Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Individuation and Separation of Adolescence on Consumer’s Perception of Risk

Yıl 2017, , 154 - 168, 30.12.2017
https://doi.org/10.31006/gipad.370014

Öz

Consumers who make
numerous purchases in everyday life can take into account many criteria when
deciding sometimes without even realizing. Each purchasing behaviour can be
perceived as a risk taking activity by the consumer. Also, the risk perception
level of each consumer differs according to product categories and according to
the life periods in which they live. In this context, purpose of the study is
examining the effects of relationships of the consumers with their family and
surroundings during adolescence and separation-individuation on consumers' risk
perceptions.
The effects of adolescent
separation and individuation on consumer perceptions of risk have been
examined in light of the data obtained from 370 university students who
are in separation individuation period by survey method.
It has been determined that rejection expectancy and
separation anxiety, regarding adolescence individuation – separation behaviour,
have significant effects on consumers' risk perceptions.
Considering the
research findings, some suggestions were made in terms of literature
contribution.

Kaynakça

  • Aslan, S. (2008). Bağlanma ve Uyum Arasındaki İlişkide Ayrışma Bireyselleşmenin Aracılığı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı Yayınlanmaaış Doktora Tezi. Ankara.
  • Aslan, S. & Güven, M. (2009). Ergen Ayrışma Bireyselleşme Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16(3), s. 123 - 128.
  • Atak, H. (2011). Kimlik Gelişimi ve Kimlik Biçimlenmesi: Kuramsal Bir Değerlendirme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 3(1), s. 163-213.
  • Athearn, J. (1971). What is Risk? The Journal of Risk and Insurance, 38(4), s. 639-645.
  • Bakan, İ. & Kefe, İ. (2012). Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), s. 19 - 34.
  • Bauer, R. (1974). Consumer Behavior As Risk Taking. R. Karp (Dü.) içinde, Issues in Marketing (Robert S. Hannock (1960) editörlüğünde yayınlanan Proceedings of American Association isimli kitaptan alınarak yeniden yayınlanmıştır. b., s. 47 - 52). New York: MSS Information Corporation.
  • Brereton, A. (tarih yok). Adolescence and Autism Spectrum. 10 25, 2017 tarihinde Department of Education and Early Childhood Development: https://pdfs.semanticscholar.org/ede6/a3882a8c0b966f2706d4ef3128087d86d6c7.pdf adresinden alındı
  • Business Insider. (2015, 04 15). How teens are spending money, what they like, and where they shop. 12 4, 2017 tarihinde Business Insider: http://www.businessinsider.com/how-teens-are-spending-money-2015-4 adresinden alındı
  • Cheng, F.-F., Liu, T.-Y. and Wu, C.-S. (2013). Perceived Risks and Risk Reduction Strategies in Online Group-Buying. Diversity, Technology, and Innovation for Operational Competitiveness: Proceedings of the 2013 International Conference on Technology Innovation and Industrial Management , s. 1 - 18.
  • Cleveland, M. & Laroche, M. (2007). Acculturaton to the global consumer culture: Scale development and research paradigm. Journal of Business Research, 60, s. 249 - 259.
  • Dal, V.& Eroğlu, A. (2015). Farklı Kişilik Özelliklerine Sahip Bireylerin Risk Algılarının Tüketici Davranışı Açısından İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(2), s. 361 - 385.
  • Demir, M. (2011). Risk Algısının Marka Sadakatine Etkisi: Cep Telefonları Kategorisinde Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış, 11(2), s. 267 - 276.
  • Dinçer, F. (2010, 01 24). Kelimelerin Tarihi: Risk Kelimesinin Etimolojisi. 10 09, 2017 tarihinde http://blog.milliyet.com.tr/kelimelerin-tarihi---risk--kelimesinin-etimolojisi/Blog/?BlogNo=225803 adresinden alındı
  • Efron, R. (1969). What is Perception? R. Cohen ve M. Wartofsky (Dü) içinde, Proceedings of the Boston Colloquium for the Philosophy of Science 1966/1968 (s. 137 - 173). Dordrecht, Hollanda: D. Reidel Publishing Company.
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Gül, S. & Güneş, İ. (2009). Ergenlik Dönemi Sorunları ve Şiddet. Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), s. 79 - 101.
  • Haran, S. (2004). Ergenlerde Gelişimsel Kriz Üzerine Bir Klinik Örnek. Kriz Dergisi, 12(1), s. 47 - 53.
  • I - Researchservices. (2016). I - Researchservices: applied intellect. 12 22, 2017 tarihinde 5 Common Factors Influencing Consumer Behavior: http://www.iresearchservices.com/5-common-factors-influencing-consumer-behavior/ adresinden alındı
  • Jacoby, J. & Kaplan, L. (1972). The Components of Perceived Risk. roceedings of the Third Annual Conference of the Association for Consumer Research, s. 382-393.
  • Jessor, R. (1999). Risk Behavior in Adolescence: A Psychosocial Framework for Understanding and Action. R. Lernerve C. Ohannesian (Dü) içinde, Risks and Problem Behaviors in Adolescence (s. 2 - 19). New York: Garland Publishing, Inc.
  • Kaplan, S. Garrick, J. (1981). On The Quantitative Definition of Risk. Risk Analysis, 1(1), s. 11 - 27.
  • Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(17), s. 231-256 .
  • Lerner, R. & Steinberg, L. (2004). The Scientific Study of Adolescent Development: Past, Present and Future. R. M. Lerner ve L. Steinberg (Dü) içinde, Handbook of Adolescent Psychology (s. 1-12). New York: Wiley.
  • Levine , J., Green, C. and Millon, T. (1986). The Seperation Individuation Test of Adolescence. Journal of Personality Assesment, 50(1), s. 123 - 137.
  • Levine, J. & Saintonge , S. (1993). Psychometric Properties of the Separation-Individuation Test of Adolescence within a Clinical Population. Journal of Clinical Psychology, 49(4), s. 492-507.
  • Lim, N. (2002). lassification of Consumers' Perceived Risk: Sources versus Consequences. Proceedings of the Sixth Pacific Conference on Information Systems, (s. 540 - 554). Tokyo.
  • Mahler, M., Pine, F. and Bergman, A. (1975). The Psychological Birth of the Human Infant: Symbiosis and Individuation. London: Hutchinson & Co Ltd.
  • Mattanah, J., Hancock, G. and Brand, B. (2004). Parental Attachment, Separation-Individuation, and College Student Adjustment: A Structural Equation Analysis of Mediational Effects. Journal of Counseling Psychology, 51(2), s. 213 - 225.
  • Mitchell, V.-W. (1999). Consumer Perceived Risk: Concenpualisation and Models. European Journal of Marketing,, 33(1/2), s. 163 - 195.
  • Özbilgin, İ. (2012). Risk ve Risk Çeşitleri. Bilişim Dergisi(145), s. 86 - 93.
  • Özdemir, Y. and Çok, F. (2011). Ergenlikte Özerklik Gelişimi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 36(4), s. 152-164.
  • Peighambari, K., Sattari, S., Kordestani, A. ve Oghazi, P. (2016). Consumer Behavior Research: A Synthesis of the Recent Literature. SAGE Open, s. 1 - 9.
  • Roselius, T. (1971). Consumer Rankings of Risk Reduction Methods. Journal of Marketing, 35(1), s. 56 - 61.
  • Sayıl, M., Güre (Yılmaz), A. and Uçanok, Z. (2002). Ergenliğe Geçişte Bilgilendirmenin Ergenin Bilgi Düzeyi ve Benlik Algısına Etkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 17(50), s. 47 - 58.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. and Çinko, M. (2011). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Skjong, R. (2005, 02 25). Etymology of Risk: Classical Greek origin – Nautical Expression – Metaphor for. 20 09, 2017 tarihinde http://research.dnv.com/skj/Papers/ETYMOLOGY-OF-RISK.pdf" adresinden alındı
  • Statistic Brain. (2017, 10 27). Teenage Consumer Spending Statistics. 12 4, 2017 tarihinde Statistic Brain: https://www.statisticbrain.com/teenage-consumer-spending-statistics/ adresinden alındı
  • Stone, R. & Mason, J. (1995). Attitude and Risk: Exploring the Relationship. Psychology & Marketing, 12(2), s. 135 - 153.
  • Taşkın, E., Gürlek Yüksel, E. and Özmen , E. (2009). Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinde Ayrılma Bireyleşme Özellikleri ve Depresyon İlişkisi. Anatolian Journal of Psychiatry, 10, s. 174-180.
  • Taylor, J. (1974). The Role of Risk in Consumer Behavior. Journal of Marketing, 38(2), s. 54 - 60.
  • Tek, Ö. & Demirci Orel, F. (2008). Perakende Pazarlama Yönetimi. İzmir: Bileşik Matbaacılık.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2016, 12 31). İl, yaş grubu ve cinsiyete göre nüfus, 2007-2016. 12 4, 2017 tarihinde Türkiye İstatistik Kurumu: https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi_j7LJ-u7XAhUK1RQKHWWqDYEQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tuik.gov.tr%2FPreIstatistikTablo.do%3Fistab_id%3D945&usg=AOvVaw1pbb1ieR2KWGvqKzXCkRYb adresinden alındı
  • Yüncü, Z., Gürçay, E., Topçu Kabasakal, Z., Özbaran, B., Tamar, M. and Aydın, C. (2009). Madde Kullanım Bozukluğu Olan Ergenlerde Ayrılma Bireyselleşme Süreci. New/Yeni Symposium Journal, 47(4), s. 225 - 234.

Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi

Yıl 2017, , 154 - 168, 30.12.2017
https://doi.org/10.31006/gipad.370014

Öz

Günlük yaşantısında sayısız satın alım yapan
tüketiciler, karar verirken pek çok kriteri bazen farkına bile varmadan dikkate
almaktadır. Tüketici tarafından her satın alma davranışı bir risk alma
faaliyeti olarak algılanabilmektedir. Ayrıca her tüketicinin risk algısı düzeyi
ürün kategorilerine ve bireylerin içinde bulundukları yaşam dönemlerine göre
farklılık göstermektedir. Tüketicilerin, kişilik oluşumunun önemli ölçüde
tamamlandığı ergenlik döneminin de risk algısının farklılaşmasında önemli
olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda tüketicilerin ergenlik dönemlerinde ailesi
ve çevresiyle olan ilişkilerinin ve ayrılma-bireyselleşmelerinin tüketicilerin
risk algıları üzerindeki etkilerinin incelenmesi bu araştırmanın amacını
oluşturmaktadır. Ayrılma bireyselleşme döneminde olan 370 üniversite
öğrencisinden anket yöntemiyle elde edilen veriler ışığında ergenlik dönemi
ayrılma-bireyselleşmelerinin tüketicilerin risk algıları üzerindeki etkileri
incelenmiştir. Ergenlik dönemi bireyselleşme-ayrılma davranışına ilişkin
reddedilme beklentisinin ve ayrılık kaygısının tüketicilerin risk algıları
üzerinde anlamlı etkileri olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları dikkate
alınarak literatüre katkısı açısından bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aslan, S. (2008). Bağlanma ve Uyum Arasındaki İlişkide Ayrışma Bireyselleşmenin Aracılığı. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı Yayınlanmaaış Doktora Tezi. Ankara.
  • Aslan, S. & Güven, M. (2009). Ergen Ayrışma Bireyselleşme Ölçeğinin Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışmaları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16(3), s. 123 - 128.
  • Atak, H. (2011). Kimlik Gelişimi ve Kimlik Biçimlenmesi: Kuramsal Bir Değerlendirme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 3(1), s. 163-213.
  • Athearn, J. (1971). What is Risk? The Journal of Risk and Insurance, 38(4), s. 639-645.
  • Bakan, İ. & Kefe, İ. (2012). Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), s. 19 - 34.
  • Bauer, R. (1974). Consumer Behavior As Risk Taking. R. Karp (Dü.) içinde, Issues in Marketing (Robert S. Hannock (1960) editörlüğünde yayınlanan Proceedings of American Association isimli kitaptan alınarak yeniden yayınlanmıştır. b., s. 47 - 52). New York: MSS Information Corporation.
  • Brereton, A. (tarih yok). Adolescence and Autism Spectrum. 10 25, 2017 tarihinde Department of Education and Early Childhood Development: https://pdfs.semanticscholar.org/ede6/a3882a8c0b966f2706d4ef3128087d86d6c7.pdf adresinden alındı
  • Business Insider. (2015, 04 15). How teens are spending money, what they like, and where they shop. 12 4, 2017 tarihinde Business Insider: http://www.businessinsider.com/how-teens-are-spending-money-2015-4 adresinden alındı
  • Cheng, F.-F., Liu, T.-Y. and Wu, C.-S. (2013). Perceived Risks and Risk Reduction Strategies in Online Group-Buying. Diversity, Technology, and Innovation for Operational Competitiveness: Proceedings of the 2013 International Conference on Technology Innovation and Industrial Management , s. 1 - 18.
  • Cleveland, M. & Laroche, M. (2007). Acculturaton to the global consumer culture: Scale development and research paradigm. Journal of Business Research, 60, s. 249 - 259.
  • Dal, V.& Eroğlu, A. (2015). Farklı Kişilik Özelliklerine Sahip Bireylerin Risk Algılarının Tüketici Davranışı Açısından İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(2), s. 361 - 385.
  • Demir, M. (2011). Risk Algısının Marka Sadakatine Etkisi: Cep Telefonları Kategorisinde Bir Uygulama. Ege Akademik Bakış, 11(2), s. 267 - 276.
  • Dinçer, F. (2010, 01 24). Kelimelerin Tarihi: Risk Kelimesinin Etimolojisi. 10 09, 2017 tarihinde http://blog.milliyet.com.tr/kelimelerin-tarihi---risk--kelimesinin-etimolojisi/Blog/?BlogNo=225803 adresinden alındı
  • Efron, R. (1969). What is Perception? R. Cohen ve M. Wartofsky (Dü) içinde, Proceedings of the Boston Colloquium for the Philosophy of Science 1966/1968 (s. 137 - 173). Dordrecht, Hollanda: D. Reidel Publishing Company.
  • Field, A. (2000). Discovering Statistics using SPSS for Windows. London, Thousand Oaks, Sage Publications, New Delhi.
  • Gül, S. & Güneş, İ. (2009). Ergenlik Dönemi Sorunları ve Şiddet. Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), s. 79 - 101.
  • Haran, S. (2004). Ergenlerde Gelişimsel Kriz Üzerine Bir Klinik Örnek. Kriz Dergisi, 12(1), s. 47 - 53.
  • I - Researchservices. (2016). I - Researchservices: applied intellect. 12 22, 2017 tarihinde 5 Common Factors Influencing Consumer Behavior: http://www.iresearchservices.com/5-common-factors-influencing-consumer-behavior/ adresinden alındı
  • Jacoby, J. & Kaplan, L. (1972). The Components of Perceived Risk. roceedings of the Third Annual Conference of the Association for Consumer Research, s. 382-393.
  • Jessor, R. (1999). Risk Behavior in Adolescence: A Psychosocial Framework for Understanding and Action. R. Lernerve C. Ohannesian (Dü) içinde, Risks and Problem Behaviors in Adolescence (s. 2 - 19). New York: Garland Publishing, Inc.
  • Kaplan, S. Garrick, J. (1981). On The Quantitative Definition of Risk. Risk Analysis, 1(1), s. 11 - 27.
  • Koç, M. (2004). Gelişim Psikolojisi Açısından Ergenlik Dönemi ve Genel Özellikleri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(17), s. 231-256 .
  • Lerner, R. & Steinberg, L. (2004). The Scientific Study of Adolescent Development: Past, Present and Future. R. M. Lerner ve L. Steinberg (Dü) içinde, Handbook of Adolescent Psychology (s. 1-12). New York: Wiley.
  • Levine , J., Green, C. and Millon, T. (1986). The Seperation Individuation Test of Adolescence. Journal of Personality Assesment, 50(1), s. 123 - 137.
  • Levine, J. & Saintonge , S. (1993). Psychometric Properties of the Separation-Individuation Test of Adolescence within a Clinical Population. Journal of Clinical Psychology, 49(4), s. 492-507.
  • Lim, N. (2002). lassification of Consumers' Perceived Risk: Sources versus Consequences. Proceedings of the Sixth Pacific Conference on Information Systems, (s. 540 - 554). Tokyo.
  • Mahler, M., Pine, F. and Bergman, A. (1975). The Psychological Birth of the Human Infant: Symbiosis and Individuation. London: Hutchinson & Co Ltd.
  • Mattanah, J., Hancock, G. and Brand, B. (2004). Parental Attachment, Separation-Individuation, and College Student Adjustment: A Structural Equation Analysis of Mediational Effects. Journal of Counseling Psychology, 51(2), s. 213 - 225.
  • Mitchell, V.-W. (1999). Consumer Perceived Risk: Concenpualisation and Models. European Journal of Marketing,, 33(1/2), s. 163 - 195.
  • Özbilgin, İ. (2012). Risk ve Risk Çeşitleri. Bilişim Dergisi(145), s. 86 - 93.
  • Özdemir, Y. and Çok, F. (2011). Ergenlikte Özerklik Gelişimi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 36(4), s. 152-164.
  • Peighambari, K., Sattari, S., Kordestani, A. ve Oghazi, P. (2016). Consumer Behavior Research: A Synthesis of the Recent Literature. SAGE Open, s. 1 - 9.
  • Roselius, T. (1971). Consumer Rankings of Risk Reduction Methods. Journal of Marketing, 35(1), s. 56 - 61.
  • Sayıl, M., Güre (Yılmaz), A. and Uçanok, Z. (2002). Ergenliğe Geçişte Bilgilendirmenin Ergenin Bilgi Düzeyi ve Benlik Algısına Etkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 17(50), s. 47 - 58.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, E. S. and Çinko, M. (2011). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Skjong, R. (2005, 02 25). Etymology of Risk: Classical Greek origin – Nautical Expression – Metaphor for. 20 09, 2017 tarihinde http://research.dnv.com/skj/Papers/ETYMOLOGY-OF-RISK.pdf" adresinden alındı
  • Statistic Brain. (2017, 10 27). Teenage Consumer Spending Statistics. 12 4, 2017 tarihinde Statistic Brain: https://www.statisticbrain.com/teenage-consumer-spending-statistics/ adresinden alındı
  • Stone, R. & Mason, J. (1995). Attitude and Risk: Exploring the Relationship. Psychology & Marketing, 12(2), s. 135 - 153.
  • Taşkın, E., Gürlek Yüksel, E. and Özmen , E. (2009). Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinde Ayrılma Bireyleşme Özellikleri ve Depresyon İlişkisi. Anatolian Journal of Psychiatry, 10, s. 174-180.
  • Taylor, J. (1974). The Role of Risk in Consumer Behavior. Journal of Marketing, 38(2), s. 54 - 60.
  • Tek, Ö. & Demirci Orel, F. (2008). Perakende Pazarlama Yönetimi. İzmir: Bileşik Matbaacılık.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2016, 12 31). İl, yaş grubu ve cinsiyete göre nüfus, 2007-2016. 12 4, 2017 tarihinde Türkiye İstatistik Kurumu: https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi_j7LJ-u7XAhUK1RQKHWWqDYEQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tuik.gov.tr%2FPreIstatistikTablo.do%3Fistab_id%3D945&usg=AOvVaw1pbb1ieR2KWGvqKzXCkRYb adresinden alındı
  • Yüncü, Z., Gürçay, E., Topçu Kabasakal, Z., Özbaran, B., Tamar, M. and Aydın, C. (2009). Madde Kullanım Bozukluğu Olan Ergenlerde Ayrılma Bireyselleşme Süreci. New/Yeni Symposium Journal, 47(4), s. 225 - 234.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ezgi Karataş Yücel 0000-0001-5903-3091

Engin Yücel 0000-0001-8910-5359

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Karataş Yücel, E., & Yücel, E. (2017). Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(2), 154-168. https://doi.org/10.31006/gipad.370014
AMA Karataş Yücel E, Yücel E. Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi. GİPAD. Aralık 2017;1(2):154-168. doi:10.31006/gipad.370014
Chicago Karataş Yücel, Ezgi, ve Engin Yücel. “Ergen Bireyselleşme Ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2017): 154-68. https://doi.org/10.31006/gipad.370014.
EndNote Karataş Yücel E, Yücel E (01 Aralık 2017) Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 1 2 154–168.
IEEE E. Karataş Yücel ve E. Yücel, “Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi”, GİPAD, c. 1, sy. 2, ss. 154–168, 2017, doi: 10.31006/gipad.370014.
ISNAD Karataş Yücel, Ezgi - Yücel, Engin. “Ergen Bireyselleşme Ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 1/2 (Aralık 2017), 154-168. https://doi.org/10.31006/gipad.370014.
JAMA Karataş Yücel E, Yücel E. Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi. GİPAD. 2017;1:154–168.
MLA Karataş Yücel, Ezgi ve Engin Yücel. “Ergen Bireyselleşme Ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2017, ss. 154-68, doi:10.31006/gipad.370014.
Vancouver Karataş Yücel E, Yücel E. Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi. GİPAD. 2017;1(2):154-68.