BibTex RIS Kaynak Göster

Dynamic Testing And Assessment of Latent Learning Capacities

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 1, 01.01.2009

Öz

The paper focuses on the research (currently in progress) on the development of an original diagnostic method using the approaches of dynamic testing for the testing and assessment of the latent learning capacity of children with the socially disadvantaged background in Slovakia. The research emphasis will be put on the following: the description of the method, the selection of the items of the tested battery, the analysis of testing format, the development of the instructive part of dynamic testing. It is supposed that the device for dynamic testing (after verification of its psychometric properties) could be applied in the population of children aged 6 – 8 years with social handicap. The paper does not provide any empirical data - it brings the information about the dynamic testing paradigm and its possible application in the process of testing learning capacities of the children with social handicap

Kaynakça

  • Abelda, R. (1997) Economics and Feminism, New York: Tweyne Publishers.
  • Anker, R. (1998) Gender and Jobs: Sex Segregation of Occupations in the World, Geneva: International Labour Office.
  • Blau, F. D. & Lawrence M. K. (2000) “Gender Differences in Pay”, The Journal of Economic Perspectives, 4: 75-99.
  • Delaney, C. (2001), Tohum ve Toprak, (Çev: S. Somuncuoğlu ve A. Bora) İstanbul

Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 1, 01.01.2009

Öz

Bu makalede (halen devam etmekte olan araştrımada) Slovakya’da sosyal dezevantajlı çocukların gizil öğrenme kapasitelerinin ölçümlenmesi ve dinamik metodu geliştirmesi üzerine uygulanmıştır. Araştırmada vurgu aşağıdaki noktalarda yapılacaktır: Metodun betimlenmesi, test bataryası için maddelerin seçilmesi, test formatının analizi ve dinamik test yönteminin yönerge kısmının geliştirilmesi. Araştırmada, dinamik test yönteminin kullanıldığı aracın (psikometrik özellikleri kanıtlandıktan sonra) 6-8 yaş grubu evresindeki sosyal handikaplı çocuklar üzerinde kullanılabilceği varsayılmıştır. Makale herhangi bir amprik veri sorgulamamaktadır. Sadece, dinamik test yöntemi ve paradigması hakkında bilgi vermekte ve bu yöntemin sosyal handikaplı çocukların öğrenme kapasitelerinin test sürecinde olası uygulamalarını tartışmaktadır. Dynamic Testing And Assessment of Latent Learning Capacities The conventional tests of abilities, including the intelligence tests, as well as other tests of cogn abilities, are aimed for the testing the of particular

Kaynakça

  • Abelda, R. (1997) Economics and Feminism, New York: Tweyne Publishers.
  • Anker, R. (1998) Gender and Jobs: Sex Segregation of Occupations in the World, Geneva: International Labour Office.
  • Blau, F. D. & Lawrence M. K. (2000) “Gender Differences in Pay”, The Journal of Economic Perspectives, 4: 75-99.
  • Delaney, C. (2001), Tohum ve Toprak, (Çev: S. Somuncuoğlu ve A. Bora) İstanbul
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İveta Kovalčíkováa Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kovalčíkováa, İ. (2009). Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(1), 1-1.
AMA Kovalčíkováa İ. Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi. SBAD. Ocak 2009;4(1):1-1.
Chicago Kovalčíkováa, İveta. “Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi Ve Ölçümlenmesi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Ocak 2009): 1-1.
EndNote Kovalčíkováa İ (01 Ocak 2009) Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4 1 1–1.
IEEE İ. Kovalčíkováa, “Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi”, SBAD, c. 4, sy. 1, ss. 1–1, 2009.
ISNAD Kovalčíkováa, İveta. “Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi Ve Ölçümlenmesi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 4/1 (Ocak 2009), 1-1.
JAMA Kovalčíkováa İ. Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi. SBAD. 2009;4:1–1.
MLA Kovalčíkováa, İveta. “Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi Ve Ölçümlenmesi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2009, ss. 1-1.
Vancouver Kovalčíkováa İ. Gizil Öğrenme Kapasitesinin Dinamik Testi ve Ölçümlenmesi. SBAD. 2009;4(1):1-.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.