Aim: Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a
mental disorder with highly heterogeneous presentation and clinical appearance.
In recent years, children with Sluggish Cognitive Tempo (SCT), characterized by
a set of symptoms such as concentration problems, sleepy appearance, weakness
in social relations and day-dreaming, have begun to be mentioned. The aim of
the current study is to determine the clinical features of SCT accompanying
ADHD in Turkish children and adolescents by comparing the scores of scales that
fulfilled by their parents and teachers.
Materials and Methods:
The clinical features of SCT were determined by comparison of scores of
Child behavior checklist and Teacher report form of 55 children with ADHD and
55 children with ADHD and SCT in the ages of 6-17 years.
Results: SCT was more associated with ADHD-inattention
type and the ages of children with ADHD and SCT were significantly older than
the others. The scores of internalization and withdrawal subscales of children with ADHD and SCT were
significantly higher than those of the other group whereas the scores of
externalization and aggression subscale of these children were lower than the children
with ADHD.
Conclusion: The clinical features of SCT of Turkish children are
consistent with those of the other countries and SCT maybe can be defined as a
new cluster of symptoms with intercultural validity. However, the question
whether this is a subtype of ADHD or a distinct disorder is still a field that
needs to be investigated
Sonuç: YBT’ nun ülkemizdeki
klinik özellikleri, diğer ülkelerde yapılan araştırmalarla uyumlu olup, kültürler arası geçerliliği olan yeni bir
belirti kümesi olarak tanımlanabilir. Ancak halen bunun DEHB’nin bir alt tip mi
yoksa farklı bir bozukluk mu olduğu sorusu halen araştırılması gereken bir
alandır.
Bulgular: YBT
kliniğinin en sık DEHB-dikkat eksikliği alt tipiyle beraber olduğu ve bu
kliniğe sahip olan çocukların yaş ortalamalarının diğer grubu göre anlamlı
olarak yüksek olduğu belirlenmiştir. DEHB ve YBT tanısı olan çocukların içe
yönelim, içe dönüklük puanları diğer gruba göre daha yüksekten, dışa yönelim ve
saldırganlık puanlarını anlamlı olarak daha düşük olduğu saptanmıştır.
Gereç ve yöntem: DEHB
tanısı olan 6-17 yaş çocuk ve ergenlerde, YBT kliniği olan 55 olgu ve olmayan
55 olgunun, ebeveynlerinin doldurduğu Çocuk ve genç davranış değerlendirme
ölçeği ve öğretmenlerinin doldurduğu öğretmen bilgi formu karşılaştırılarak YBT
‘nin klinik özellikleri tanımlanmıştır.
Amaç: Dikkat eksikliği
hiperaktivite bozukluğu (DEHB), oldukça heterojen belirtileri ve klinik
görünümü olan bir ruhsal bozukluktur. Son yıllarda konsantrasyon sorunları,
uykulu görünüm, sosyal ilişkilerde zayıflık ve hayale dalıp gitme gibi belirti
kümesiyle tanımlanan, Yavaş Bilişsel Tempo (YBT) olarak adlandırılan yeni bir
klinik görünümden bahsedilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı DEHB tanısına
eşlik eden YBT kliniği olan ve olmayan Türk çocuk ve ergenlerde öğretmen ve ebeveynlerin
doldurduğu ölçekler değerlendirerek bu örneklemde YBT’nin klinik özelliklerin
tanımlanmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Çalışma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 3 |