The aim of the study is to expose opinions of students in Faculty of Agriculture of Gaziosmanpasa University about education in Agricultural Faculties. The data was obtained from 134 students in 3 and 4 classroom by face to face interview technique. The results of the study are briefly like that; only 18.66 % of students made as first preference to agricultural faculty. 58.95 % of students obtained the most appropriate model as “the education should be given in the departments of agricultural faculties, applied education connected with their department should be given to students in last year”. In addition, students want to take lessons such as gene transfer, modern agriculture supported by computer, vocational English, and sustainable agriculture.
Education in Agricultural Faculties Model of Education Gaziosmanpasa University
Bu çalışma ile, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesindeki öğrencilerin ziraat eğitimi hakkındaki fikirlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile yapılan yüz yüze görüşme tekniği ile uygulanan 134 adet anketten elde edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar kısaca şu şekildedir. Öğrencilerin yalnızca %18,66’sı ziraat fakültesini birinci tercih olarak yapmıştır. Öğrencilerin %58,95’i “ziraat fakültesinde birinci sınıftan itibaren bölümlerde eğitim verilmeli, son yıl (4.sene) öğrenciler, bölümleri ile ilgili çiftliklerde uygulamalı eğitim almalı” modelini en uygun model olarak bulmuşlardır. Öğrencilerin görmek istedikleri dersler ise, gen transferi, bilgisayar destekli modern tarım, mesleki İngilizce ve sürdürülebilir tarım dersleri olmuştur.
Ziraat Fakültelerinde Eğitim Eğitim Modeli Gaziosmanpaşa Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 2006 Sayı: 2 |