Ambalaj tasarımında yenilik arayışları, sürdürülebilirlik ve ileri dönüşüm kavramlarının daha fazla gündeme gelmesine neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir ambalaj tasarımında yenilikçi ileri dönüşümün önemini ortaya koymak ve tüketicinin ileri dönüştürülmüş ambalajlı ürün satın alma niyetini belirlemektir. Kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 392 katılımcı üzerinde yapılan tanımlayıcı araştırma sonucuna göre; yeşil tüketici değerleri, çevre bilinci, sürdürülebilir ambalaj bilinci, sürdürülebilir ambalaja yönelik tutum ve ileri dönüştürülmüş ambalaj ürünlerini satın alma niyeti arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, sürdürülebilir ambalaja yönelik tutum ve sürdürülebilir ambalaj farkındalığı arttıkça ileri dönüşümlü ambalaj ürünlerini satın alma niyetinin de artacağı sonucuna varılmıştır. Ancak, tüketicilerin ileri dönüşümlü ambalaj ürünlerini satın alma davranışlarında ve satın alma niyetlerinde fiyatın da önemli olduğu göz önünde bulundurulmalı ve yenilikçi ileri dönüştürülmüş ambalaj tasarımlarının maliyetinin, sağlanan değeri aşmaması sağlanmalıdır.
Yenilik Ambalaj Tasarımı Sürdürülebilir Ambalaj İleri Dönüşüm Ambalajda İleri Dönüşüm
The searches for innovation in packaging design have led to the concepts of sustainability and upcycling. The aims of this study are to reveal the importance of innovative upcycling in sustainable packaging design and to determine the consumer intention to purchase products with upcycled packaging. According to survey result of the descriptive research conducted on 392 participants selected by convenience sampling method, it is found that there is a positive relationship between green consumer values, environmental awareness, sustainable packaging awareness, attitude towards sustainable packaging and intention to purchase upcycled packaging products. Moreover, it has also been revealed that when attitude towards sustainable packaging and sustainable packaging awareness are increased, the intention to purchase upcycled packaging products will be also increased. However, it should be considered that price is also important in consumers' purchasing behavior and purchase intentions for upcycled packaging products and ensured that the cost of innovative upcycled packaging designs does not exceed the value provided.
Innovation Packaging Design Sustainable Packaging Upcycling Upcycled Packaging
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tüketici Odaklı Ürün veya Hizmet Geliştirme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 14 |