In the present study, quail products (meat and egg) consumption habits and levels were investigated in urban area of Tokat Province. Data were obtained from the questionnaires conducted over 96 consumers in 2008. According to the results, 33.33% of the households consumed quail meat (1.13 kg/family) and 45.83% of the consumers consumed quail egg (30.59 eggs/family). The households consumed quail egg for a various reasons. Quail meat consumption was significantly related to the education level and employment status of family members and monthly household income. The quail egg consumption had also significant relationships with age and education level of the person, and monthly income of the household.
Quail products Tokat province consumption consumer preference
Araştırmada, Tokat ili kentsel alanında tüketicilerin bıldırcın ürünleri (et ve yumurta) tüketim düzey ve alışkanlıkları belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, 2008 yılında 96 adet tüketici ile yapılan anket sonucu elde edilmiştir. Anket sonuçlarına göre; görüşülen ailelerin %33.33’ü bıldırcın eti (1.13 kg/aile) ve %45.83’ü bıldırcın yumurtası (30.59 adet/aile) tüketmektedir. Ailelerin bıldırcın yumurtasını daha fazla ve çok çeşitli amaçlarla tükettiği tespit edilmiştir. Ailelerin bıldırcın eti tüketimleri ile kişilerin eğitim durumları, ailenin aylık geliri, kişinin kendisinin ve eşinin çalışma durumları arasında istatistikî açıdan bir ilişki vardır. Benzer şekilde, ailelerin bıldırcın yumurtası tüketimleri ile kişilerin eğitim durumları, yaşı ve ailesinin aylık geliri arasında istatistikî açıdan ilişki söz konusudur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2 |