Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of The Effective Factors in The Participation of University Students in The Leisure Time Activities: A Research on Students of Hitit University Business and Administration Faculty

Yıl 2020, , 87 - 107, 25.06.2020
https://doi.org/10.31006/gipad.705698

Öz

Universities aim to raise individuals who are beneficial to their country and society and who are well trained in their professions. It is possible to express university students as candidates who will determine the dynamics of the society, considering the future positions of university students thanks to their education. For this reason, it is not enough for university students to develop themselves only professionally. It is very important for them to improve themselves in terms of social, physical and psychological as well as vocational education. University students' social, physical and psychological development can be provided by evaluating their spare time effectively. University students' leisure time is the time outside of education, sleep and rest. The aim of this study is to evaluate the factors that affect the participation of university students in leisure activities and to perform cluster analysis according to the preferred activity types.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2010). Yetişkin kent halkının belediyelerin serbest zaman eğitimi ile rekreasyon etkinliklerinin sunumuna ve yaşam kalitesine etkisine ilişkin görüşleri (Ankara Büyükşehir Belediyesi örneği) (Doktora tezi). Erişim adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/279922.pdf
  • Beard, J. G. & Ragheb, M. G. (1980). Measurement Leisure Satisfaction, Journal of Leisure Research. 12(1), 20-33.
  • Erenci, T. (2006). Bir üniversite yerleşkesinde rekreasyon ihtiyacı ve planlaması (Umuttepe örneği). (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/194174.pdf
  • Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Karatoprak, C.; İlgar, Y. ve Ballı, Ö. (2012). Kent içi rekreasyon parklarının rekreasyon potansiyelinin belirlenmesi. Antalya: I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresinde sunulan bildiri. Kemer, Antalya. Erişim adresi: http://anatoliajournal.com/turizmkulliyati/ ulusalkongreler/rekreasyon1.pdf
  • Kılbaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kır, İ. (2007).Yüksek Öğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri: KSÜ Örneği. Kahra Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 307-328
  • Mengütay, S., & Ağılönü, A. (2009). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Hizmetleri ve Model Belirleme. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2), 160 – 175.
  • Sabbağ, Ç., & Aksoy, E. (2011). Üniversite öğrencileri ve çalışanların boş zaman etkinlikleri: Adıyaman örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4), 10-23.
  • Schrag, K. & Strattman, K. (2009). Free-time Literacy Activities. Proceedings of the 5th Annual GRASP Symposium, Communication Sciences and Disorders. College of Health Professions, Wichita State University, pp:156-157.
  • Tekin, M., Yıldız, M., Akyüz, M. & Uğur, O.A. (2008). Karaman Yüksek Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumunda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Ve Beklentilerinin İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 121–135.
  • Terzioğlu, A. & Yazıcı, M. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları (Atatürk Üniversitesi Örneği), Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 1–31.
  • Tezcan, M. (1972). Boş Zamanlar Sosyolojisi, Doğan Matbaası, Ankara.

Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2020, , 87 - 107, 25.06.2020
https://doi.org/10.31006/gipad.705698

Öz

Üniversiteler, ülkesine ve topluma yararlı ve mesleklerinde iyi eğitilmiş bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedirler. Üniversite öğrencileri aldıkları eğitim sayesinde gelecekte yer alacakları konumlar göz önünde bulundurulduğunda, üniversite öğrencilerini toplumun dinamiklerini belirleyecek aday kişiler şeklinde ifade etmek mümkündür. Bu nedenle üniversite öğrencilerinin sadece mesleki açıdan kendilerini geliştirmeleri yeterli değildir. Mesleki eğitimin yanı sıra sosyal, fiziksel ve psikolojik açıdan da kendilerini geliştirmeleri oldukça önemlidir. Üniversite öğrencilerinin sosyal, fiziksel ve psikolojik açıdan kendilerini geliştirmeleri ise boş zamanlarını etkin bir şekilde değerlendirmeleri ile sağlanabilir. Üniversite öğrencilerin boş zamanları, eğitim, uyku ve dinlenme süresi dışında kalan zamanlardır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin boş zaman değerlendirme etkinliklerine katılımlarında etkili olan faktörlerin değerlendirilerek tercih edilen etkinlik türlerine göre kümeleme analizinin gerçekleştirilmesidir.

Kaynakça

  • Arslan, S. (2010). Yetişkin kent halkının belediyelerin serbest zaman eğitimi ile rekreasyon etkinliklerinin sunumuna ve yaşam kalitesine etkisine ilişkin görüşleri (Ankara Büyükşehir Belediyesi örneği) (Doktora tezi). Erişim adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/279922.pdf
  • Beard, J. G. & Ragheb, M. G. (1980). Measurement Leisure Satisfaction, Journal of Leisure Research. 12(1), 20-33.
  • Erenci, T. (2006). Bir üniversite yerleşkesinde rekreasyon ihtiyacı ve planlaması (Umuttepe örneği). (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: file:///C:/Users/User/Downloads/194174.pdf
  • Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Karatoprak, C.; İlgar, Y. ve Ballı, Ö. (2012). Kent içi rekreasyon parklarının rekreasyon potansiyelinin belirlenmesi. Antalya: I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresinde sunulan bildiri. Kemer, Antalya. Erişim adresi: http://anatoliajournal.com/turizmkulliyati/ ulusalkongreler/rekreasyon1.pdf
  • Kılbaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kır, İ. (2007).Yüksek Öğretim Gençliğinin Boş Zaman Etkinlikleri: KSÜ Örneği. Kahra Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 307-328
  • Mengütay, S., & Ağılönü, A. (2009). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Hizmetleri ve Model Belirleme. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 6(2), 160 – 175.
  • Sabbağ, Ç., & Aksoy, E. (2011). Üniversite öğrencileri ve çalışanların boş zaman etkinlikleri: Adıyaman örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4), 10-23.
  • Schrag, K. & Strattman, K. (2009). Free-time Literacy Activities. Proceedings of the 5th Annual GRASP Symposium, Communication Sciences and Disorders. College of Health Professions, Wichita State University, pp:156-157.
  • Tekin, M., Yıldız, M., Akyüz, M. & Uğur, O.A. (2008). Karaman Yüksek Öğrenim Kredi Ve Yurtlar Kurumunda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Etkinliklere Katılım Ve Beklentilerinin İncelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 121–135.
  • Terzioğlu, A. & Yazıcı, M. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Anlayış ve Alışkanlıkları (Atatürk Üniversitesi Örneği), Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 1–31.
  • Tezcan, M. (1972). Boş Zamanlar Sosyolojisi, Doğan Matbaası, Ankara.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sabiha Kılıç 0000-0002-0906-4567

Kübra Müge Çakaröz 0000-0003-1272-5722

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Kılıç, S., & Çakaröz, K. M. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 4(7), 87-107. https://doi.org/10.31006/gipad.705698
AMA Kılıç S, Çakaröz KM. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. GİPAD. Haziran 2020;4(7):87-107. doi:10.31006/gipad.705698
Chicago Kılıç, Sabiha, ve Kübra Müge Çakaröz. “Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 4, sy. 7 (Haziran 2020): 87-107. https://doi.org/10.31006/gipad.705698.
EndNote Kılıç S, Çakaröz KM (01 Haziran 2020) Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 4 7 87–107.
IEEE S. Kılıç ve K. M. Çakaröz, “Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, GİPAD, c. 4, sy. 7, ss. 87–107, 2020, doi: 10.31006/gipad.705698.
ISNAD Kılıç, Sabiha - Çakaröz, Kübra Müge. “Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 4/7 (Haziran 2020), 87-107. https://doi.org/10.31006/gipad.705698.
JAMA Kılıç S, Çakaröz KM. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. GİPAD. 2020;4:87–107.
MLA Kılıç, Sabiha ve Kübra Müge Çakaröz. “Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 7, 2020, ss. 87-107, doi:10.31006/gipad.705698.
Vancouver Kılıç S, Çakaröz KM. Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Etkinliklerine Katılımlarında Etkili Olan Faktörlerin Belirlenmesi: Hitit Üniversitesi İ.İ.B.F. Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. GİPAD. 2020;4(7):87-107.