Miocene age Mut formation are observed. The relationship between the features of these units and the support system was examined in detail from the perspective of engineering geology, the drillings and laboratory experiments on the tunnel route were examined and the engineering behaviors of the units inside the tunnel were compared. When the engineering properties of the rocks in the tunnel route were examined, three different rock classes were determined. By making separate RMR and Q classifications in these sections, C2 for the 1st section, B3 for the second section and B2 for the 3rd section were obtained according to the NATM support class.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik Jeolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 57 Sayı: 1 |