Bu çalışmanın amacı, 8.sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde artırılmış gerçeklik uygulaması ile konuların öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamasına karşı tutumlarını ortaya koymaktır. Çalışma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Tokat il merkezinde bulunan bir ortaokulda 59 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Nicel boyutta öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel yöntem; nitel boyutunda ise olgubilim yönteminden yararlanılmıştır. Veriler başarı testi, Küçük, Yılmaz, Baydaş ve Göktaş (2014) tarafından geliştirilen Artırılmış Gerçeklik Tutum Ölçeği ve açık uçlu soru formu olmak üzere üç farklı veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U, Wilcoxon ve betimsel istatistikler; nitel verilerde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulaması ile işlenen derslerde, geleneksel yöntemle işlenen derse göre daha başarılı oldukları, daha çok verim aldıkları, derslere karşı daha ilgi ve istekle girdikleri, akılda kalıcı görseller sayesinde konunun somutlaştırıldığı ve öğrenmeyi içselleştirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte deney grubu öğrencilerinin uygulamaya karşı olumlu yönde tutuma sahip olduğu görülmüştür.
Artırılmış gerçeklik 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Başarı Tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |