Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 18 - 27, 15.03.2020

Öz

Bu çalışma, üniversite okuyan ve kaynaştırma eğitim alan öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarını incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim gören İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan ve kaynaştırma eğitimi alan 224 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Yuker ve Block (1986) tarafından geliştirilen, Özyürek (2006) tarafından Türkçeye uyarlanan “Yetersizlikten Etkilenmiş Kişilere Yönelik Tutum Ölçeğinden (YEKYTÖ) kullanılmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde t testi ile One-Way Anova testi kullanılmıştır. Cinsiyet değişkeni ile eğitim alt boyutunda; baba eğitim düzeyi değişkeni ile çalışma yaşamı alt boyutunda; herhangi bir engele sahip olma değişkeni ile eğitim ortamı alt boyutunda; ailede ve çevrede engelli bireyin bulunması değişkeni ile genel tutumlar ve kişilerarası ilişkiler alt boyutlarında öğrencilerin tutumlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Yapılan görüşmelere göre, öğrenciler, engellilerin aile üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığını, normal insanlar gibi sosyal bir yaşam sürebileceklerini belirtmişlerdir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi

Proje Numarası

TYL- 2019-1684

Teşekkür

Projenin gerçekleşmesi için maddi destek sağlayan İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Projeleri Birimi’ne teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Referans1 Bacon, E. H. & Schultz, J. B. (1991). A survey of mainstreaming practices, Teacher Education and Special Education, 14, p. 144-149.
  • Referans2 Buell, M. J., Halam, R., Gamel-McCormick, M. & Scheer, S. (1999). A survey of general and special education teacher’s perceptions an in-service needs concerning inclusion, International Journal of Disability Development and Education, 46(2), p. 143-156.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mahmut Acak

Çilem Narinç

Proje Numarası TYL- 2019-1684
Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acak, M., & Narinç, Ç. (2020). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 18-27.
AMA Acak M, Narinç Ç. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Bed Eğt S D. Mart 2020;1(1):18-27.
Chicago Acak, Mahmut, ve Çilem Narinç. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2020): 18-27.
EndNote Acak M, Narinç Ç (01 Mart 2020) Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1 1 18–27.
IEEE M. Acak ve Ç. Narinç, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”, GERMENİCA Bed Eğt S D, c. 1, sy. 1, ss. 18–27, 2020.
ISNAD Acak, Mahmut - Narinç, Çilem. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”. GERMENİCA Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (Mart 2020), 18-27.
JAMA Acak M, Narinç Ç. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Bed Eğt S D. 2020;1:18–27.
MLA Acak, Mahmut ve Çilem Narinç. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği)”. GERMENİCA Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2020, ss. 18-27.
Vancouver Acak M, Narinç Ç. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Engellilere Yönelik Tutumlarının İncelenmesi (Malatya İl Örneği). GERMENİCA Bed Eğt S D. 2020;1(1):18-27.