Yapmış olduğumuz bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin hizmetkar liderliği ne düzeyde gösterdiklerine ilişkin öğretmenlerimizin algılarının belirlenmesidir. Tarama modelinde gerçekleştirdiğim çalışmamın evreni, Sakarya ilinde görev yapan ilkokul, ortaokul ve liselerdeki Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı 15.489 öğretmenimizden oluşmaktadır. Örneklemini ise evrenimizi simgeler nitelikte belirlenen 302 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Yönetici Hizmetkar Liderlik Ölçeği vasıtası ile toplanmıştır. Veriler, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edildi. Araştırma sonucunda okul liderlerinin hizmetkar liderliğe yönelik farkındalıklarının yüksek olduğu, okul liderlerinin hizmetkar liderliğe ilişkin farkındalıklarının erkek öğretmenlere göre daha yüksek olduğu ve öğretmenlerin hizmetkar liderliğe yönelik farkındalıklarının istatistiksel olarak farklı olmadığı bulunmuştur. Kıdeme göre tüm alt boyutlarda ve tüm ölçeklerde. Öğretmenlerin hizmetkâr liderlik algılarının, öğretmenlerin bölüm değişkenlerine göre değerlendirilmesinin sonuçları, ölçeğin tüm alt boyutlarında ve bölümlerde öğretmenlerin hizmetkâr liderlik algılarını ele almış ve öğretmenlerin hizmetkar liderlik algılarını müdürler tarafından öğretmen yaşına göre karşılaştırmıştır. Tanınmasının değerlendirilmesi sonucu Öğretmenlerin hizmetkar liderlik algıları, bölümlere göre tüm alt boyutlarda ve ölçeklerde istatistiksel olarak anlamlıydı. Farklı oldukları ortaya çıktı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |