Uluslararası ticaretin büyük oranda denizyolu taşımacılığı ile yapıldığı göz önünde bulundurulduğunda gemilerdeki egzoz gazı emisyonlarına bağlı hava kirliliğinin önlenmesi ve alternatif sevk sistemlerine dayalı yeni modeller geliştirilmesi noktasında ciddi adımlar atılması gerekmektedir. Küresel anlamda her geçen yıl genişleyen ticaret hacmi, deniz taşımacılığında gemi kökenli emisyon artışına sebebiyet vermiştir. Egzoz emisyonlarının çevreye ve insan sağlığına olan olumsuz etkileri iyi tahlil edilerek zararlı gaz salınımlarının azaltılması bakımından yasal mevzuat çerçevesinde adımlar atılması gerekmektedir. Dünya genelinde yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı alternatif sistemlerin geliştirilmesi, gemilerin ana makine ve güç sistemlerinde emisyon değerlerinin düşürüldüğü yeni nesil tasarımlara öncülük etmelidir. Bu çalışmada gemilerdeki enerji verimliliğinden yola çıkılarak denizcilik sektöründe farkındalık yaratılması ve çevre bilincinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Taking into account that the international trade largely depends on maritime transportation, serious steps need to be taken to prevent air pollution due to exhaust gas emissions on ships and to develop new models based on alternative propulsion systems. The expanding volume of trade with every passing year leads to increased emissions in maritime transport. Steps should be taken within the framework of legal legislation to reduce emissions of harmful gas by analyzing the negative effects of exhaust emissions on the environment and human health. The development of alternative systems based on renewable energy sources around the world should lead to new generation of designs in which emission values are reduced in the main machinery and power systems of ships. In this study, it is aimed to raise awareness in the maritime sector and develop environmental awareness based on the energy efficiency of ships.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 18 |
Bu site ve içerisinde yayınlanan eserler Creative Commons AI 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
GiDB|DERGi, İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yayınlanmaktadır.