Ülke ekonomisinin
gelişim göstermesi ve de bu gelişimin sürekli kılabilmesi için girişimcilik
büyük önem arz etmektedir. Başarılı girişimciyi diğer bireylerden ayıran
unsur, girişimci kişilik özelliklerinin
gelişmiş olması olarak düşünülmektedir. Literatürde girişimci kişilik
özelliklerinin çoğunlukla; kendine güven, yenilik, başarma ihtiyacı, kontrol
odağı, risk almak ve belirsizliğe karşı tolerans olmak üzere 6 boyutta
incelendiği görülmektedir. Satış temsilcileri, sahadaki gelişmeleri yerinden
gözlemledikleri için, pazar koşullarına daha hakim oldukları aşikardır. Bu
sebeple girişimci olmaya daha yatkın oldukları düşünülmektedir. Bu çalışmanın
temel amacı; satış temsilcilerinin girişimci kişilik özelliklerinin kuşak
farklılıklarına göre incelenmesidir. Muğla ilinde faaliyetlerini sürdüren
toptancı işletmelerin satış elemanlarına çevrimiçi anket gönderilmiş olup 144
kişiden veri elde edilmiştir. Elde edilen verilere One Way Anova Analizi ile hipotez
testi yapılmıştır. Analiz sonrasında, Y
kuşağının 30 yaş altı temsilcileri (Y1) ile 30 yaş üstü temsilcileri (Y2) ve X
kuşağı arasında belirsizliğe karşı toleranslarının daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir.
Entrepreneurship is of
great importance for the development of the country's economy and for its
continuity. The distinction between successful entrepreneurs and other
individuals is thought to be the development of entrepreneurial personality
traits. In the literature entrepreneurial personality characteristics are
mostly; self-confidence, innovation, need to achieve, locus of control, risk
taking and tolerance to uncertainty. Sales representatives are more aware of
the market conditions as they see the developments on the market field. For
this reason, they are more likely to be entrepreneurs. The main purpose of this
study is; to examine the entrepreneurial personality traits of sales
representatives according to generation differences. An online questionnaire
was sent to salespersons of wholesaler enterprises in Mugla and data were
obtained from 144 people. Hypothesis testing was performed with One Way Anova
Analysis. After the analysis, it was determined that the Y generation had a
higher tolerance to ambiguity between the representatives of the age group Y1
(Y1) and the representatives (Y2) over the age of 30 and the X generation.
Entrepreneurship entrepreneurial personality generation differences in entrepreneurship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Konferans Bildirileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |