Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 14 - 29, 27.06.2019
https://doi.org/10.31006/gipad.513636

Öz

Ülke ekonomisinin
gelişim göstermesi ve de bu gelişimin sürekli kılabilmesi için girişimcilik
büyük önem arz etmektedir. Başarılı girişimciyi diğer bireylerden ayıran
unsur,  girişimci kişilik özelliklerinin
gelişmiş olması olarak düşünülmektedir. Literatürde girişimci kişilik
özelliklerinin çoğunlukla; kendine güven, yenilik, başarma ihtiyacı, kontrol
odağı, risk almak ve belirsizliğe karşı tolerans olmak üzere 6 boyutta
incelendiği görülmektedir. Satış temsilcileri, sahadaki gelişmeleri yerinden
gözlemledikleri için, pazar koşullarına daha hakim oldukları aşikardır. Bu
sebeple girişimci olmaya daha yatkın oldukları düşünülmektedir. Bu çalışmanın
temel amacı; satış temsilcilerinin girişimci kişilik özelliklerinin kuşak
farklılıklarına göre incelenmesidir. Muğla ilinde faaliyetlerini sürdüren
toptancı işletmelerin satış elemanlarına çevrimiçi anket gönderilmiş olup 144
kişiden veri elde edilmiştir. Elde edilen verilere
One Way Anova Analizi ile hipotez
testi yapılmıştır. Analiz sonrasında,  Y
kuşağının 30 yaş altı temsilcileri (Y1) ile 30 yaş üstü temsilcileri (Y2) ve X
kuşağı arasında belirsizliğe karşı toleranslarının daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydın, G. Ç., ve Başol, O. (2014). “X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4):1-15.
  • Ayhün, Sena Erden (2013). “Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1): 93-112.
  • Basım, H. N., ve Şeşen, H. (2008). “Çalışanların Kontrol Odaklarının Örgüt İçi Girişimcilik Tutumları İle İlişkisi: Kamu Sektöründe Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63(3): 49-64.
  • Başol, O., Dursun, S., Aytaç, S.(2011). "Kişiliğin Girişimcilik Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversiteli Gençler Üzerine Bir Uygulama.", İş, GÜÇ Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 13(4):7-22.
  • Bozkurt, Ö. (2006). “Girişimcilik Eğiliminde Kişilik Özelliklerinin Önemi”, ÇOMÜ Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2): 93-111.
  • Bozkurt, V., ve Baştürk, Ş. (20090., “KOBİ Girişimcilerinde Risk ve Belirsizlik Algıları: Bursa Örneği”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64(2): 43-74.
  • Bozkurt, Ö.,ve Erdurur, K. (2013). “Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimindeki Etkisi: Potansiyel Girişimciler Üzerinde Bir Araştırma”, Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2): 57-78.
  • Caird, S. (1990). “What Does it Mean to be Enterprising?”, British Journal of Management, 1:137–145.
  • Cansız, M. (2013). Türkiye’nin Yenilikçi Girişimcileri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Örneği, Ankara: T.C. Kalkınma Bakanlığı Yayınları, Yayın No: 2850
  • Çetinkaya B, Ö., Kalkan, A., Koyuncu, O., ve Alparslan, A. M. (2012). “Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1): 229-247.
  • Çoban, F. (2006). “Milenyum Kuşağı Neleri Değiştirecek?” Capital Dergisi, Haziran, 2006, (https://www.capital.com.tr/yonetim/insan-kaynaklari/milenyum-kusagi-neleri-degistirecek, 12.09.2017’de erişildi).
  • Deresiewicz, W. (2011). “Generation Sell”. (http://www.nytimes.com/2011/11/13/opinion/sunday/the-entrepreneurial-generation.html, 17.06.2017’de erişildi).
  • Does, J. (2016). Exploring The Salesperson / Entrepreneurship Dynamic, PhD Thesis, University of the West of England., (http://eprints.uwe.ac.uk/25533, 10 Mayıs 2017’de erişildi)
  • Doğan, N. (2013). Türkiye’de Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duran, C., Büber, H., Gümüştekin,G. E., (2013). “Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2): 33-56.
  • Duygulu, E. (2008). “Algılanan Kurumsal Görünüm, Proaktif Kişilik Özelliği ve İş Kurma (Girişimcilik) Tutumu Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2): 95-120.
  • Gürbüz, S. (2015). “Kuşak Farklılıkları: Mit mi? Gerçek mi?”, İş ve İnsan Dergisi, 2(1): 39-57.
  • Hansemark, Ove C. (1998). “The Effects Of An Entrepreneurship Programme On Need for Achievement and Locus of Control Of Reinforcement”, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 4(1): 28-50.
  • İpçioğlu, İ., ve Taşer, A. (2009). “İşletme Bölümlerinde Verilen Eğitimin Girişimci Adayı Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(10): 13-25.
  • İnce, A. R, Erdem, H., Deniz, M., Bağlar, N. (2015). “Girişimci Kişilik Özellikler İle Girişimcilik Becerileri Arasındaki İlişkinin Potansiyel Girişimci Adayları Üzerinden İncelenmesi”, The Journal of Social Science Studies, 41: 399-416.
  • İşcan, Ö. F., Kaygın, E. (2011), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2): 443-462.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 5. Baskı, Ankara: Asil Yayıncılık.Kaufmann, P. J., Welsh, Dianne H. B., Bushmarin, Nicholas V.(1995). “Locus of Control and Entrepreneurship in the Russian Republic”, Entrepreneurship Theory and Practice, 20(1): 43-56.
  • Keleş, H. N., (2011). “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2):129-139.
  • Keleş, H. N., (2013). “Girişimcilik Eğilimimin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(26): 23-43.
  • Kim, H. J., Knight, D.K, Crutsinger, C. (2009). “Generation Y Employees' Retail Work Experience: The Mediating Effect of Job Characteristics”, Journal of Business Research, 62: 548–556.
  • Kline, R. B. (2010). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. Third Edition. New York: Guilford Press.
  • Kuvan, H. (2007). Türk Girişimcilerinin Yaşam Ve Çalışma Değerleri Malatyalı Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kuyucu, M. (2014). Y Kuşağı ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49): 55-83.
  • Lee, D. Y., Tsang, E. W. K. (2001). “The Effects of Entrepreneurial Personality, Background and Network Activities on Venture Growth”, Journal of Management Studies, 38: 583–602.
  • Littunen, H. (2000). "Entrepreneurship And The Characteristics of The Entrepreneurial Personality", International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 68(6): 296-310.
  • Mcmurry, R. (1961). “Developing Employees: The Mystique of Super-Salesmanship”, Harvard Business Review, March 1961: 1-20.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri. Gözden Geçirilmiş 18. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. 2.Baskı, İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Özdamar, K. (2013). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:1. Yenilenmiş 9. Baskı, Ankara: Nisan Kitabevi.
  • Özer, P. S., ve Topaloğlu, T. (2007). “Girişimci ve Yöneticilerin Öğrenilmiş Gereksinimleri İle Kontrol Odaklarının Kıyaslanmasına Yönelik Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2): 439-456.
  • Özer, P. S., Eriş, E.D., Neczan, Ö., Özmen, T. (2015). "Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma" Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38: 123-142.
  • Schultz, R., Schwepker, C.H. Jr., (2012). “Boomers vs. Millennials: Critical Conflict Regarding Sales Culture, Salesforce Recognition, and Supervisor Expectations”, International Journal of Business, Humanities and Technology, 2(1): 32-41
  • Shane, S.,(2000), “Prior Knowledge and the Discovery of Entrepreneurial Opportunities.” Organization Science , 11(4): 448–469.
  • Smola, W, Sutton, K., Sutton C. (2002). "Generational Differences: Revisiting Generational Work Values For The New Millennium", Journal of Organizational Behavior, 23(4): 363-382.
  • Solmaz, S. A., Aksoy, Ö., Şengül, S., Sarıışık, M. (2014). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Turizm Lisans ve Ön Lisans
  • Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(26): 41-55.
  • Şenturan, Ş., Köse, A., Dertli, E., Başak, S., Şentürk, N. (2016). “X ve Y Kuşağı Yöneticilerinin İş Değerleri Algısı ve Farklılıkları Üzerine İnceleme”, Business & Economics Research Journal, 7(3): 171-182.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları, İstanbul: Ekinoks Yayınları.
  • Tek, Ö.B. ve Özgül, E. (2007). Modern Pazarlama İlkeleri, 2. Baskı, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Timuroğlu M. K., Çakır, S.(2014), “Girişimcilerin Yeni Bir Girişim Yapma Niyetlerinin Risk Alma Eğilimi ile İlişkisi”, AKÜ İİBF Dergisi, 16(2) 119-136.
  • Twenge, J.M., Campbell, S.M. (2008), "Generational Differences In Psychological Traits and Their Impact On The Workplace", Journal of Managerial Psychology, 23(8): 862-877.
  • Türkel, Asuman, Uluçınar, (1992). İşletme Yöneticilerinin Davranışlarına Yön Veren Hâkim Kişilik Faktörleri ile Yönetsel Davranış Arasındaki İlişkiler ve Uygulama, İstanbul: Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Döner Sermaye İşletme Matbaası.
  • Uygun, M., Mete, S. Güner,E. (2012). “Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2): 145-156.
  • Yıldırım, M. H., Demirel, Y., İçerli, L. (2011). “ İşletme Sahibi Yöneticilerin Girişimci Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Becerileri Arasındaki İlişkinin Tespiti: Aksaray Örneği”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 193-204.
  • Yolbulan, O., E., Yalman, N. (2013). "Türkiye’de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma", Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2):135-152.
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). “Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(50): 259-267.
  • Welsch, H. P., Young, E. C. (1982). “The Information Source Selection Decision: The Role of Entrepreneurial Personality Characteristics”, Journal of Small Business Management, 20(4): 49-57.
  • Wong, M., Gardiner, E., Lang, W., Coulon, L. (2008). "Generational Differences in Personality and Motivation: Do They Exist and What Are The Implications For The Workplace?", Journal of Managerial Psychology, 23(8): 878-890.
  • “Sessiz Kuşak – Baby Boomers – X – Y – Z Kuşaklarına Genel Bakış”, (https://abankkariyer.com/2014/07/17/sessiz-kusak-baby-boomers-x-y-z-kusaklarina-genel-bakis/, 25.07.2017’de erişildi).
  • Türk Dil Kurumu Online Sözlük,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.598da9521f9629.09730810, (03.07.2017’de erişildi).
  • Türk Dil Kurumu Online Sözlük,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59772d09a727c9.01160703, (05.07.2017’de erişildi).
  • Türk Dil Kurumu Online Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=K%C4%B0%C5%9E%C4%B0L%C4%B0K, (12.07.2017’de erişildi).24870 sayılı haber bülteni,
  • (http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24870, 15.06.2017’de erişildi).“24629 sayılı haber bülteni”,
  • (http://www.tuik.gov.tr/HbGetirHTML.do?id=24629, 17.07.2017’de erişildi).

A Study of Entrepreneur Personality Characteristics of Sales Representatives According to Generation Differences: The Case of Mugla Province

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 14 - 29, 27.06.2019
https://doi.org/10.31006/gipad.513636

Öz

Entrepreneurship is of
great importance for the development of the country's economy and for its
continuity. The distinction between successful entrepreneurs and other
individuals is thought to be the development of entrepreneurial personality
traits. In the literature entrepreneurial personality characteristics are
mostly; self-confidence, innovation, need to achieve, locus of control, risk
taking and tolerance to uncertainty. Sales representatives are more aware of
the market conditions as they see the developments on the market field. For
this reason, they are more likely to be entrepreneurs. The main purpose of this
study is; to examine the entrepreneurial personality traits of sales
representatives according to generation differences. An online questionnaire
was sent to salespersons of wholesaler enterprises in Mugla and data were
obtained from 144 people. Hypothesis testing was performed with One Way Anova
Analysis. After the analysis, it was determined that the Y generation had a
higher tolerance to ambiguity between the representatives of the age group Y1
(Y1) and the representatives (Y2) over the age of 30 and the X generation.

Kaynakça

  • Aydın, G. Ç., ve Başol, O. (2014). “X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4):1-15.
  • Ayhün, Sena Erden (2013). “Kuşaklar Arasındaki Farklılıklar ve Örgütsel Yansımaları”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1): 93-112.
  • Basım, H. N., ve Şeşen, H. (2008). “Çalışanların Kontrol Odaklarının Örgüt İçi Girişimcilik Tutumları İle İlişkisi: Kamu Sektöründe Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63(3): 49-64.
  • Başol, O., Dursun, S., Aytaç, S.(2011). "Kişiliğin Girişimcilik Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversiteli Gençler Üzerine Bir Uygulama.", İş, GÜÇ Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 13(4):7-22.
  • Bozkurt, Ö. (2006). “Girişimcilik Eğiliminde Kişilik Özelliklerinin Önemi”, ÇOMÜ Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2): 93-111.
  • Bozkurt, V., ve Baştürk, Ş. (20090., “KOBİ Girişimcilerinde Risk ve Belirsizlik Algıları: Bursa Örneği”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 64(2): 43-74.
  • Bozkurt, Ö.,ve Erdurur, K. (2013). “Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimindeki Etkisi: Potansiyel Girişimciler Üzerinde Bir Araştırma”, Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2): 57-78.
  • Caird, S. (1990). “What Does it Mean to be Enterprising?”, British Journal of Management, 1:137–145.
  • Cansız, M. (2013). Türkiye’nin Yenilikçi Girişimcileri, Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Örneği, Ankara: T.C. Kalkınma Bakanlığı Yayınları, Yayın No: 2850
  • Çetinkaya B, Ö., Kalkan, A., Koyuncu, O., ve Alparslan, A. M. (2012). “Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1): 229-247.
  • Çoban, F. (2006). “Milenyum Kuşağı Neleri Değiştirecek?” Capital Dergisi, Haziran, 2006, (https://www.capital.com.tr/yonetim/insan-kaynaklari/milenyum-kusagi-neleri-degistirecek, 12.09.2017’de erişildi).
  • Deresiewicz, W. (2011). “Generation Sell”. (http://www.nytimes.com/2011/11/13/opinion/sunday/the-entrepreneurial-generation.html, 17.06.2017’de erişildi).
  • Does, J. (2016). Exploring The Salesperson / Entrepreneurship Dynamic, PhD Thesis, University of the West of England., (http://eprints.uwe.ac.uk/25533, 10 Mayıs 2017’de erişildi)
  • Doğan, N. (2013). Türkiye’de Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duran, C., Büber, H., Gümüştekin,G. E., (2013). “Girişimcilik Hislerine Eğitimin Katkısı: Kütahya Meslek Yüksek Okulu Makine Programı Örneği”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2): 33-56.
  • Duygulu, E. (2008). “Algılanan Kurumsal Görünüm, Proaktif Kişilik Özelliği ve İş Kurma (Girişimcilik) Tutumu Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öğrencileri Üzerine Bir İnceleme”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2): 95-120.
  • Gürbüz, S. (2015). “Kuşak Farklılıkları: Mit mi? Gerçek mi?”, İş ve İnsan Dergisi, 2(1): 39-57.
  • Hansemark, Ove C. (1998). “The Effects Of An Entrepreneurship Programme On Need for Achievement and Locus of Control Of Reinforcement”, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 4(1): 28-50.
  • İpçioğlu, İ., ve Taşer, A. (2009). “İşletme Bölümlerinde Verilen Eğitimin Girişimci Adayı Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(10): 13-25.
  • İnce, A. R, Erdem, H., Deniz, M., Bağlar, N. (2015). “Girişimci Kişilik Özellikler İle Girişimcilik Becerileri Arasındaki İlişkinin Potansiyel Girişimci Adayları Üzerinden İncelenmesi”, The Journal of Social Science Studies, 41: 399-416.
  • İşcan, Ö. F., Kaygın, E. (2011), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2): 443-462.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. 5. Baskı, Ankara: Asil Yayıncılık.Kaufmann, P. J., Welsh, Dianne H. B., Bushmarin, Nicholas V.(1995). “Locus of Control and Entrepreneurship in the Russian Republic”, Entrepreneurship Theory and Practice, 20(1): 43-56.
  • Keleş, H. N., (2011). “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Bahçeşehir Üniversitesi Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2):129-139.
  • Keleş, H. N., (2013). “Girişimcilik Eğilimimin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi”, Selçuk Üniversitesi İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(26): 23-43.
  • Kim, H. J., Knight, D.K, Crutsinger, C. (2009). “Generation Y Employees' Retail Work Experience: The Mediating Effect of Job Characteristics”, Journal of Business Research, 62: 548–556.
  • Kline, R. B. (2010). Principles and Practice of Structural Equation Modeling. Third Edition. New York: Guilford Press.
  • Kuvan, H. (2007). Türk Girişimcilerinin Yaşam Ve Çalışma Değerleri Malatyalı Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kuyucu, M. (2014). Y Kuşağı ve Facebook: Y Kuşağının Facebook Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49): 55-83.
  • Lee, D. Y., Tsang, E. W. K. (2001). “The Effects of Entrepreneurial Personality, Background and Network Activities on Venture Growth”, Journal of Management Studies, 38: 583–602.
  • Littunen, H. (2000). "Entrepreneurship And The Characteristics of The Entrepreneurial Personality", International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 68(6): 296-310.
  • Mcmurry, R. (1961). “Developing Employees: The Mystique of Super-Salesmanship”, Harvard Business Review, March 1961: 1-20.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri. Gözden Geçirilmiş 18. Baskı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. 2.Baskı, İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
  • Özdamar, K. (2013). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:1. Yenilenmiş 9. Baskı, Ankara: Nisan Kitabevi.
  • Özer, P. S., ve Topaloğlu, T. (2007). “Girişimci ve Yöneticilerin Öğrenilmiş Gereksinimleri İle Kontrol Odaklarının Kıyaslanmasına Yönelik Bir Araştırma”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16(2): 439-456.
  • Özer, P. S., Eriş, E.D., Neczan, Ö., Özmen, T. (2015). "Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine İlişkin Emik Bir Araştırma" Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38: 123-142.
  • Schultz, R., Schwepker, C.H. Jr., (2012). “Boomers vs. Millennials: Critical Conflict Regarding Sales Culture, Salesforce Recognition, and Supervisor Expectations”, International Journal of Business, Humanities and Technology, 2(1): 32-41
  • Shane, S.,(2000), “Prior Knowledge and the Discovery of Entrepreneurial Opportunities.” Organization Science , 11(4): 448–469.
  • Smola, W, Sutton, K., Sutton C. (2002). "Generational Differences: Revisiting Generational Work Values For The New Millennium", Journal of Organizational Behavior, 23(4): 363-382.
  • Solmaz, S. A., Aksoy, Ö., Şengül, S., Sarıışık, M. (2014). “Üniversite Öğrencilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Turizm Lisans ve Ön Lisans
  • Öğrencileri Üzerine Bir Alan Araştırması”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 16(26): 41-55.
  • Şenturan, Ş., Köse, A., Dertli, E., Başak, S., Şentürk, N. (2016). “X ve Y Kuşağı Yöneticilerinin İş Değerleri Algısı ve Farklılıkları Üzerine İnceleme”, Business & Economics Research Journal, 7(3): 171-182.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş: Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları, İstanbul: Ekinoks Yayınları.
  • Tek, Ö.B. ve Özgül, E. (2007). Modern Pazarlama İlkeleri, 2. Baskı, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Timuroğlu M. K., Çakır, S.(2014), “Girişimcilerin Yeni Bir Girişim Yapma Niyetlerinin Risk Alma Eğilimi ile İlişkisi”, AKÜ İİBF Dergisi, 16(2) 119-136.
  • Twenge, J.M., Campbell, S.M. (2008), "Generational Differences In Psychological Traits and Their Impact On The Workplace", Journal of Managerial Psychology, 23(8): 862-877.
  • Türkel, Asuman, Uluçınar, (1992). İşletme Yöneticilerinin Davranışlarına Yön Veren Hâkim Kişilik Faktörleri ile Yönetsel Davranış Arasındaki İlişkiler ve Uygulama, İstanbul: Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Döner Sermaye İşletme Matbaası.
  • Uygun, M., Mete, S. Güner,E. (2012). “Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2): 145-156.
  • Yıldırım, M. H., Demirel, Y., İçerli, L. (2011). “ İşletme Sahibi Yöneticilerin Girişimci Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Becerileri Arasındaki İlişkinin Tespiti: Aksaray Örneği”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 193-204.
  • Yolbulan, O., E., Yalman, N. (2013). "Türkiye’de Tartışmalı Reklamlar: Kuşaklar Arası Karşılaştırma", Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(2):135-152.
  • Yüksekbilgili, Z. (2015). “Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(50): 259-267.
  • Welsch, H. P., Young, E. C. (1982). “The Information Source Selection Decision: The Role of Entrepreneurial Personality Characteristics”, Journal of Small Business Management, 20(4): 49-57.
  • Wong, M., Gardiner, E., Lang, W., Coulon, L. (2008). "Generational Differences in Personality and Motivation: Do They Exist and What Are The Implications For The Workplace?", Journal of Managerial Psychology, 23(8): 878-890.
  • “Sessiz Kuşak – Baby Boomers – X – Y – Z Kuşaklarına Genel Bakış”, (https://abankkariyer.com/2014/07/17/sessiz-kusak-baby-boomers-x-y-z-kusaklarina-genel-bakis/, 25.07.2017’de erişildi).
  • Türk Dil Kurumu Online Sözlük,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.598da9521f9629.09730810, (03.07.2017’de erişildi).
  • Türk Dil Kurumu Online Sözlük,http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.59772d09a727c9.01160703, (05.07.2017’de erişildi).
  • Türk Dil Kurumu Online Sözlük, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=K%C4%B0%C5%9E%C4%B0L%C4%B0K, (12.07.2017’de erişildi).24870 sayılı haber bülteni,
  • (http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24870, 15.06.2017’de erişildi).“24629 sayılı haber bülteni”,
  • (http://www.tuik.gov.tr/HbGetirHTML.do?id=24629, 17.07.2017’de erişildi).
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Konferans Bildirileri
Yazarlar

Bekir Tuncer 0000-0003-0822-6832

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Tuncer, B. (2019). Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(5), 14-29. https://doi.org/10.31006/gipad.513636
AMA Tuncer B. Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği. GİPAD. Haziran 2019;3(5):14-29. doi:10.31006/gipad.513636
Chicago Tuncer, Bekir. “Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 3, sy. 5 (Haziran 2019): 14-29. https://doi.org/10.31006/gipad.513636.
EndNote Tuncer B (01 Haziran 2019) Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 3 5 14–29.
IEEE B. Tuncer, “Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği”, GİPAD, c. 3, sy. 5, ss. 14–29, 2019, doi: 10.31006/gipad.513636.
ISNAD Tuncer, Bekir. “Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 3/5 (Haziran 2019), 14-29. https://doi.org/10.31006/gipad.513636.
JAMA Tuncer B. Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği. GİPAD. 2019;3:14–29.
MLA Tuncer, Bekir. “Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 5, 2019, ss. 14-29, doi:10.31006/gipad.513636.
Vancouver Tuncer B. Satış Temsilcilerinin Girişimci Kişilik Özelliklerinin Kuşak Farklılıklarına Göre İncelenmesi: Muğla İli Örneği. GİPAD. 2019;3(5):14-29.