Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Dizilerinin Pazarlanması ve Yabancı İzleyicilerin Türk Dizilerine Yönelik Algıları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 16, 95 - 121, 30.12.2024
https://doi.org/10.31006/gipad.1591316

Öz

Televizyon ve dijital platformlar, üretildikleri toplumların kültürel, sosyal, politik ve ekonomik dinamiklerini yansıtan diziler yayınlamaktadır. Bu diziler, uluslararası izleyicilere yabancı kültürleri keşfetme fırsatı sunarken, aynı zamanda turizmi teşvik etme, ülke imajını geliştirme, tüketici davranışlarını etkileme ve dil öğrenimini teşvik etme gibi ulusal çıkarlara da katkıda bulunmaktadır. Bu çalışma, yabancı izleyicilerin Türk dizilerine yönelik bakış açılarını incelemekte olup, içerik kalitesi, dil öğrenimi, seyahat motivasyonu ve satın alma davranışları gibi faktörleri değerlendirmektedir. Araştırma bulguları, Türk dizilerindeki mekanlar ve kültürel unsurların izleyicileri Türkiye'yi ziyaret etmeye teşvik ettiğini göstermektedir. Kaliteli oyuncu kadroları, romantik temalar ve ilgi çekici hikayeler, Türk dizilerinin kaliteli yapımlar olarak algılanmasına katkı sağlamaktadır. Sosyal medya etkileşimleri, izleme davranışlarını olumlu yönde etkileyerek tavsiyeler paylaşılmasına ve yeni bölümler keşfedilmesine olanak tanımaktadır. Ayrıca, bazı izleyicilerin dizilerde yer alan ürünleri satın alma isteği olduğu gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Akşen, D. (2016). Arap Coğrafyasında Türk Dizileri ve İzlenme Nedenleri. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslarası İlişkiler Anabilim Dalı Ortadoğu Araştırmaları.
  • Aktaş, A. (2024). Kırgızistan’da Yayınlanan Türk Dizilerinin Yumuşak Güç Ekseninde Değerlendirilmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 550-559.
  • Arbatlı, M. S. and Kurar, İ. (2015). Türk dizilerinin kazak-türk kültürel etkileşimine ve Türkçenin yaygınlaşmasına etkisi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 (2), 31-48.
  • Arslan, Ş. (2022). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç Oluşturmada Türk Dizileri. Eğitim Yayınevi.
  • Askanova, K., Askarkyzy, A., Balgimbayeva, A., and Temirshotova, G. (2021). The impact of TV series on the image of a tourist destination. School of Liberal Arts.
  • Aslan, P. (2019). Uluslararası iletişim ve popüler kültür üzerine: Latin Amerika’daki Türk televizyon dizileri üzerinden bir araştırma. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 57, 25-50.
  • Ateşoğlu, İ. and Andaç, A. (2015). Yumuşak güç pazarlanması kapsamında Türk Tv dizilerinin uluslararası pazarlanması. 20. Ulusal pazarlama kongresi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Avcıoğlu, V. S. (2018). Tüketim kültürü ve sosyal medya bağlamında Türkiye’de televizyon dizileri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Avon, A. (2006). Watching films, learning language, experiencing culture: An account of deaf culture through history and popular films. The Journal of Popular Culture, 39(2), 185-204.
  • Aydemir, E. (2016). Dış politikada yumuşak güç ve medya. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.
  • Balaban, A. (2015). The Impacts Of Turkish Tv Serials Broadcasted In Albania On Albanian And Turkish Relations. European Journal Of Social Sciences Education And Research. 2(4). 467-489.
  • Ballı, F., Özer Ballı H. and Cebeci, K. (2013) Impacts of exported Turkish soap operas and visa-free entry on inbound tourism to Turkey. Tourism Management. 37, 186-192.
  • Barkınay, H. G. (2019). Yabancı öğrencilerin Türkiye imajını algılamalarında Türk dizi ve filmlerinin etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.
  • Başgöze, P., and Kazancı, Ş. (2014). Ürün Yerleştirme Ve Reklama İlişkin Tutumların Satın Alma Eğilimi Ve Marka İmajı Üzerine Etkileri. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 29-54.
  • Benrazek, Y. (2022). Modern Türk Dizilerinin, Yumuşak Güç Olarak Cezayir Toplumu Üzerindeki Etkileri: Analitik Çalışma. Doktora Tezi. İstabul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bignell, J. and Fickers, A. (2008). A european television history. Oxford: Wiley-Blackwell.
  • Boisvert, S. (2020). ‘Queering’TV, One Character At A Time: How Audiences Respond To Gender-Diverse TV Series On Social Media Platforms. Critical Studies in Television, 15(2), 183-201.
  • Bolelli, Ş. (2021). Türk Dizileri İspanya’da Beklentilerin Üzerine Çıktı. Anadolu Ajansı.https://www.aa.com.tr/tr/kultur-sanat/turk-dizileriispanyada-beklentilerin-uzerine-cikti/2137771 /: 02.10.2024
  • Bozlak, E. (2019). Tüketicinin Türk Dizilerinde Yer Alan Kurgusal Markalara Yönelik Tutumunu Etkileyen Faktörler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Branding Türkiye. (2019). Türkiye Dizi – Film İhracatında 2. Sırada. https://www.brandingturkiye.com/turkiye-dizi-film-ihracatinda-2-sirada/ /:02.08.2022
  • Buccianti, A. (2015). Dubbed Turkish soap operas conquering the Arab world: social liberation or cultural alienation?. Egypt: Arab Media and Society.
  • Businessdiplomacy. (2020). Turkish Tv Series Export Race To The Top. https://businessdiplomacy.net/turkish-tv-series-export-race-to-the-top/ : 02.08.2022
  • Businesssdipolomacy. (2021). Türk Dizi İhracatı, Liderliğe Oynuyor. https://businessdiplomacy.net/tr/tu%CC%88rk-dizi-i%CC%87hracati-liderlig%CC%86e-oynuyor/ : 01.11.2024
  • Büyükköşdere, Ş. (2018, 12 Ağustos). Ortadoğu’dan Avrupa’ya 100 ülkeye dizi ihracatı. Akşam Gazetesi. 16 Mart 2023 tarihinde https://www.aksam.com.tr/roportaj/ortadogudan-avrupaya-100-ulkeye-dizi-dizi-ihracat/haber-763542 / :03.08.2023
  • Cengiz, M. F. (2020). Fas’ta Yayınlanan Türk Dizilerinin Türkiye İmajı Üzerine Etkileri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Cereci, S. (2014). Türk Televizyon Dizilerinin Küresel Başarısı: Evrensel İnsan Yaklaşımı. The Journal Of Academic Social Science Studies(JASSS), 2 (28), 1-12.
  • Contu, G., and Pau, S. (2022). The impact of TV series on tourism performance: the case of Game of Thrones. Empirical Economics, 63(6), 3313-3341.
  • Çapık, E., and Dulupçu, M. A. (2023). Türkiye’nin Tanıtımında Türk Dizilerinin Bölgesel Başarısı. Coğrafya, Planlama Ve Turizm Stüdyoları, 3(2), 158-175.
  • Çetin, T. (2010). Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras Ve Turizm Algısı. Millî Folklor, 22 (87), 181-190.
  • Çınar Şahin, İ. and Acar, Y. (2021). Televizyon Dizilerinin Yerel Ekonomik Etkileri Diriliş Ertuğrul Dizisi Örneği. Ankara: Iksad Publications.
  • Çiftçi, B., Şahinalp, M. S. and Günal, V. (2017). Dizi turizmi̇ bağlamında Karagül televizyon dizisinin Eski Halfeti’yi̇ ziyaret kararları üzerindeki etkisi. Kesit Akademi Dergisi, 3 (9), 271–284.
  • Danacı, T. and Nacar, R. (2016). Uluslararası Pazarlama Açısından Türk Dizileri. International Congress on Economics and Business Conference Paper. https://www.researchgate.net/publication/308994190_Uluslararasi_Pazarlama_Acisindan_Turk_Dizileri
  • Deloitte Türkiye, (2014). Dünyanın En Renkli Ekranı Türkiye'de Dizi Sektörü. İstanbul: Deloitte Türkiye.
  • Deniz, Ç. (2010). Gümüş dizisinin Arap kamuoyuna etkileri bir sosyal medya incelemesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 50-67.
  • Deniz, E. (2019). Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medya Kullanımının İzleyici Sayısına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dinçer, O. B. and Kutlay, M. (2012). Türkiye'nin Ortadoğu'daki Güç Kapasitesi: Mümkünün Sınırları. Uşak: International Strategic Research Organization.
  • Doğanay, M. M. and Aktaş, M. K. (2021). Türkiye’de Televizyon Dizisi Sektörü. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 16 (56), 852-878.
  • Dorce, A. (2014). Latin American televovelas: affect, citizenship and interculturality. M. Alvarado, M. Buonanno, H. Gray, ve T. Miller (Der.), The sage handbook of television studies.. California: Sage Publication. 245-268
  • Economist. (2024). The Third-Largest Exporter Of Television is Not Who You Might Expect. https://www.economist.com/culture/2024/02/15/the-third-largest-exporter-of-television-is-not-who-you-might-expect /: 05.11.2024
  • Erdoğan, Z. and Akın, M. (2023). Pazarlama Stratejisi Ve Uygulamalarına Güncel Bir Yaklaşım: Nöropazarlama. (Ed. Sabiha Kılıç and Eyyüp ensari Şahin). Güncel İşletme Yönetimi Yaklaşımları: Teori ve Uygulamalar.Gazi Kitapevi.Ankara. 43-71.
  • Ertz, M., Sarigöllü, E., Karakas, F. and Chehab, O. (2021). Impact Of TV Dramas On Consumers' Travel, Shopping And Purchase İntentions. Journal Of Consumer Behaviour, 20(3), 655-669. Geography Education, (39), 189-202.
  • Gesa, F., and Miralpeix, I. (2022). Effects of watching subtitled TV Series On Foreign Language Vocabulary Learning: Does Learners' Proficiency Level Matter?. In Foreign language learning in the digital age (pp. 159-173). Routledge.
  • Globalagency. (2019). Türk Dizileri ve Film İhracatı Abd Ticaret Odası'nda Ödül Aldı. Https://www.Theglobalagency.Tv/Turkish-Series-And-Film-Exports-Win-An-Award-At-The-U-S-Chamber-Of-Commerce /: 02.08.2022
  • Gosco-Hernandez, M., and Torres-Coronas, T. (2009). Information Communication Technologies and City Marketing. Information Science Reference., (1.Ed.), Information Science Reference, New York.
  • Gümüş, N., Zhaxyglova, G., and Mirzabekova, M. (2017). Using Turkish Soap Operas (TV Series) As a Marketing Communication Tool: A Research on Turkish Soap Operas in Kazakhstan. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(27), 390-407.
  • Güngör, Ş. and Uysal, A. (2019). Film Turizmi: Popüler Kültür Aracı Olarak Film Ve Dizilerin
  • Gürbüz, S. and Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe-Yöntem-Analiz. 3. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hancığaz, E. (2021). Türk Dizilerinin Türkiye Ve Türk Algısının Oluşumundaki Rolü: Bosna Hersek, Ürdün Ve Kırgızistan Örnekleri. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hofstede, G. (2002). What is Culture. http://www.changeminds.org/explanations/culture/what_is_culture.htm, Erişim Tarihi: 11.01.2023
  • Hua, Y., Jittithavorn, C., Lee, T. J., and Chen, X. (2021). Contribution Of TV Dramas And Movies İn Strengthening Sustainable Tourism. Sustainability, 13(22).1-14.
  • Hudson, S. and Ritchie, J. R. B. (2006). Promoting Destinations via Film Tourism: An Empirical Identification Of Supporting Marketing Activities. Journal of Travel Research, 44, 387-396.
  • Jaarneh, O. M. (2023). Yumuşak Güç Olarak Türk Tarihi Dizileri Vaka Araştırması:" Diriliş Ertuğrul ve Kuruluş Osman" Dizilerinin Filistin Toplumu Üzerindeki Etkisi.
  • Kakkar, A., and Nayak, K. (2019). Analysis Of Product Placement İn Web Series And İts İnfluence On Consumer Buying Behavior. Global Journal of Management And Business Research, 19(3), 21-27.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2018). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) Görsel Hizmetler Sektörünün Geliştirilmesi. Ankara.
  • Kanellopoulou, C., Kermanidis, K. L., and Giannakoulopoulos, A. (2019). The Dual-Coding And Multimedia Learning Theories: Film Subtitles As A Vocabulary Teaching Tool. Education Sciences, 9(3), 210.
  • Kantarcı K., Basaran M. A. and Özyurt P. M. (2015). The Effect Of Turkish Tv Series On Inbound Tourism Of Turkey: A Case Of Saudi Arabia And Bulgaria. Challenges İn Business And Economics: Growth, Competitiveness And Innovations. International Scientific Conference Faculty of Economics. 23 (1), 209-2219.
  • Karabıyık, N. (2013). Kültür pazarlaması: İstanbul’daki Kültür Miraslarının Algılanan Hizmet Kalitesinin Destinasyon İmaj Türlerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Kim, S. S., Agrusa, J., Lee, H. and Chon, K. (2007). Effects of Korean television dramas on the flow of Japanese tourists, Tourism Management, 28(5), 1340-1353.
  • Kuriş, A. S. (2019). Dizi Karakterlerinin Reklamlarda Kullanımı ve Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Türk Dizileri Üzerine Bir Araştırma (Master's Thesis,İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi).
  • Kurt, G. (2011). Televizyon Dizilerinin İletişimsel Ve Dilbilimsel İşlevleri. Folklor/Edebiyat Dergisi, 17 (65), 187-195.
  • Kuşçu Özbudak, S. (2022). Turkish Series on the Digital Platform and Implications for Audiovisual Translation Research. New Trends in Social, Humanities and Administrative Sciences, Sönmez, Sinan, Editör, Duvar Publishing, İzmir. 457-470.
  • Kuyucu, M. (2013). Radyonun Müzik Kutusuna Dönüşümü: Radyo Program Türleri Ve Tercih Edilirlik Oranları. E-Journal of New World Sciences Academy, 8 (4), 372-400.
  • La Pastina, A. C., Rego, C. M. and Straubhaar, J. D. (2003). The Centrality Of Telenovelas İn Latin America’s Everyday Life: Past Tendencies, Current Knowledge, And Future Research. Global Media Journal, 2 (2), 1-15.
  • Liang, A. R. D., Hsiao, T. Y., and Cheng, C. H. (2015). The Effects Of Product Placement And Television Drama Types On The Consumer Responses Of College Students. Asia Pacific Journal Of Tourism Research, 20(11), 1212-1233.
  • Lopes, S. D. F. (2011). Destination Image: Origins, Developments And Implications. PASOS. Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 9(2), 305-315.
  • Malik, Q. U. A., Haq, A., and Mukhtar, S. (2019). Cultural Proximity And Transnational Drama: Popularity Of Turkish TV Content In Pakistan. Journal of Media Studies, 34(1).
  • Matar, A. (2017). Tourist Destination Marketing: The Influence Of Turkish Drama On Arab Tourists (Doctoral Dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeģehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Ana Bilim Dalı, İstanbul. Https://Tez. Yok. Gov. Tr/(Tez No. 473327)).
  • Mediacat. (04.05.2018). Türk Dizilerinin Yüzde 75’i İhraç Ediliyor. https://mediacat.com/turk-dizilerinin-yuzde-75i-ihrac-ediliyor /: 02.08.2022
  • Miller, J. C., and Pitaluga, P. (2001). Cultural Marketing And Archaeology: The Case Of Brazil. Journal Of Nonprofit & Public Sector Marketing, 8(4), 63-74.
  • Min, J., Zang, Q., and Liu, Y. (2015, April). The İnfluence Of Social Media Engagement On TV Program Ratings. In 2015 Systems And İnformation Engineering Design Symposium (pp. 283-288). IEEE.
  • Mucuk, İ. (2017). Pazarlama İlkeleri. 21. Basım. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mutlu, E. (2008). Televizyonu anlamak. Ankara: Ayraç Kitap Ev.
  • Nastoksi, N. (2021). Socio-Cultural Effects Of Turkish Tv Series On Macedonian Society: The Cases Of “Muhteşem Yüzyıl” And “Paramparça”. Phd Thesis. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Navarrete, N.A. (2020). Role Of Televısıon Broadcasting In The Construction Of Image: Image Of Turkey In Colombia Due To The Turkish Tv Series (Master Thesis, Marmara Unıversity Social Sciences Institute Department Of Journalism General Journalism, İstanbul). Nevşehir İli Turizm Faaliyetlerine Etkisi. Lnternational Journal Of Geography And
  • Nuroğlu, E. (2013). Dizi Turizmi: Orta Doğu Ve Balkanlar’dan Gelen Turistlerin Türkiye’yi Ziyaret Kararında Türk Dizileri Ne Kadar Etkili?. 5. Uluslararası İstanbul İktisatçılar Zirvesi, 1-17.
  • Ökmen, Y. E. (2023). Exported Turkish Television Series And Representation. Economics Business And Organization Research, 5(1), 48-64.
  • Ökmen, Y. E. and Göksu, O. (2019). Kültürel Diplomasi Bağlamında Türk Dizilerinin İhracatı ve Kültür Aktarımına Katkısı: ‘Dirili Ertuğrul’ Örneği. O. Göksu (Der.), Kamu diplomasisinde yeni yönelimler içinde (247-291). Konya: Litertaütk Academia.
  • Öneren, M. (2013). İmaj yönetimi ve Tv Dizi Seyircileri Üzerindeki Etkileri. Karamanoğlu Mehmet Bey Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (24), 75-85.
  • Özarslan, K. (2020). Ülke Markalaması Bağlamında Uluslararası Basında Türk Dizileri Ve Türkiye İmajı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 215-238.
  • Özbay, Ö. (2008). Çapraz Tablo Analizi Nasil Yapilir?: Pratik Bir Açiklama. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), (9), 459-470.
  • Özcan, C. C. (2016). Turizmin Ekonomi Politiği. Çanakkale: Paradigma Akademi.
  • Özdemir Güzel, S. and Aktaş, G. (2016). Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27 (1), 111 – 124.
  • Özdemir, C. (2018, 15 Mart). Türk Dizileri Dünyada Neden Bu Kadar İlgi Gördü?. CNN Türk. 16 Mart 2023 Tarihinde Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Mks7hnıfhm8 Adresinden Erişildi.
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan & İnsan Dergisi, 26, 115-138.
  • Özgökbel Bilis, P., Bilis, A. E. and Sydygalieva, M. (2018). Türkiye-Türk Cumhuriyetleri Kültürel İlişkilerinde Televizyon Dizileri Faktörü: Kırgızistan Örneği. Manas Journal Of Social Studies. 7 (1), 403-425.
  • Öztürk, M. and Atik A. (2016). Ulusal Pazardan Küresel Pazarlara Uzanan Süreçte Türk Dizilerinin Gelişimi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2), 66-82.
  • Panjeta, L. (2013). The Changing Soaps And Telenovela Genre: Turkish Series Impact. Epiphany Journal Of Transdisciplinary Studies, 7 (1), 137-168.
  • Parrot Analytics. (2024). Turkey’s Export Of TV Shows Also Fuels Tourism. Https://Www.Parrotanalytics.Com/Press/Turkeys-Export-Of-Tv-Shows-Also-Fuels-Tourism/ /: 08.11.2024
  • Pothou, E. (2020). Why So Successful? An Audience Research On The Turkish TV Series İn Greece. VIEW Journal Of European Television History And Culture, 9(17), 62-78.
  • Qu, Z., Yang, N., and Zhang, J. (2024). A Compendium Of Research On The Impact Of Product Placement On Consumer Buying Behaviour. Highlights İn Business, Economics And Management, 27, 226-232.
  • Reis, A. (2013). The Analysis Of Turkish Match-Making Tv Programs Among Turkish Cypriot Audience. (Unpublished Master Thesis). Eastern Mediterranean University, North Cyprus.
  • Saltık, I. A., Coşar, Y. and Kozak M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Prof. Dr. Hasan Işın Dener Özel Sayısı, 21 (1), 41-50.
  • Savaş, G. (2004). ‘Kitle İletişim Araçlarına Eleştirel Bir Yaklaşım. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), Sayı. 1-5.
  • Sejfula, M. (2019). Kültürün Küresel Karşı-Akışına Örnek Olarak Türk Dizileri Ve Türk Dizilerinin Makedonya’daki Üniversite Öğrencileri Tarafından Alımlanması (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi. İstanbul.
  • Soni, S. (2020). Factors contributing to the success of a show/series. The Entrepreneurial Diary. https://medium.com/theentrepreneurial-diary/factors-contributing-to-the-success-of-a-show-series-73ad594c2953./: 21.08.2024
  • Şahbaz, R. P. and Kılıçlar, A. (2009). Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 31–52.
  • Şentürk, R. (2018). Türk Televizyon Dizileri Efsanesi ve Gerçekler. Y. Göksun (Der.), Televizyon Dizilerinin Keşfi: İçerik, Anlam ve İşlevleri İçinde (11-38). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Şentürk, R., Sivas Gülçur, A. and Eken, İ. (2017). Türkiye’de Film Endüstrisi. İstabul Ticaret Odası/ İstanbul Düşünce Akademisi.
  • Temina, A. (2019). Cezayir’de İzlenen Türk Dizilerinin Türkiye Algısına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tognozzi, E. (2010). Teaching And Evaluating Language And Culture Through Film. Italica, 69-91.
  • Toksarı, M. and İnal, M.E. (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü. İdeal Kültür & Yayıncılık. İstanbul.
  • Truong, L. B., and Tran, L. T. (2014). Students' İntercultural Development Through Language Learning İn Vietnamese Tertiary Education: A Case Study On The Use Of Film As An İnnovative Approach. Language And Intercultural Communication, 14(2), 207-225.
  • Wells, L. T. and Wint, A.G. (2004). Marketing A Country. Foreign Investment Advisory Service: Washington. ISBN 0-8213-4659-8
  • White, D., and Korotayev, A. (2004). Statistical Analysis Of Cross-Tabs. Anthrosciences. Org.
  • Yazar, F. (2020). Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Türk Dizi Sektörünün Değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (3), 530-541.
  • Yeşil, B. (2015). Transnationalization Of Turkish Dramas: Exploring The Convergence Of Local And Global Market İmperatives. Global Media And Communication, 11 (1), 43-60.
  • Yüncüoğlu, B. (2019). Dijital Platformların Pazarlanmasında Sosyal Medya Stratejileri: Netflıx Türkiye Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Zhan, Y. (2023). Research On The Marketing Strategy Of Chinese Television Dramas In The Digital Era. Highlights İn Business, Economics And Management, 23, 149-156.

A Study on Foreign Viewers' Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 16, 95 - 121, 30.12.2024
https://doi.org/10.31006/gipad.1591316

Öz

Television and digital series reflect the cultural, social, political, and economic dynamics of the societies in which they are produced. They provide international audiences with the opportunity to explore foreign cultures while contributing to national interests like promoting tourism, enhancing the country’s image, influencing consumer behavior, and encouraging language learning. This study examines foreign audiences’ perspectives on Turkish series, evaluating factors such as content quality, language learning, travel motivation, and purchasing behaviors. Findings show that the depiction of locations and cultural elements in Turkish series motivates viewers to visit Türkiye. High-quality casts, romantic themes, and engaging storylines contribute to the perception of Turkish series as high-quality productions. Social media interactions positively influence viewing behaviors by encouraging recommendations and episode discovery, with some viewers expressing a desire to purchase featured products.

Kaynakça

  • Akşen, D. (2016). Arap Coğrafyasında Türk Dizileri ve İzlenme Nedenleri. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslarası İlişkiler Anabilim Dalı Ortadoğu Araştırmaları.
  • Aktaş, A. (2024). Kırgızistan’da Yayınlanan Türk Dizilerinin Yumuşak Güç Ekseninde Değerlendirilmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 550-559.
  • Arbatlı, M. S. and Kurar, İ. (2015). Türk dizilerinin kazak-türk kültürel etkileşimine ve Türkçenin yaygınlaşmasına etkisi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 (2), 31-48.
  • Arslan, Ş. (2022). Kamu Diplomasisi ve Yumuşak Güç Oluşturmada Türk Dizileri. Eğitim Yayınevi.
  • Askanova, K., Askarkyzy, A., Balgimbayeva, A., and Temirshotova, G. (2021). The impact of TV series on the image of a tourist destination. School of Liberal Arts.
  • Aslan, P. (2019). Uluslararası iletişim ve popüler kültür üzerine: Latin Amerika’daki Türk televizyon dizileri üzerinden bir araştırma. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 57, 25-50.
  • Ateşoğlu, İ. and Andaç, A. (2015). Yumuşak güç pazarlanması kapsamında Türk Tv dizilerinin uluslararası pazarlanması. 20. Ulusal pazarlama kongresi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Avcıoğlu, V. S. (2018). Tüketim kültürü ve sosyal medya bağlamında Türkiye’de televizyon dizileri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Avon, A. (2006). Watching films, learning language, experiencing culture: An account of deaf culture through history and popular films. The Journal of Popular Culture, 39(2), 185-204.
  • Aydemir, E. (2016). Dış politikada yumuşak güç ve medya. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık.
  • Balaban, A. (2015). The Impacts Of Turkish Tv Serials Broadcasted In Albania On Albanian And Turkish Relations. European Journal Of Social Sciences Education And Research. 2(4). 467-489.
  • Ballı, F., Özer Ballı H. and Cebeci, K. (2013) Impacts of exported Turkish soap operas and visa-free entry on inbound tourism to Turkey. Tourism Management. 37, 186-192.
  • Barkınay, H. G. (2019). Yabancı öğrencilerin Türkiye imajını algılamalarında Türk dizi ve filmlerinin etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara.
  • Başgöze, P., and Kazancı, Ş. (2014). Ürün Yerleştirme Ve Reklama İlişkin Tutumların Satın Alma Eğilimi Ve Marka İmajı Üzerine Etkileri. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 29-54.
  • Benrazek, Y. (2022). Modern Türk Dizilerinin, Yumuşak Güç Olarak Cezayir Toplumu Üzerindeki Etkileri: Analitik Çalışma. Doktora Tezi. İstabul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bignell, J. and Fickers, A. (2008). A european television history. Oxford: Wiley-Blackwell.
  • Boisvert, S. (2020). ‘Queering’TV, One Character At A Time: How Audiences Respond To Gender-Diverse TV Series On Social Media Platforms. Critical Studies in Television, 15(2), 183-201.
  • Bolelli, Ş. (2021). Türk Dizileri İspanya’da Beklentilerin Üzerine Çıktı. Anadolu Ajansı.https://www.aa.com.tr/tr/kultur-sanat/turk-dizileriispanyada-beklentilerin-uzerine-cikti/2137771 /: 02.10.2024
  • Bozlak, E. (2019). Tüketicinin Türk Dizilerinde Yer Alan Kurgusal Markalara Yönelik Tutumunu Etkileyen Faktörler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Branding Türkiye. (2019). Türkiye Dizi – Film İhracatında 2. Sırada. https://www.brandingturkiye.com/turkiye-dizi-film-ihracatinda-2-sirada/ /:02.08.2022
  • Buccianti, A. (2015). Dubbed Turkish soap operas conquering the Arab world: social liberation or cultural alienation?. Egypt: Arab Media and Society.
  • Businessdiplomacy. (2020). Turkish Tv Series Export Race To The Top. https://businessdiplomacy.net/turkish-tv-series-export-race-to-the-top/ : 02.08.2022
  • Businesssdipolomacy. (2021). Türk Dizi İhracatı, Liderliğe Oynuyor. https://businessdiplomacy.net/tr/tu%CC%88rk-dizi-i%CC%87hracati-liderlig%CC%86e-oynuyor/ : 01.11.2024
  • Büyükköşdere, Ş. (2018, 12 Ağustos). Ortadoğu’dan Avrupa’ya 100 ülkeye dizi ihracatı. Akşam Gazetesi. 16 Mart 2023 tarihinde https://www.aksam.com.tr/roportaj/ortadogudan-avrupaya-100-ulkeye-dizi-dizi-ihracat/haber-763542 / :03.08.2023
  • Cengiz, M. F. (2020). Fas’ta Yayınlanan Türk Dizilerinin Türkiye İmajı Üzerine Etkileri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Cereci, S. (2014). Türk Televizyon Dizilerinin Küresel Başarısı: Evrensel İnsan Yaklaşımı. The Journal Of Academic Social Science Studies(JASSS), 2 (28), 1-12.
  • Contu, G., and Pau, S. (2022). The impact of TV series on tourism performance: the case of Game of Thrones. Empirical Economics, 63(6), 3313-3341.
  • Çapık, E., and Dulupçu, M. A. (2023). Türkiye’nin Tanıtımında Türk Dizilerinin Bölgesel Başarısı. Coğrafya, Planlama Ve Turizm Stüdyoları, 3(2), 158-175.
  • Çetin, T. (2010). Cumalıkızık Köyünde Kültürel Miras Ve Turizm Algısı. Millî Folklor, 22 (87), 181-190.
  • Çınar Şahin, İ. and Acar, Y. (2021). Televizyon Dizilerinin Yerel Ekonomik Etkileri Diriliş Ertuğrul Dizisi Örneği. Ankara: Iksad Publications.
  • Çiftçi, B., Şahinalp, M. S. and Günal, V. (2017). Dizi turizmi̇ bağlamında Karagül televizyon dizisinin Eski Halfeti’yi̇ ziyaret kararları üzerindeki etkisi. Kesit Akademi Dergisi, 3 (9), 271–284.
  • Danacı, T. and Nacar, R. (2016). Uluslararası Pazarlama Açısından Türk Dizileri. International Congress on Economics and Business Conference Paper. https://www.researchgate.net/publication/308994190_Uluslararasi_Pazarlama_Acisindan_Turk_Dizileri
  • Deloitte Türkiye, (2014). Dünyanın En Renkli Ekranı Türkiye'de Dizi Sektörü. İstanbul: Deloitte Türkiye.
  • Deniz, Ç. (2010). Gümüş dizisinin Arap kamuoyuna etkileri bir sosyal medya incelemesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (1), 50-67.
  • Deniz, E. (2019). Sinema Filmlerinin Pazarlanmasında Sosyal Medya Kullanımının İzleyici Sayısına Etkileri. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dinçer, O. B. and Kutlay, M. (2012). Türkiye'nin Ortadoğu'daki Güç Kapasitesi: Mümkünün Sınırları. Uşak: International Strategic Research Organization.
  • Doğanay, M. M. and Aktaş, M. K. (2021). Türkiye’de Televizyon Dizisi Sektörü. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 16 (56), 852-878.
  • Dorce, A. (2014). Latin American televovelas: affect, citizenship and interculturality. M. Alvarado, M. Buonanno, H. Gray, ve T. Miller (Der.), The sage handbook of television studies.. California: Sage Publication. 245-268
  • Economist. (2024). The Third-Largest Exporter Of Television is Not Who You Might Expect. https://www.economist.com/culture/2024/02/15/the-third-largest-exporter-of-television-is-not-who-you-might-expect /: 05.11.2024
  • Erdoğan, Z. and Akın, M. (2023). Pazarlama Stratejisi Ve Uygulamalarına Güncel Bir Yaklaşım: Nöropazarlama. (Ed. Sabiha Kılıç and Eyyüp ensari Şahin). Güncel İşletme Yönetimi Yaklaşımları: Teori ve Uygulamalar.Gazi Kitapevi.Ankara. 43-71.
  • Ertz, M., Sarigöllü, E., Karakas, F. and Chehab, O. (2021). Impact Of TV Dramas On Consumers' Travel, Shopping And Purchase İntentions. Journal Of Consumer Behaviour, 20(3), 655-669. Geography Education, (39), 189-202.
  • Gesa, F., and Miralpeix, I. (2022). Effects of watching subtitled TV Series On Foreign Language Vocabulary Learning: Does Learners' Proficiency Level Matter?. In Foreign language learning in the digital age (pp. 159-173). Routledge.
  • Globalagency. (2019). Türk Dizileri ve Film İhracatı Abd Ticaret Odası'nda Ödül Aldı. Https://www.Theglobalagency.Tv/Turkish-Series-And-Film-Exports-Win-An-Award-At-The-U-S-Chamber-Of-Commerce /: 02.08.2022
  • Gosco-Hernandez, M., and Torres-Coronas, T. (2009). Information Communication Technologies and City Marketing. Information Science Reference., (1.Ed.), Information Science Reference, New York.
  • Gümüş, N., Zhaxyglova, G., and Mirzabekova, M. (2017). Using Turkish Soap Operas (TV Series) As a Marketing Communication Tool: A Research on Turkish Soap Operas in Kazakhstan. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(27), 390-407.
  • Güngör, Ş. and Uysal, A. (2019). Film Turizmi: Popüler Kültür Aracı Olarak Film Ve Dizilerin
  • Gürbüz, S. and Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe-Yöntem-Analiz. 3. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Hancığaz, E. (2021). Türk Dizilerinin Türkiye Ve Türk Algısının Oluşumundaki Rolü: Bosna Hersek, Ürdün Ve Kırgızistan Örnekleri. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hofstede, G. (2002). What is Culture. http://www.changeminds.org/explanations/culture/what_is_culture.htm, Erişim Tarihi: 11.01.2023
  • Hua, Y., Jittithavorn, C., Lee, T. J., and Chen, X. (2021). Contribution Of TV Dramas And Movies İn Strengthening Sustainable Tourism. Sustainability, 13(22).1-14.
  • Hudson, S. and Ritchie, J. R. B. (2006). Promoting Destinations via Film Tourism: An Empirical Identification Of Supporting Marketing Activities. Journal of Travel Research, 44, 387-396.
  • Jaarneh, O. M. (2023). Yumuşak Güç Olarak Türk Tarihi Dizileri Vaka Araştırması:" Diriliş Ertuğrul ve Kuruluş Osman" Dizilerinin Filistin Toplumu Üzerindeki Etkisi.
  • Kakkar, A., and Nayak, K. (2019). Analysis Of Product Placement İn Web Series And İts İnfluence On Consumer Buying Behavior. Global Journal of Management And Business Research, 19(3), 21-27.
  • Kalkınma Bakanlığı. (2018). On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) Görsel Hizmetler Sektörünün Geliştirilmesi. Ankara.
  • Kanellopoulou, C., Kermanidis, K. L., and Giannakoulopoulos, A. (2019). The Dual-Coding And Multimedia Learning Theories: Film Subtitles As A Vocabulary Teaching Tool. Education Sciences, 9(3), 210.
  • Kantarcı K., Basaran M. A. and Özyurt P. M. (2015). The Effect Of Turkish Tv Series On Inbound Tourism Of Turkey: A Case Of Saudi Arabia And Bulgaria. Challenges İn Business And Economics: Growth, Competitiveness And Innovations. International Scientific Conference Faculty of Economics. 23 (1), 209-2219.
  • Karabıyık, N. (2013). Kültür pazarlaması: İstanbul’daki Kültür Miraslarının Algılanan Hizmet Kalitesinin Destinasyon İmaj Türlerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • Kim, S. S., Agrusa, J., Lee, H. and Chon, K. (2007). Effects of Korean television dramas on the flow of Japanese tourists, Tourism Management, 28(5), 1340-1353.
  • Kuriş, A. S. (2019). Dizi Karakterlerinin Reklamlarda Kullanımı ve Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Türk Dizileri Üzerine Bir Araştırma (Master's Thesis,İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi).
  • Kurt, G. (2011). Televizyon Dizilerinin İletişimsel Ve Dilbilimsel İşlevleri. Folklor/Edebiyat Dergisi, 17 (65), 187-195.
  • Kuşçu Özbudak, S. (2022). Turkish Series on the Digital Platform and Implications for Audiovisual Translation Research. New Trends in Social, Humanities and Administrative Sciences, Sönmez, Sinan, Editör, Duvar Publishing, İzmir. 457-470.
  • Kuyucu, M. (2013). Radyonun Müzik Kutusuna Dönüşümü: Radyo Program Türleri Ve Tercih Edilirlik Oranları. E-Journal of New World Sciences Academy, 8 (4), 372-400.
  • La Pastina, A. C., Rego, C. M. and Straubhaar, J. D. (2003). The Centrality Of Telenovelas İn Latin America’s Everyday Life: Past Tendencies, Current Knowledge, And Future Research. Global Media Journal, 2 (2), 1-15.
  • Liang, A. R. D., Hsiao, T. Y., and Cheng, C. H. (2015). The Effects Of Product Placement And Television Drama Types On The Consumer Responses Of College Students. Asia Pacific Journal Of Tourism Research, 20(11), 1212-1233.
  • Lopes, S. D. F. (2011). Destination Image: Origins, Developments And Implications. PASOS. Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 9(2), 305-315.
  • Malik, Q. U. A., Haq, A., and Mukhtar, S. (2019). Cultural Proximity And Transnational Drama: Popularity Of Turkish TV Content In Pakistan. Journal of Media Studies, 34(1).
  • Matar, A. (2017). Tourist Destination Marketing: The Influence Of Turkish Drama On Arab Tourists (Doctoral Dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeģehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama Ana Bilim Dalı, İstanbul. Https://Tez. Yok. Gov. Tr/(Tez No. 473327)).
  • Mediacat. (04.05.2018). Türk Dizilerinin Yüzde 75’i İhraç Ediliyor. https://mediacat.com/turk-dizilerinin-yuzde-75i-ihrac-ediliyor /: 02.08.2022
  • Miller, J. C., and Pitaluga, P. (2001). Cultural Marketing And Archaeology: The Case Of Brazil. Journal Of Nonprofit & Public Sector Marketing, 8(4), 63-74.
  • Min, J., Zang, Q., and Liu, Y. (2015, April). The İnfluence Of Social Media Engagement On TV Program Ratings. In 2015 Systems And İnformation Engineering Design Symposium (pp. 283-288). IEEE.
  • Mucuk, İ. (2017). Pazarlama İlkeleri. 21. Basım. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mutlu, E. (2008). Televizyonu anlamak. Ankara: Ayraç Kitap Ev.
  • Nastoksi, N. (2021). Socio-Cultural Effects Of Turkish Tv Series On Macedonian Society: The Cases Of “Muhteşem Yüzyıl” And “Paramparça”. Phd Thesis. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Navarrete, N.A. (2020). Role Of Televısıon Broadcasting In The Construction Of Image: Image Of Turkey In Colombia Due To The Turkish Tv Series (Master Thesis, Marmara Unıversity Social Sciences Institute Department Of Journalism General Journalism, İstanbul). Nevşehir İli Turizm Faaliyetlerine Etkisi. Lnternational Journal Of Geography And
  • Nuroğlu, E. (2013). Dizi Turizmi: Orta Doğu Ve Balkanlar’dan Gelen Turistlerin Türkiye’yi Ziyaret Kararında Türk Dizileri Ne Kadar Etkili?. 5. Uluslararası İstanbul İktisatçılar Zirvesi, 1-17.
  • Ökmen, Y. E. (2023). Exported Turkish Television Series And Representation. Economics Business And Organization Research, 5(1), 48-64.
  • Ökmen, Y. E. and Göksu, O. (2019). Kültürel Diplomasi Bağlamında Türk Dizilerinin İhracatı ve Kültür Aktarımına Katkısı: ‘Dirili Ertuğrul’ Örneği. O. Göksu (Der.), Kamu diplomasisinde yeni yönelimler içinde (247-291). Konya: Litertaütk Academia.
  • Öneren, M. (2013). İmaj yönetimi ve Tv Dizi Seyircileri Üzerindeki Etkileri. Karamanoğlu Mehmet Bey Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (24), 75-85.
  • Özarslan, K. (2020). Ülke Markalaması Bağlamında Uluslararası Basında Türk Dizileri Ve Türkiye İmajı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1), 215-238.
  • Özbay, Ö. (2008). Çapraz Tablo Analizi Nasil Yapilir?: Pratik Bir Açiklama. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), (9), 459-470.
  • Özcan, C. C. (2016). Turizmin Ekonomi Politiği. Çanakkale: Paradigma Akademi.
  • Özdemir Güzel, S. and Aktaş, G. (2016). Türk Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Ve Seyahat Etme Eğilimine Etkisi: Atina Örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27 (1), 111 – 124.
  • Özdemir, C. (2018, 15 Mart). Türk Dizileri Dünyada Neden Bu Kadar İlgi Gördü?. CNN Türk. 16 Mart 2023 Tarihinde Https://Www.Youtube.Com/Watch?V=Mks7hnıfhm8 Adresinden Erişildi.
  • Özel, S. (2020). Talebe Bağlı Video Servisleri Çağında Netflix Etkisi. İnsan & İnsan Dergisi, 26, 115-138.
  • Özgökbel Bilis, P., Bilis, A. E. and Sydygalieva, M. (2018). Türkiye-Türk Cumhuriyetleri Kültürel İlişkilerinde Televizyon Dizileri Faktörü: Kırgızistan Örneği. Manas Journal Of Social Studies. 7 (1), 403-425.
  • Öztürk, M. and Atik A. (2016). Ulusal Pazardan Küresel Pazarlara Uzanan Süreçte Türk Dizilerinin Gelişimi. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 3(2), 66-82.
  • Panjeta, L. (2013). The Changing Soaps And Telenovela Genre: Turkish Series Impact. Epiphany Journal Of Transdisciplinary Studies, 7 (1), 137-168.
  • Parrot Analytics. (2024). Turkey’s Export Of TV Shows Also Fuels Tourism. Https://Www.Parrotanalytics.Com/Press/Turkeys-Export-Of-Tv-Shows-Also-Fuels-Tourism/ /: 08.11.2024
  • Pothou, E. (2020). Why So Successful? An Audience Research On The Turkish TV Series İn Greece. VIEW Journal Of European Television History And Culture, 9(17), 62-78.
  • Qu, Z., Yang, N., and Zhang, J. (2024). A Compendium Of Research On The Impact Of Product Placement On Consumer Buying Behaviour. Highlights İn Business, Economics And Management, 27, 226-232.
  • Reis, A. (2013). The Analysis Of Turkish Match-Making Tv Programs Among Turkish Cypriot Audience. (Unpublished Master Thesis). Eastern Mediterranean University, North Cyprus.
  • Saltık, I. A., Coşar, Y. and Kozak M. (2010). Televizyon Dizilerinin Destinasyon Pazarlaması Açısından Olası Sonuçları. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Prof. Dr. Hasan Işın Dener Özel Sayısı, 21 (1), 41-50.
  • Savaş, G. (2004). ‘Kitle İletişim Araçlarına Eleştirel Bir Yaklaşım. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1 (1), Sayı. 1-5.
  • Sejfula, M. (2019). Kültürün Küresel Karşı-Akışına Örnek Olarak Türk Dizileri Ve Türk Dizilerinin Makedonya’daki Üniversite Öğrencileri Tarafından Alımlanması (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi. İstanbul.
  • Soni, S. (2020). Factors contributing to the success of a show/series. The Entrepreneurial Diary. https://medium.com/theentrepreneurial-diary/factors-contributing-to-the-success-of-a-show-series-73ad594c2953./: 21.08.2024
  • Şahbaz, R. P. and Kılıçlar, A. (2009). Filmlerin ve Televizyon Dizilerinin Destinasyon İmajına Etkileri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 31–52.
  • Şentürk, R. (2018). Türk Televizyon Dizileri Efsanesi ve Gerçekler. Y. Göksun (Der.), Televizyon Dizilerinin Keşfi: İçerik, Anlam ve İşlevleri İçinde (11-38). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Şentürk, R., Sivas Gülçur, A. and Eken, İ. (2017). Türkiye’de Film Endüstrisi. İstabul Ticaret Odası/ İstanbul Düşünce Akademisi.
  • Temina, A. (2019). Cezayir’de İzlenen Türk Dizilerinin Türkiye Algısına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Tognozzi, E. (2010). Teaching And Evaluating Language And Culture Through Film. Italica, 69-91.
  • Toksarı, M. and İnal, M.E. (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Ölçümü. İdeal Kültür & Yayıncılık. İstanbul.
  • Truong, L. B., and Tran, L. T. (2014). Students' İntercultural Development Through Language Learning İn Vietnamese Tertiary Education: A Case Study On The Use Of Film As An İnnovative Approach. Language And Intercultural Communication, 14(2), 207-225.
  • Wells, L. T. and Wint, A.G. (2004). Marketing A Country. Foreign Investment Advisory Service: Washington. ISBN 0-8213-4659-8
  • White, D., and Korotayev, A. (2004). Statistical Analysis Of Cross-Tabs. Anthrosciences. Org.
  • Yazar, F. (2020). Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Türk Dizi Sektörünün Değerlendirilmesi. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (3), 530-541.
  • Yeşil, B. (2015). Transnationalization Of Turkish Dramas: Exploring The Convergence Of Local And Global Market İmperatives. Global Media And Communication, 11 (1), 43-60.
  • Yüncüoğlu, B. (2019). Dijital Platformların Pazarlanmasında Sosyal Medya Stratejileri: Netflıx Türkiye Örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Zhan, Y. (2023). Research On The Marketing Strategy Of Chinese Television Dramas In The Digital Era. Highlights İn Business, Economics And Management, 23, 149-156.
Toplam 108 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Pazarlama Yönetimi, Tüketici Davranışı
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeynep Erdoğan 0000-0003-1712-3114

Feyza Akdede Şahin 0000-0002-3781-7052

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 26 Kasım 2024
Kabul Tarihi 12 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Erdoğan, Z., & Akdede Şahin, F. (2024). A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(16), 95-121. https://doi.org/10.31006/gipad.1591316
AMA Erdoğan Z, Akdede Şahin F. A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series. GİPAD. Aralık 2024;8(16):95-121. doi:10.31006/gipad.1591316
Chicago Erdoğan, Zeynep, ve Feyza Akdede Şahin. “A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 8, sy. 16 (Aralık 2024): 95-121. https://doi.org/10.31006/gipad.1591316.
EndNote Erdoğan Z, Akdede Şahin F (01 Aralık 2024) A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 8 16 95–121.
IEEE Z. Erdoğan ve F. Akdede Şahin, “A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series”, GİPAD, c. 8, sy. 16, ss. 95–121, 2024, doi: 10.31006/gipad.1591316.
ISNAD Erdoğan, Zeynep - Akdede Şahin, Feyza. “A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 8/16 (Aralık 2024), 95-121. https://doi.org/10.31006/gipad.1591316.
JAMA Erdoğan Z, Akdede Şahin F. A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series. GİPAD. 2024;8:95–121.
MLA Erdoğan, Zeynep ve Feyza Akdede Şahin. “A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 16, 2024, ss. 95-121, doi:10.31006/gipad.1591316.
Vancouver Erdoğan Z, Akdede Şahin F. A Study on Foreign Viewers’ Perceptions of Turkish Series and the Marketing of Turkish Series. GİPAD. 2024;8(16):95-121.