Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Factors Affecting Promotion of New Products Put in Market by the Companies

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 67 - 86, 21.09.2017
https://doi.org/10.31006/gipad.331312

Öz

The necessities arising from the existence of mankind have been tried to be met with various products and services. Products and services have diversified and renewed from the past in the direction of technological developments. While providing businesses with products and services tailored to their needs, new products and services produced with technological opportunities from the other side have made people's lives easier. The production process has also changed in the direction of these developments. Especially the Industrial Revolution, this change is one of the most important historical turning points. Innovation, which started with the mechanization of production by the Industrial Revolution, continues to gain momentum with rapid developments in information-communication technologies. This process has facilitated the production, use and storage of information, and in a sense the businesses have equalled the competitive advantages. However, enterprises have a competitive advantage in designing and marketing new products by accurately identifying consumer demands.

Kaynakça

  • Aaker, David, (1996), Building Strong Brands, The Free Press, New York
  • Alkin, Erdoğan (1992), Gelir ve Büyüme Teorisi, Filiz Yayınları, İstanbul.
  • Alpugan, O. Demir M.H. Oktav, M. ve Üner, N. (1995), İsletme Ekonomisi ve Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım AS.
  • Altuğ, Nevin (2017), “İşletmelerde Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları ve Başarı Faktörleri”, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 03 (02).
  • Aydemir, M. 1998. İşletmelerin Yasam Döngülerinin Uzatılmasına ilişkin Bir Çalışma, Yönetim ve Ekonomi-Celal Bayar Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4, 1-12.
  • Babacan, M. (2005), Reklamcılık: Temel Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayraktar, Yüksel ve H. İbrahim Kaya (2016), “YENİ EKONOMİ VE DEĞİŞEN REKABET ANLAYIŞI: KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi / 2016 Cilt: XI Sayı: I.
  • Bayus, B.L. (1997), Speed to Market and New Product Performance Trade-offs,Journal of Product Innovation Management, 14, 486-499.
  • Cappo, J. (2004), Reklamcılığın Geleceği. Çav. Fevzi YALIM, İstanbul: MediacatYayınları.
  • Churchill, A. Gilbert ve Peter, J. Paul. (1994), Marketing-Creating Value for Customers. Austen Press. USA:
  • Czinkota, M.R. Masaaki K. ve Mercer D. (1997), Marketing Management, Blackwell Publishers İnç, USA.
  • Cooper, G.R. ve Kleinschmidt, E.J. (1994), Determinants and Timeliness in Product Development, Journal of Product Innovation Management, 11, 381 402.
  • Crawford, M. ve A. Di Benedetto (2008), New Products Management, Ninth Edition, McGraw-Hill International Edition.
  • Dolanbay, C. (2000), E-ticaret Strateji ve Yöntemler.
  • Elitok, Bülent (2003), Hadi Markalaşalım, Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • Enes, S. (2002), Elektronik Ticarette Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama.
  • Erdil, Erkan, M. Teoman Pamukçu, İ. Semih Akçomak ve Murad Tiryakioğlu (2016), “Bilgi, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramsal Tartışma”, ODTÜ TEKPOL Bilim ve Teknoloji Politikaları Araştırma Merkezi, TEKPOL Working Paper Series STPS-WP-16/01, Ankara (http://stps.metu.edu.tr/sites/stps.metu.edu.tr/files/WP%2016%3A01_1.pdf, 30.08.2017; Bu metin Erkan Erdil, M. Teoman Pamukçu, İ. Semih Akçomak ve Murad Tiryakioğlu editörlüğünde Bilgi Üniversitesi Yayınları tarafından 2016 yılı içinde basılacak Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramlar, Kuramlar ve Politika isimli kitapta yayınlanacaktır.)
  • Eugene S. ve Dwyer F.R. 2000. An Examination of Organizational FactorsInfluencing New Product Success in Internal and Alliance-BasedProcesses, Journal of Marketing, 64, 31-44.
  • Evans, R.J. ve Berman B. (1992), Marketing, MacMillan Publishing Company. 5.Edition, USA.
  • Feşel, N. Nilgün (2014), “Yeni Ürün Geliştirme”, ODTÜ Endüstri Müh. Böl. Doktora Sonrası Araştırma Prog., Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, Sayı: 30 (https://anahtar.sanayi. gov.tr/tr/news/-urun-yonetimi-3-yeni-urun-gelistirme/1856, 20. 06.2017).
  • Gobeli, D.H. ve Brown, D. (1987), Analyzing Product Innovations, ResearchManagement, 30, 25-26.
  • Gürsel, Z. H. (1979), Firma Açısından Yeni Ürünlerin Planlanması ve Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi, Ankara. Haines, S. (2009), The Product Manager’s Desk Reference, McGraw-Hill.
  • Hatipoğlu, Zeyyat, (1993), Temel Pazarlama, Beta Yayıncılık, İstanbul
  • Hofstede Geert (1983), “The Cultural Relativity Of Organizational Practices And Theories”, Journal Of International Business Studies, V:14 I:2.
  • http://stratejinibelirle.blogspot.com.tr/2012/05/rekabetin-5-onemli-unsuru.html, 18.09.2017.
  • http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59a71de0be56f9.02939672, 30.08.2017; BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü 2004; BSTS / Toplumbilim Terimleri 1975.
  • http://www.rgsyazilim.com/e-ticaretin-tarihcesi/, 20,06.2017.
  • https://www.slideshare.net/webrazzi/trkiye-eticaret-raporu-2017-turkish-ecommerce-report, 17.09.2017.
  • Kavadias, S. ve R.O. Chao (2008), Resource Allocation and New Product Development Portfolio Management, Appear in: Loch, C.H., and Kavadias S. (eds.), Handbook of New Product Development Research, Oxford: Elsevier/Butterworth.
  • Keller, Kevin Lâine, (2001), Building Customer-Based Brand Equity, MarketingManagement s.14.
  • Kelz K.L. (1998), Strategic Brand Management: Building, Measuring andManaging Brand Equity, Prentice Hall, USA.
  • Kotler, Philip, (2000), Marketing Management, The Millennium Edition, Prentice-Hall International Editions, New Jersey
  • Kotler, P. (1998), Marketing Management-Analysis, Implementation, Planning andControl, Prentice Hall, 9. Edition, USA.
  • Knapp, Duane, (2000), Marka Akli, MediaCat Kitapları, İstanbul
  • Kulwant, Power, Unny, S.M. ve Riedel, J. (1994), Time to Market, IntegratedManufacturing Systems, 5, 12-26.
  • Lury, G. (1998), Brandwatching, Blackhall Publising, Dublin.
  • Malpezzi, Stephen (2002), “Urban Regulation, The “New Economy” and Housing Prices”, Housing Policy Debate, Volume 13, Issue 2, p: 323-349.
  • McCarthy, E.Jerome & Perrault William D. (1990), Basic Marketing, USA.
  • Mucuk, İsmet, (2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Nakata, Cherly ve SIVAKUMAR, K. (2001), “Instituting The Marketing Concept In a Multinational Setting: The Role of National Culture”, Academy of Marketing Science, Vol:29, Iss:3.
  • Nilson, T.H. (1998), Competitive Branding, Wile, Chickers
  • Oğuztürk, B. Sami (2003), “Yenilik Kavramı ve Teorik Temelleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2.
  • Perreault, W. D., Cannon J. P. ve McCarthy, E. J. (2013), Pazarlamanın Temelleri, Nobel Yayınları, McGraw-Hill&Irwin.
  • Porter, Michael, (2003), Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Powers, L. Thomas, (1991), Modern Business Marketing, West Publising Company, Birmingham.
  • Ring, Jim (1996), Reklam Dünyasının Içyüzü: Başarılı Sonuçlar Almak Için Reklam Ajanşınızı Nasıl Yönetmelisiniz, AD Yayıncılık.
  • Ringman, T. (1996), Windows of Opportunity: Timing and Entry Strategies,International Management and Data Systems, 96, 26-31.
  • Sezgin, Aslı G. Şat (2013), Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret Sektörü, Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölümü.
  • Shaw, G. Brown, R. ve Bromiley, P. (1998), Strategic Stories: How 3M is RewritingBusiness Planning, Harward Business Review, 76, 41-51.
  • Solomon, M.R. ve Stuart E.W. (2002), Marketing, Real Choices, 6th.ed., Prentice Hall, New Jersey.
  • Süzen, Cömert (2001), Kültürel Çevrenin Uluslararası İşletmeler Acısından Önemi, Türkiye Kültürel Yapısı ve Uluslararası İşletmeler Üzerindeki Etkileri, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Terpstra, V. ve Sarathy, R. (1994), International Marketing, Sixth Edition, TheDryden Press, London.
  • Turgay, T. (1994), Yeni Ürün Düşüncesi ve Firmalar Açısından Etkinliği, Eskişehir Anadolu Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1-2,66-69.
  • Türkmen, İ. (1996), Reklam Yönetimi, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, No:583.
  • Walley, K. (1998), Competition: What does it really mean? The TQM Magazine, 10, 186–189.
  • Wilmshurtst, John, (1988), The Fundamentals and Practice of Marketing,Heinemann Professional Publising Ltd, Oxford
  • Winer R. (2000), Marketing Management. Prentice Hall, International Ltd., New Jersey.

İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 67 - 86, 21.09.2017
https://doi.org/10.31006/gipad.331312

Öz

İnsanlığın varlığı ile ortaya çıkan ihtiyaçlar çeşitli ürün ve
hizmetlerle karşılanmaya çalışılmıştır. Ürün ve hizmetler, teknolojik
gelişmeler doğrultusunda geçmişten günümüze çeşitlenerek ve yenilenerek
gelmiştir. İşletmeler ihtiyaçlara uygun ürünler ve hizmetler sunarken, diğer
taraftan teknolojik imkanlarla üretilen yeni ürün ve hizmetler insanların
yaşamını kolaylaştırmıştır. Üretim süreci de bu gelişmeler doğrultusunda
değişim geçirmiştir. Özellikle Sanayi Devrimi, bu değişimin en önemli tarihsel
dönüm noktalarından birisidir. Sanayi Devrimi’nin getirdiği üretimde
makineleşme ile başlayan yenilik, bilgi-iletişim teknolojilerindeki hızlı
gelişmelerle ivme kazanarak devam etmektedir. Bu süreç, bilginin üretilmesini,
kullanılmasını ve saklanmasını kolaylaştırmış olup, işletmelerin bir anlamda
rekabet avantajlarını eşitlemiştir. Fakat işletmelerin tüketici taleplerini
doğru belirleyerek yeni ürünleri üretmesi ve pazarlanması rekabet üstünlüğü
sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Aaker, David, (1996), Building Strong Brands, The Free Press, New York
  • Alkin, Erdoğan (1992), Gelir ve Büyüme Teorisi, Filiz Yayınları, İstanbul.
  • Alpugan, O. Demir M.H. Oktav, M. ve Üner, N. (1995), İsletme Ekonomisi ve Yönetimi, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım AS.
  • Altuğ, Nevin (2017), “İşletmelerde Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları ve Başarı Faktörleri”, Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 03 (02).
  • Aydemir, M. 1998. İşletmelerin Yasam Döngülerinin Uzatılmasına ilişkin Bir Çalışma, Yönetim ve Ekonomi-Celal Bayar Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4, 1-12.
  • Babacan, M. (2005), Reklamcılık: Temel Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayraktar, Yüksel ve H. İbrahim Kaya (2016), “YENİ EKONOMİ VE DEĞİŞEN REKABET ANLAYIŞI: KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi / 2016 Cilt: XI Sayı: I.
  • Bayus, B.L. (1997), Speed to Market and New Product Performance Trade-offs,Journal of Product Innovation Management, 14, 486-499.
  • Cappo, J. (2004), Reklamcılığın Geleceği. Çav. Fevzi YALIM, İstanbul: MediacatYayınları.
  • Churchill, A. Gilbert ve Peter, J. Paul. (1994), Marketing-Creating Value for Customers. Austen Press. USA:
  • Czinkota, M.R. Masaaki K. ve Mercer D. (1997), Marketing Management, Blackwell Publishers İnç, USA.
  • Cooper, G.R. ve Kleinschmidt, E.J. (1994), Determinants and Timeliness in Product Development, Journal of Product Innovation Management, 11, 381 402.
  • Crawford, M. ve A. Di Benedetto (2008), New Products Management, Ninth Edition, McGraw-Hill International Edition.
  • Dolanbay, C. (2000), E-ticaret Strateji ve Yöntemler.
  • Elitok, Bülent (2003), Hadi Markalaşalım, Sistem Yayıncılık, İstanbul
  • Enes, S. (2002), Elektronik Ticarette Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama.
  • Erdil, Erkan, M. Teoman Pamukçu, İ. Semih Akçomak ve Murad Tiryakioğlu (2016), “Bilgi, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramsal Tartışma”, ODTÜ TEKPOL Bilim ve Teknoloji Politikaları Araştırma Merkezi, TEKPOL Working Paper Series STPS-WP-16/01, Ankara (http://stps.metu.edu.tr/sites/stps.metu.edu.tr/files/WP%2016%3A01_1.pdf, 30.08.2017; Bu metin Erkan Erdil, M. Teoman Pamukçu, İ. Semih Akçomak ve Murad Tiryakioğlu editörlüğünde Bilgi Üniversitesi Yayınları tarafından 2016 yılı içinde basılacak Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramlar, Kuramlar ve Politika isimli kitapta yayınlanacaktır.)
  • Eugene S. ve Dwyer F.R. 2000. An Examination of Organizational FactorsInfluencing New Product Success in Internal and Alliance-BasedProcesses, Journal of Marketing, 64, 31-44.
  • Evans, R.J. ve Berman B. (1992), Marketing, MacMillan Publishing Company. 5.Edition, USA.
  • Feşel, N. Nilgün (2014), “Yeni Ürün Geliştirme”, ODTÜ Endüstri Müh. Böl. Doktora Sonrası Araştırma Prog., Kalkınmada Anahtar Verimlilik Dergisi, Sayı: 30 (https://anahtar.sanayi. gov.tr/tr/news/-urun-yonetimi-3-yeni-urun-gelistirme/1856, 20. 06.2017).
  • Gobeli, D.H. ve Brown, D. (1987), Analyzing Product Innovations, ResearchManagement, 30, 25-26.
  • Gürsel, Z. H. (1979), Firma Açısından Yeni Ürünlerin Planlanması ve Değerlendirilmesi, Ankara Üniversitesi, Ankara. Haines, S. (2009), The Product Manager’s Desk Reference, McGraw-Hill.
  • Hatipoğlu, Zeyyat, (1993), Temel Pazarlama, Beta Yayıncılık, İstanbul
  • Hofstede Geert (1983), “The Cultural Relativity Of Organizational Practices And Theories”, Journal Of International Business Studies, V:14 I:2.
  • http://stratejinibelirle.blogspot.com.tr/2012/05/rekabetin-5-onemli-unsuru.html, 18.09.2017.
  • http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59a71de0be56f9.02939672, 30.08.2017; BSTS / İktisat Terimleri Sözlüğü 2004; BSTS / Toplumbilim Terimleri 1975.
  • http://www.rgsyazilim.com/e-ticaretin-tarihcesi/, 20,06.2017.
  • https://www.slideshare.net/webrazzi/trkiye-eticaret-raporu-2017-turkish-ecommerce-report, 17.09.2017.
  • Kavadias, S. ve R.O. Chao (2008), Resource Allocation and New Product Development Portfolio Management, Appear in: Loch, C.H., and Kavadias S. (eds.), Handbook of New Product Development Research, Oxford: Elsevier/Butterworth.
  • Keller, Kevin Lâine, (2001), Building Customer-Based Brand Equity, MarketingManagement s.14.
  • Kelz K.L. (1998), Strategic Brand Management: Building, Measuring andManaging Brand Equity, Prentice Hall, USA.
  • Kotler, Philip, (2000), Marketing Management, The Millennium Edition, Prentice-Hall International Editions, New Jersey
  • Kotler, P. (1998), Marketing Management-Analysis, Implementation, Planning andControl, Prentice Hall, 9. Edition, USA.
  • Knapp, Duane, (2000), Marka Akli, MediaCat Kitapları, İstanbul
  • Kulwant, Power, Unny, S.M. ve Riedel, J. (1994), Time to Market, IntegratedManufacturing Systems, 5, 12-26.
  • Lury, G. (1998), Brandwatching, Blackhall Publising, Dublin.
  • Malpezzi, Stephen (2002), “Urban Regulation, The “New Economy” and Housing Prices”, Housing Policy Debate, Volume 13, Issue 2, p: 323-349.
  • McCarthy, E.Jerome & Perrault William D. (1990), Basic Marketing, USA.
  • Mucuk, İsmet, (2000), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitapevi, İstanbul.
  • Nakata, Cherly ve SIVAKUMAR, K. (2001), “Instituting The Marketing Concept In a Multinational Setting: The Role of National Culture”, Academy of Marketing Science, Vol:29, Iss:3.
  • Nilson, T.H. (1998), Competitive Branding, Wile, Chickers
  • Oğuztürk, B. Sami (2003), “Yenilik Kavramı ve Teorik Temelleri”, Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2.
  • Perreault, W. D., Cannon J. P. ve McCarthy, E. J. (2013), Pazarlamanın Temelleri, Nobel Yayınları, McGraw-Hill&Irwin.
  • Porter, Michael, (2003), Rekabet Stratejisi, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Powers, L. Thomas, (1991), Modern Business Marketing, West Publising Company, Birmingham.
  • Ring, Jim (1996), Reklam Dünyasının Içyüzü: Başarılı Sonuçlar Almak Için Reklam Ajanşınızı Nasıl Yönetmelisiniz, AD Yayıncılık.
  • Ringman, T. (1996), Windows of Opportunity: Timing and Entry Strategies,International Management and Data Systems, 96, 26-31.
  • Sezgin, Aslı G. Şat (2013), Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret Sektörü, Türkiye İş Bankası İktisadi Araştırmalar Bölümü.
  • Shaw, G. Brown, R. ve Bromiley, P. (1998), Strategic Stories: How 3M is RewritingBusiness Planning, Harward Business Review, 76, 41-51.
  • Solomon, M.R. ve Stuart E.W. (2002), Marketing, Real Choices, 6th.ed., Prentice Hall, New Jersey.
  • Süzen, Cömert (2001), Kültürel Çevrenin Uluslararası İşletmeler Acısından Önemi, Türkiye Kültürel Yapısı ve Uluslararası İşletmeler Üzerindeki Etkileri, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
  • Terpstra, V. ve Sarathy, R. (1994), International Marketing, Sixth Edition, TheDryden Press, London.
  • Turgay, T. (1994), Yeni Ürün Düşüncesi ve Firmalar Açısından Etkinliği, Eskişehir Anadolu Üniversitesi iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1-2,66-69.
  • Türkmen, İ. (1996), Reklam Yönetimi, Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, No:583.
  • Walley, K. (1998), Competition: What does it really mean? The TQM Magazine, 10, 186–189.
  • Wilmshurtst, John, (1988), The Fundamentals and Practice of Marketing,Heinemann Professional Publising Ltd, Oxford
  • Winer R. (2000), Marketing Management. Prentice Hall, International Ltd., New Jersey.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

H. Mustafa Paksoy 0000-0001-7975-1795

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Paksoy, H. M. (2017). İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(1), 67-86. https://doi.org/10.31006/gipad.331312
AMA Paksoy HM. İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler. GİPAD. Haziran 2017;1(1):67-86. doi:10.31006/gipad.331312
Chicago Paksoy, H. Mustafa. “İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2017): 67-86. https://doi.org/10.31006/gipad.331312.
EndNote Paksoy HM (01 Haziran 2017) İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 1 1 67–86.
IEEE H. M. Paksoy, “İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler”, GİPAD, c. 1, sy. 1, ss. 67–86, 2017, doi: 10.31006/gipad.331312.
ISNAD Paksoy, H. Mustafa. “İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 1/1 (Haziran 2017), 67-86. https://doi.org/10.31006/gipad.331312.
JAMA Paksoy HM. İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler. GİPAD. 2017;1:67–86.
MLA Paksoy, H. Mustafa. “İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 67-86, doi:10.31006/gipad.331312.
Vancouver Paksoy HM. İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler. GİPAD. 2017;1(1):67-86.