BibTex RIS Kaynak Göster

DEĞİŞİK SALMALARIN YELKENLİ TEKNE HAREKET İVMELERİNE ETKİLERİ

Yıl 2018, Sayı: 13, 23 - 34, 01.11.2018

Öz

Bu çalışmada, TÜBİTAK 3001 proje kapsamında yapılan, 116M248 numaralı, 1 Mayıs 2017-1 Kasım 2018 tarihlerinde devam eden ve teslim edilen deneyler ve sonuçlarını içiren süreç kısaca özetlenmiştir. TÜBİTAK desteği ile yapılan çalışmaların yaygınlaştırılması ve sunumu önemlidir. Gemi Model Deneylerinin yapıldığı, İTÜ Atanutku Gemi Model Deney Laboratuvarı olanakları kullanılarak bir yelkenli tekne modeli ve dört ayrı salmanın hem direnç hem de hareket ivmeleri ölçülmüş, deneyler tamamlanıp, sonuç analaizleri yapıldıktan sonra sektörden ve diğer üniversitelerden gelen davetli katılımcılar ile sonuçlar paylaşılmış, gelecekte yapılması önemli projeler konusunda tartışmalar yapılmıştır. Proje kapsamında, İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi, Ata Nutku Model Deney Laboratuvarında bulunan mevcut yelkenli tekne modellerinden bir tanesi kullanılmıştır. Model 6 Bileşenli Dinamometre düzeneği ile dalıp-çıkma ve baş-kıç vurma hareketine serbest, belli meyil ve sürüklenme açıları altında model çekilirken, farklı salmalarda, salmaların gemi hareket ivmelerine etkisine bakılmıştır. Deneylerin dirençle ilgili sonuçları hesaplamalı akışkanlar dinamiği hesapları ile tekrar edilmiş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır

Kaynakça

  • Davidson K.S.M., 1935, Some Experimental Studies of Sailing Yachts, Transaction of SNAME, Vol. 43.
  • Dayı, Ş.1993, “Yelkenli Teknelerde Direnç Deneyleri”, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Helvacıoğlu, Ş., İnsel, M., 1994, “Yelkenli Teknelerin Performans Tahmininde Hidrodinamik Deneyler”, 1. Ulusal Mekanik Sempozyumu, Istanbul.
  • Helvacıoğlu, Ş., İnsel, M., 1995, “Sailing Yacht Performance : The Effect of Heel Angle and Leeway Angle on Resistance and Side Force”, I. International Yachting Technology Conference 03-10 October 1995, Çeşme.
  • İnsel, M., Helvacıoğlu, Ş., 2006, “Yelkenli Teknelerde Hidrodinamik Deneyleri ve Polar Performans Diyagramı”, Gemi ve Deniz Teknolojisi, No: 167, Ocak, pp 5-10.
  • Kempf G. ve Nutku A., 1956, Model Tests with Sailboat “Pirate”, Gemi Enstitüsü Bülteni, No. 2, İstanbul Teknik Üniversitesi
  • Kiper B. 2009, “Yelkenli Teknelerde Kullanılan Salmaların Deneysel Analizi”, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Kiper B., Soyaslan T., Helvacıoğlu Ş., İnsel M., 2009, “Yelkenli Teknelerde Kullanılan Salmaların Deneysel Analizi”, Gemi ve Deniz Teknolojisi, No: 181, Temmuz, pp 18-23.
  • Nutku A., 1957a, Model Tests with Fishing Boats I, Gemi Enstitüsü Bülteni, No. 3, İstanbul Teknik Üniversitesi Nutku A., 1957b, Model Tests with Sail Boats II, Gemi Enstitüsü Bülteni, No. 4, İstanbul Teknik Üniversitesi Saydam A. Z., 2013, Yelkenli Tekne Hidrodinamik Deneylerinde Ölçek Etkisinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Soyaslan, T., İnsel, M., Helvacıoğlu, Ş., 2006, “Sailing Yacht Model Tests and Comparison of Results with CFD calculations”, An International Conference on Small Craft Relating Science and Engineering, 16-18 November, pp. 15-37, Bodrum Turkey.

DEĞİŞİK SALMALARIN YELKENLİ TEKNE HAREKET İVMELERİNE ETKİLERİ

Yıl 2018, Sayı: 13, 23 - 34, 01.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Davidson K.S.M., 1935, Some Experimental Studies of Sailing Yachts, Transaction of SNAME, Vol. 43.
  • Dayı, Ş.1993, “Yelkenli Teknelerde Direnç Deneyleri”, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Helvacıoğlu, Ş., İnsel, M., 1994, “Yelkenli Teknelerin Performans Tahmininde Hidrodinamik Deneyler”, 1. Ulusal Mekanik Sempozyumu, Istanbul.
  • Helvacıoğlu, Ş., İnsel, M., 1995, “Sailing Yacht Performance : The Effect of Heel Angle and Leeway Angle on Resistance and Side Force”, I. International Yachting Technology Conference 03-10 October 1995, Çeşme.
  • İnsel, M., Helvacıoğlu, Ş., 2006, “Yelkenli Teknelerde Hidrodinamik Deneyleri ve Polar Performans Diyagramı”, Gemi ve Deniz Teknolojisi, No: 167, Ocak, pp 5-10.
  • Kempf G. ve Nutku A., 1956, Model Tests with Sailboat “Pirate”, Gemi Enstitüsü Bülteni, No. 2, İstanbul Teknik Üniversitesi
  • Kiper B. 2009, “Yelkenli Teknelerde Kullanılan Salmaların Deneysel Analizi”, Yüksek Lisans Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Kiper B., Soyaslan T., Helvacıoğlu Ş., İnsel M., 2009, “Yelkenli Teknelerde Kullanılan Salmaların Deneysel Analizi”, Gemi ve Deniz Teknolojisi, No: 181, Temmuz, pp 18-23.
  • Nutku A., 1957a, Model Tests with Fishing Boats I, Gemi Enstitüsü Bülteni, No. 3, İstanbul Teknik Üniversitesi Nutku A., 1957b, Model Tests with Sail Boats II, Gemi Enstitüsü Bülteni, No. 4, İstanbul Teknik Üniversitesi Saydam A. Z., 2013, Yelkenli Tekne Hidrodinamik Deneylerinde Ölçek Etkisinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Soyaslan, T., İnsel, M., Helvacıoğlu, Ş., 2006, “Sailing Yacht Model Tests and Comparison of Results with CFD calculations”, An International Conference on Small Craft Relating Science and Engineering, 16-18 November, pp. 15-37, Bodrum Turkey.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şebnem Helvacıoğlu Bu kişi benim

Barış Barlas Bu kişi benim

Hakan Akyıldız Bu kişi benim

Çağrı Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Helvacıoğlu, Ş., Barlas, B., Akyıldız, H., Aydın, Ç. (2018). DEĞİŞİK SALMALARIN YELKENLİ TEKNE HAREKET İVMELERİNE ETKİLERİ. GİDB Dergi(13), 23-34.

88x31.png

Bu site ve içerisinde yayınlanan eserler Creative Commons AI 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
GiDB|DERGi, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yayınlanmaktadır.