Amaç: Araştırma Sağlık Yüksekokulu Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencilerinin kritik düşünme eğilimlerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir. Araştırmanın evrenini, bölüm henüz yeni açıldığından Mustafa Kemal Üniversitesi Hatay Sağlık Yüksekokulu 2013-2014 yılında sadece 1, 2 sınıfta eğitim gören 60 öğrenci oluşturmuştur. Örneklemi ise araştırmaya katılmayı kabul eden 52 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, kişisel bilgi formu ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ) uygulanarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde frekans, yüzde, t Test, tek yönlü varyans analizi ve Tukey testi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin eleştirel düşünme puan ortalaması 229.36±26.58 olup düşük düzeydedir. Öğrencilerin KEDEÖ alt ölçek puan ortalamalarından sadece analitiklik ve açık fikirlilik alt ölçekleri puan ortalaması orta düzeyde diğer boyutların puan ortalaması ise düşük düzeydedir. Araştırmada anne eğitim düzeyinin öğrencilerin eleştirel düşünme düzeyleri üzerine etkisi olduğu saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Sonuç olarak, bu araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri düşük düzeyde bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirme konularında yönlendirilmeleri önerilmiştir.
Objectives: The study was conducted to determine the Health School Rescue and Emergency Management students’ critical thinking levels.
Methods: The study is descriptive. Population of the study comprised 60 first and second, class Hatay health school students from Mustafa Kemal University in 2013-2014 academic year. And the sample included 52 students who agreed to participate in the study. Data was collected by performing the personal information form and California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI). Frequency, percentage, t test, One-Way variance analysis and Tukey test were used to evaulate the data.
Results: Findings that gained from the study show that Critical thinking score averages of students are 229.36±26.58 and this score averages are low level. Only analyticity and open-mindedness sub-scale from CCTDI sub-scale score averages of students are mid level and the mean score of other dimensions are low level. Study shows that mother education level have effect on critical thinking level of students (p<0.05).
Conclusion: As a result, students’ critical thinking disposition were generally found to be low level in this study. According to the results of the study it was suggested that the students should be directed towards developing critical thinking.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Orjinal Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 3 |